PISA 2018 AND THE EU: STRIVING FOR SOCIAL FAIRNESS THROUGH EDUCATION

Opublikowano:

Edukacja jest niezwykle ważnym elementem życia, każdego człowieka. Zaczyna się już na wczesnym etapie życia i trwa niejednokrotnie do późnej starości. Ważne jest monitorowanie efektów kształcenia i korygowanie procesu zgodnie z potrzebami rynku. OECD „Program międzynarodowej oceny uczniów” (PISA) sprawdza umiejętności czytania, matematyki, przedmiotów ścisłych i przyrodniczych 15-letnich uczniów z całego świata. Odbywa się co trzy lata i kładzie szczególny nacisk na czytanie. Jest największym międzynarodowym testem kompetencji dla uczniów. Z perspektywy UE wyniki badania PISA są szczególnie ważne, ponieważ wpisują się w strategiczne ramy współpracy „Edukacja i szkolenie 2020”. Niniejsza publikacja stanowi podsumowanie badań PISA 2018, w których udział wzięły wszystkie państwa członkowskie UE.  Wzięło w nich udział 7854 szkół i 207 851 uczniów w całej UE.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
doi: 10.2766/964797
Autor:
Komisja Europejska
Wydawca:
Publications Office of the European Union
Rok wydania:
2019
Miejsce wydania:
Luksemburg
Typ zasobu:
raport z badań, dokument Komisji Europejskiej
Język:
angielski
ISBN:
978-92-76-10360-8
Format:
pdf