GLOBAL PERSPECTIVES ON CYBERSECURITY EDUCATION FOR 2030: A CASE FOR A META-DISCIPLINE
Opublikowano:Rewolucja cyfrowa jakiej w ostatnich latach doświadczamy wprowadza wiele zmian w sposobie funkcjonowania społeczeństwa. Łatwy dostęp do technologii sprawił, że stała się ona powszechna i korzystają z niej niemal wszyscy bez ograniczeń wieku. Wraz z ekspansją technologii w codzienne życie człowieka pojawiły się nowe pojęcia. Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni i bezpieczeństwo informacji to dwa kluczowe, które na stałe wpisały się do codziennego słownika. W publikowanym raporcie dokonano analizy tematyki związanej z cyberbezpieczeństwiem w kontekście globalnego kryzysu związanego z ograniczeniami jakie wiążą się z bezpieczeństwem w ramach infrastruktury informatycznej. Ocenie poddano poziom wiedzy na ten temat i stopień przygotowania systemu edukacji do podejmowania działań mających na celu kształcenie i doskonalenie kompetencji umożliwiających bezpieczne korzystanie z innowacji i technologii.
10.1145/3293881.3295778, http://folk.uio.no/josang/papers/PIRSAJPS2018-ITiCSE.pdf
Allen Parrish, John Impagliazzo, Rajendra K. Raj, Henrique Santos, Muhammad Rizwan Asghar, Audun Jøsang, Teresa Pereira, Eliana Stavrou
University of Central Lancashire, Cyprus
2018
Larnaca, Cypr
materiały konferencyjne
angielski