ICT IN TEACHING AND DIGITAL INCLUSION: THE PERSPECTIVE OF SELECTED COUNTRIES FROM LATIN AMERICA, CARIBBEAN AND EUROPE

Opublikowano:

Nowe media stały się dziś elementem codzienności współczesnego człowieka. Wielu nie wyobraża sobie bez nich życia. W publikacji dokonano analizy wyzwań związanych z efektywnym włączaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w proces uczenia się i nauczania. Zdefiniowano zjawisko transformacji cyfrowej, pojęcia, które na stałe wpisało się do słownika i omówiono proces integracji technologii do edukacji oraz zmiany jakie się z nim wiążą. Publikacja powstała w oparciu wyniki międzynarodowych badań przeprowadzonych w takich krajach jak Boliwia, Brazylia, Dominikana, Ekwador, Finlandia, Polska, Turcja i Urugwaj, przygotowanych w ramach międzynarodowego projektu SELI. Autorzy materiału wskazali i omówili potrzeby oraz warunki edukacyjne w kontekście rozwijającego się społeczeństwa informacyjnego oraz rolę nauczyciela w kształceniu kompetencji przyszłości i strategie podejmowane na rzecz usprawniania infrastruktury technicznej umożliwiającej włączenie TIK jako narzędzia wspierającego działania dydaktyczne.

ISSN:
1798-5862 (PDF), 1798-5854
Identyfikator dokumentu cyfrowego:
https://epublications.uef.fi/pub/urn_isbn_978-952-61-3441-3/urn_isbn_978-952-61-3441-3.pdf
Autor:
Łukasz Tomczyk, Solomon Sunday Oyelere
Wydawca:
University of Eastern Finland
Rok wydania:
2020
Miejsce wydania:
Joensuu
Typ zasobu:
raport z badań, książka
Język:
angielski
ISBN:
978-952-61-3440-6 (print), 978-952-61-3441-3 (PDF)
Format:
pdf