PROJEKT CROSSCUT: KOMPETENCJE KLUCZOWE DLA NAUCZANIA MIĘDZYPRZEDMIOTOWEGO W UNII EUROPEJSKIEJ – RAMY ODNIESIENIA.
Opublikowano:Dziś edukacja wychodzi poza standardy kształcenia formalnego, zgodnego z programem nauczania. Aby sprostać wyzwaniom jakie niesie zmieniająca się rzeczywistość, konieczne jest podejmowanie działań na rzecz doskonalenia zawodowego i kształcenia kompetencji umożliwiających dopasowanie umiejętności do potrzeb rynku. Odpowiedzą na takie wyzwania ma być projekt Crosscut, który zapewnia możliwość systematycznego, ciągłego kształcenia się nauczycieli w celu sprostania wymaganiom związanym z wdrażaniem nowych innowacyjnych, interdyscyplinarnych metod nauczania. W publikacji omówiono założenia projektu, wskazano cele, które przyświecały twórcom i wskazano obszary kompetencji związane z nauczaniem miedzyprzedmiotowym. W publikacji omówiono kluczowe pojęcia wykorzystywane podczas formułowania ram odniesienia dla kompetencji i wskazano rolę nauczyciela w kształtowaniu świadomości uczniów i przygotowywaniu ich do życia w społeczeństwie.
http://ibe.edu.pl/images/badania/Crosscut/CROSSCUT%20kompetencje%20kluczowe%20dla%20nauczania_Rama%20odniesienia.pdf
Tomasz Greczyło, Michał Rostworowski
Instytut Badań Edukacyjnych
2020
Warszawa
opis dobrej praktyki
polski
978-83-66612-14-3