PISA 2018 AND THE EU: STRIVING FOR SOCIAL FAIRNESS THROUGH EDUCATION
Opublikowano:Edukacja jest niezwykle ważnym elementem życia, każdego człowieka. Zaczyna się już na wczesnym etapie życia i trwa niejednokrotnie do późnej starości. Ważne jest monitorowanie efektów kształcenia i korygowanie procesu zgodnie z potrzebami rynku. OECD „Program międzynarodowej oceny uczniów” (PISA) sprawdza umiejętności czytania, matematyki, przedmiotów ścisłych i przyrodniczych 15-letnich uczniów z całego świata. Odbywa się co trzy lata i kładzie szczególny nacisk na czytanie. Jest największym międzynarodowym testem kompetencji dla uczniów. Z perspektywy UE wyniki badania PISA są szczególnie ważne, ponieważ wpisują się w strategiczne ramy współpracy „Edukacja i szkolenie 2020”. Niniejsza publikacja stanowi podsumowanie badań PISA 2018, w których udział wzięły wszystkie państwa członkowskie UE. Wzięło w nich udział 7854 szkół i 207 851 uczniów w całej UE.
doi: 10.2766/964797
Komisja Europejska
Publications Office of the European Union
2019
Luksemburg
raport z badań, dokument Komisji Europejskiej
angielski
978-92-76-10360-8