EDUKACJA CYFROWA W SZKOŁACH W EUROPIE
Opublikowano:Współczesna rzeczywistość szkolna jest dziś inna niż jeszcze kilkanaście lat temu. Zarówno uczniowie jak i nauczyciele muszą mierzyć się z wieloma wyzwaniami jakie pojawiają się wraz z ekspansją technologii w system edukacyjny. Innowacje technologiczne wyznaczają nowe trendy i nadają kierunek zmianom jakie w systemach oświaty zachodzą. Publikowany raport rzuca światło na dwie różne, ale uzupełniające się perspektywy edukacji cyfrowej: rozwój kompetencji cyfrowych odpowiednich dla uczniów i nauczycieli oraz pedagogiczne wykorzystanie technologii do wspierania, ulepszania i przekształcania uczenia się i nauczania. Zawiera zarówno wskaźniki dotyczące rozwoju kompetencji cyfrowych uczniów jak i programy szkolne, które wspierają rozwój cyfrowy. W raporcie dokonano analizy kompetencji cyfrowych nauczycieli, oceny kompetencji cyfrowych uczniów oraz omówiono strategie, które pozwolą na zmianę podejścia do innowacji w oświacie i będą stanowić wsparcie w rozwoju polityk na rzecz integracji innowacji i tradycji w dzisiejszej szkole.
doi:10.2797/97721
Ania Bourgeois, Peter Birch, Olga Davydovskaia
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Komisja Europejska, Education, Audiovisual and Culture Executive Agency, Eurydice, Wydawnictwo FRSE
2020
Warszawa
raport z badań
polski
978-92-9484-005-9