NAUCZANIE MIĘDZYPRZEDMIOTOWE - SPOSTRZEŻENIA PRAKTYKÓW. ZESTAWIENIE WYNIKÓW DRUGIEGO BADANIA KWESTIONARIUSZOWEGO W RAMACH PROJEKTU CROSSCUT
Opublikowano:CROSSCUT to projekt, który ma na celu stworzenie narzędzi wspierających wdrożenie i upowszechnianie nauczania międzyprzedmiotowego w szkołach. Publikowany raport został przygotowany w ramach projektu CROSSCUT i stanowi kontynuację wstępnie przeprowadzonego badania sytuacyjnego. Omówiono w nim kolejne etapy realizacji projektu i wyniki badań, które umożliwiają uzyskanie informacji z poszczególnych obszarów tematycznych kwestionariusza CROSSCUT. W publikacji dokonano analizy czynników sprzyjających nauczaniu międzyprzedmiotowemu i utrudniających nauczanie międzyprzedmiotowe oraz zawarto informacje kluczowe dla procesu przygotowania platformy e-learningowej dla nauczycieli, która umożliwi adaptację procesu nauczania do zmian zachodzących w społeczeństwie . Wnioski z prowadzonych badań mogą przyczynić się do budowania ram kompetencyjnych oraz ustrukturyzowania aspektów nauczania i uczenia się międzyprzedmiotowego.
http://www.ibe.edu.pl/download/crosscut/Nauczanie-miedzyprzedmiotowe-spostrzezenia-praktykow.pdf
Tomasz Greczyło, Michał Rostworowski
Instytut Badań Edukacyjnych
2019
Warszawa
raport z badań
polski
978-83-952395-9-5