CROSSCUT. BADANIE SYTUACYJNE – EFEKT REALIZACJI PROJEKTU. OUTPUT 1.
Opublikowano:CROSSCUT to międzynarodowy projekt finansowany z funduszy ERASMUS+ i koordynowany przez francuski Centre International d’Études Pédagogiques. Ma na celu stworzenie narzędzi wspierających wdrożenie i upowszechnianie nauczania międzyprzedmiotowego w szkołach. W publikacji zdefiniowano nauczanie międzyprzedmiotowe oraz przedstawiono wyniki badania sytuacyjnego prowadzonego w ramach projektu, które obrazują rzeczywisty stan prac związanych z realizacją celu jaki określili twórcy projektu i umożliwiają dokonanie oceny poziomu i kierunku rozwoju nauczania międzyprzedmiotowego realizowanego w krajach biorących udział w projekcie. Analiza wyników badań umożliwiła określenie czynników sprzyjających realizację nauczania miedzyprzedmiotowego i czynników, które utrudniają jego wykonanie. W publikacji przedstawiono wnioski, które mają wspierać działania na rzecz rozwijania międzyprzedmiotowych kompetencji uczniów i nauczycieli oraz zawarto sugestie dotyczące szkoleń i rozwoju zawodowego kadry pedagogicznej, która musi systematycznie dopasowywać umiejętności do potrzeb zmieniającej się rzeczywistości szkolnej.
https://www.ibe.edu.pl/download/crosscut/Report%20O1%20final_ver%20PL_30112017_TG_v3.pdf
Tomasz Greczyło, Małgorzata Musialik
Instytut Badań Edukacyjnych
2018
Warszawa
raport z badań
polski
978-83-955168-9-4