PROGRAMOWANIE W NAUCZANIU ZINTEGROWANYM
Opublikowano:Ważnym elementem edukacji jest kształtowanie umiejętności logicznego myślenia. Stwarzanie w nauczaniu sytuacji problemowych determinuje konieczność szukania rozwiązań. Formułowanie w trakcie gier i zabaw zachowań, które polegają na rozwiązywaniu prostych problemów sprawia, że dzieci od najmłodszych lat zaczynają w naturalny sposób funkcjonować w środowisku algorytmicznym. Autor podkreśla zatem konieczność wprowadzania elementów programowania na wczesnym etapie edukacji . Celem artykułu jest pokazanie jak za pomocą różnorodnych środków dydaktycznych, poprzez zabawę, wprowadzić elementy programowania do edukacji na poziomie wczesnoszkolnym. W publikacji znajdziemy przykładowe propozycje zabaw, które pokazują, jak w atrakcyjny dla dziecka sposób skorelować programowanie z innymi dziedzinami nauk. Pokazano jak można łączyć zajęcia z informatyki z innymi przedmiotami, tak by zachęcić dzieci do nauki programowania koniecznej dla prawidłowego funkcjonowania w realiach dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.
http://iwe.mat.umk.pl/iwe2017/materials/art2017/06.pdf
Jolanta Sobera, Anna Szczerba-Zubek, Natalia Cieślar
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
2017
Toruń
referat