EXECUTIVE SUMMARY OF 2ND SURVEY OF SCHOOLS: ICT IN EDUCATION. OBJECTIVE 1: BENCHMARK PROGRESS IN ICT IN SCHOOLS
Opublikowano:Współcześnie innowacje odgrywają dużą rolą w procesie kształcenia. Coraz częściej wykorzystywane są jako narzędzia pracy, które ułatwiają, usprawniają i uatrakcyjniają przekaz. Kluczowym wyzwaniem stało się monitorowanie poziomu kompetencji cyfrowych. Niniejszy raport dotyczy sektora edukacji. W publikowanym materiale dokonano analizy porównawczej postępów w zakresie ICT w szkołach na wszystkich poziomach nauczania. Wyniki mają pozwolić na opracowanie aktualnych, odpowiednich, skutecznych polityk i programów umożliwiających przygotowanie uczniów do odpowiedzialnego, bezpiecznego i kompetentnego wykorzystania TIK w codziennym życiu i edukacji cyfrowej w szkole. Innowacje w systemach edukacji mają ogromny potencjał i pozwalają na znaczną poprawę wyników nauczania. Publikowane wyniki badań wskazują, że zarówno nauczyciele, jak i dyrektorzy szkół są zgodni co do tego, że wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w nauczaniu i uczeniu się jest niezbędne do przygotowania uczniów do życia i pracy w XXI wieku.
doi: 10.2759/958553
Komisja Europejska, Dyrekcja Generalna ds Sieci Komunikacyjnych, Deloitte, Ipsos MORI
Biuro Publikacji Komisji Europejskiej
2019
Luksemburg
raport z badań, dokument Komisji Europejskiej
angielski
978-92-79-99676-4