Biblioteka Cyfrowa

Konkluzje Rady w sprawie wspierania dobrostanu w edukacji cyfrowej (2022/C 469/04)

Konkluzje Rady w sprawie wspierania dobrostanu w edukacji cyfrowej (2022/C 469/04)

Edukacja cyfrowa jest ważnym elementem systemu oświaty, który zapewnia każdemu obywatelowi prawo do kształcenia. Publikowany załącznik zawiera konkluzje Rady Unii Europejskiej w sprawie wspierania dobrostanu w edukacji cyfrowej. Wytyczne w nim zawarte określają ramy strategiczne w dziedzinie kształcenia i szkolenia oraz zalecenia Rady, które mają stanowić wytyczne w realizacji zadań systemu oświat...

Informatics education at school in Europe. Eurydice report

Informatics education at school in Europe. Eurydice report

Rozwój technologii cyfrowych wniósł zmiany do skostniałego systemu oświaty. Wprowadzono nowy przedmiot, który ma za zadanie przygotować uczniów do kompetentnego, świadomego i bezpiecznego korzystania z nowoczesnych narzędzi. Niniejszy raport zawiera analizę porównawczą poziomu edukacji informatycznej w różnych krajach Europy.

European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu

European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu

Kompetencje cyfrowe są współcześnie kompetencjami kluczowymi, które posiadać powinien każdy, kto chce aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym. Rozwój narzędzi cyfrowych sprawił, że wzrosła potrzeba kształcenia nowych cyfrowych umiejętności. Obowiązek edukacyjny w zakresie TIK dotyczy zarówno uczniów, którzy wchodzą w życie naturalnie nabywając umiejętności korzystania z dostępnych narzędzi cyfrow...

EUROPEJCZYCY CENIĄ SOBIE KSZTAŁCENIE DOROSŁYCH ORAZ USTAWICZNE KSZTAŁCENIE I SZKOLENIE ZAWODOWE

EUROPEJCZYCY CENIĄ SOBIE KSZTAŁCENIE DOROSŁYCH ORAZ USTAWICZNE KSZTAŁCENIE I SZKOLENIE ZAWODOWE

Rozwój gospodarczy napędza rynki pracy i sprawia, że proces kształcenia zmienia formę a szkoła dopasowuję metody i narzędzia pracy do potrzeb rynku. Zmieniło się podejście do edukacji. Coraz częściej proces kształcenia wydłuża się i dotyczy również osób dorosłych. W publikacji omówiono rolę procesu kształcenia w edukacji osób dorosłych, wskazano korzyści wynikające z podnoszenia kompetencji i dosk...

SURVEY OF SCHOOLS: ICT IN EDUCATION. COUNTRY PROFILE: POLAND

SURVEY OF SCHOOLS: ICT IN EDUCATION. COUNTRY PROFILE: POLAND

System oświaty w Polsce wszedł w nową erę, w której narzędzia cyfrowe odgrywają ważną rolę dydaktyczną. Coraz częściej i coraz chętniej nowoczesne technologie są wykorzystywane jako narzędzia wsparcia dydaktycznego w procesie nabywania i przekazywania wiedzy i umiejętności. W publikowanym raporcie opracowanym przez European Schoolnet i University of Liège dokonano analizy roli ICT w polskim system...

Living and working in Europe 2020

Living and working in Europe 2020

Pandemia wywołała duże zamieszanie w działaniu gospodarek, sposobie funkcjonowania państw i codziennym życiu obywateli. Dla jednych Covid-19 otworzył nowe możliwości rozwoju inni musieli zmierzyć się z trudnościami, które prowadziły do załamania gospodarczego i finansowego. W publikacji podjęto próbę oceny doświadczeń związanych z sytuacją pandemiczną i dokonano analizy wpływu pandemii na życie i ...

Skills for Smart Industrial Specialisation and Digital Transformation. Final Report

Skills for Smart Industrial Specialisation and Digital Transformation. Final Report

Wraz z rozwojem cywilizacyjnym zmienia się zapotrzebowanie na nowe umiejętności. Zawody związane z branżą IT zyskują na popularności a technopolizacja sprawia, że rośnie zapotrzebowanie na specjalistów w tej dziedzinie. Konkurencyjność przemysłu w dużej mierze zależy od wiedzy, kompetencji i kreatywności pracowników, dlatego wszelkie niedobory i luki w umiejętnościach w połączeniu z niedopasowanie...

The European Foundational ICT Body of Knowledge. Version 1.0

The European Foundational ICT Body of Knowledge. Version 1.0

Nowoczesne technologie są dziś elementem codziennego życia. Ułatwiają i usprawniają wykonywanie codziennych czynności. Konieczne jest kształcenie i doskonalenie umiejętności, które umożliwią pełne wykorzystanie dostępnych narzędzi ICT. W publikacji zawarto wiele cennych informacji na temat e-umiejętności, obszarów wiedzy ICT i wymagań jakie stawia współcześnie rozwój technologiczny i cyfryzacja. P...

Communication from the Commission (...) on achieving the European Education Area by 2025

Communication from the Commission (...) on achieving the European Education Area by 2025

Edukacja jest ważnym elementem umożliwiającym transformację i rozwój gospodarki. Otwiera dostęp do wiedzy i umiejętności potrzebnych człowiekowi do samorealizacji, przygotowania do pracy i podejmowania działań umożliwiających aktywne uczestnictwo w życiu społecznym. Dostęp do edukacji jest jednym z podstawowych praw jakie przysługują człowiekowi. Niezwykle istotne jest dopasowywanie systemu oświat...

COMMISSION STAFF WORKING DOCUMENT: Digital Education action Plan 2021-2027. Resetting education and training for the digital age

COMMISSION STAFF WORKING DOCUMENT: Digital Education action Plan 2021-2027. Resetting education and training for the digital age

W ostatnim czasie pandemia wywołana koronawirusem wprowadziła duże zamieszanie we wszystkich dziedzinach życia. Zmieniła rzeczywistość ludzi, którzy niemal z dnia na dzień musieli dopasować sposób funkcjonowania do ograniczeń epidemicznych, nałożonych w związku z wzrostem zakażeń wirusem SARS-CoV-2. Zmiany nie ominęły systemu oświaty. Edukacja stanęła przed olbrzymim wyzwaniem, jakie wiąże się ze ...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja