WYCHOWANIE FIZYCZNE A NOWOCZESNE TECHNOLOGIE
Opublikowano:Dzieci pokolenia sieci nie znają świata bez komputera. Nazywa się je „dziećmi sieci”, „pokoleniem pokolenie „kopiuj – wklej", "pokoleniem Google’a”. Ich życie często toczy się w wirtualnej rzeczywistości, równoległej do rzeczywistości, w której funkcjonuje pokolenie cyfrowych imigrantów, ludzi urodzonych przed epoka cyfrową. Możliwości jakie otwiera przed młodymi użytkownikami cyfrowy świat są duże. Łatwy i szybki dostęp do informacji, błyskawiczny jej przekaz, możliwość komunikacji na odległość bez wychodzenia z domu to tylko kilka korzyści, które wpływają na jakość życia człowieka. Współczesne dzieci w przestrzeni wirtualnej uczą się, bawią, nawiązują kontakty, relacje interpersonalne. Internet to środowisko, które daje możliwości, nie można jednak przymknąć oczu na zagrożenia, które niesie bezrefleksyjne korzystanie z narzędzi cyfrowych. Jednym z nich są problemy zdrowotne, takie jak: obniżenie sprawności ruchowej, wady wzroku, postawy. Autor zwraca uwagę na konieczność wprowadzenia nowoczesnych metod dydaktycznych do szkół w ramach realizacji zajęć wychowania fizycznego. Forma zajęć sportowych z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi ma zachęcić uczniów do większej aktywności ruchowej, przyczynić się zmniejszenia absencji szkolnej na lekcjach wymagających od ucznia zaangażowania fizycznego. W książce znajdziemy wskazówki jak wykorzystując „boom” technologiczny przyczynić się do zwiększenia aktywności fizycznej dzieci, niezbędnej do prawidłowego rozwoju psychoruchowego każdego dziecka.
oai:www.wbc.poznan.pl:369815
Michał Bronikowski
Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego
2015
Poznań
książka
polski
978-83-635-0370-3