ALERT EDUKACYJNY 1. POMYLONA HIERARCHIA
Opublikowano:Żyjemy w świecie ciągłych zmian a umiejętność dopasowania się zmieniającej się rzeczywistości stała się kluczową kompetencją umożliwiająca aktywne uczestnictwo w życiu społeczno-gospodarczym. Do niedawna zmiany związane były z ekspansją technologii w codzienne życie człowieka, dziś stoimy przed koniecznością dopasowania się do zmian jakie następują w związku z rosnącą liczbą zakażeń wirusem COVID-19. Obostrzenia jakie nakłada państwo w celu zabezpieczenia ludzi sprawiają, że rośnie izolacja społeczna, wzrasta lęk przed przyszłością i obawa o zdrowie. Z problemem zmagają się zarówno sami ludzie jak i systemy w jakich funkcjonują. Jednym z najbardziej narażonych na negatywne konsekwencje pandemii jest system edukacji, który z dnia na dzień musiał zmienić sposób funkcjonowania z tradycyjnego, opartego na bezpośrednich relacjach na zdalny, który przysparza wielu problemów, nie tylko technicznych. W publikowanym alercie edukacyjnym opracowanym z inicjatywy Open Eyes Economy Summit oraz Kolegium Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie omówiono wieloaspektowe problemy edukacyjne i wskazano działania, które mają stanowić wsparcie dla systemu oświaty w tym trudnym dziś powrocie do kształcenia zgodnego z oczekiwaniami i potrzebami.
https://oees.pl/download/1494080/
Jerzy Wiśniewski, Przemysław Czapliński, Krystyna Dynowska-Chmielewska, Michał Federowicz, Anna Giza-Poleszczuk, Oktawia Gorzeńska, Anna Karwińska, Paweł Kudzia, Marcin Zwierżdżyński, Marcin Kędzierski
Open Eyes Economy, Kolegium Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Alert Edukacyjny
2020
Kraków
raport ekspercki
polski