14. Edukacja medialna w podstawie programowej Grzegorz D. Stunża
Fundacja Nowoczesna Polska
Transformacja cyfrowa jakiej doświadcza świat sprawiła, że kształcenie, doskonalenie i podnoszenie umiejętności w dziedzinie nowych mediów stało się koniecznością. System oświaty wychodząc naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom społeczno-gospodarczym zaczął dopasowywać podstawę programową kształcenia ogólnego i rozbudowywać ją o edukację medialną, która umożliwi rozwijanie u uczniów kompetencji cyfrow...
Model Edukacji Medialnej, Informacyjnej i Cyfrowej (MEMIC)
Fundacja Nowoczesna Polska
Współczesne technologie zmieniają nie tylko sposób życia ale również sposób myślenia człowieka. Zanurzeni w cyfrową rzeczywistość młodzi ludzie wykorzystują możliwości jakie otwiera przed użytkownikami dostęp do cyfrowych narzędzi i wirtualnego środowiska zapominając o zagrożeniach jakie niesie bezkrytyczne i bezrefleksyjne korzystanie ze zdobyczy cywilizacyjnych. Prezentowany Model Edukacji Medi...
Cyfrowa przyszłość. Edukacja medialna i informacyjna – raport otwarcia
Fundacja Nowoczesna Polska
Technologie są obecne w życiu człowieka na co dzień. Współtowarzyszą w działaniach i aktywnościach podejmowanych zarówno w nauce jak i pracy. Raport „Edukacja medialna i informacyjna w Polsce – raport otwarcia” został przygotowany przez ekspertów z wiodących ośrodków naukowych i organizacji zajmujących się tematyką edukacji medialnej. Dokonano w nim oceny stanu wiedzy o kompetencjach medialnych Po...
Cybernauci – diagnoza wiedzy, umiejętności i kompetencji dzieci i młodzieży, rodziców i opiekunów oraz nauczycieli w zakresie bezpiecznego korzystania
Fundacja Nowoczesna Polska
Fundacja Nowoczesna Polska wraz z Collegium Civitas przygotowała projekt, którego celem jest kształtowanie kompetencji w zakresie bezpiecznych zachowań w sieci. Prezentowany raport przedstawia wyniki badania realizowanego w ramach przedsięwzięcia. Analizie poddano poziom wiedzy, umiejętności i postaw w zakresie bezpiecznego korzystania z TIK wśród uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadg...
Konwergencja kompetencji – definicje edukacji medialnej i informacyjnej
Fundacja Nowoczesna Polska
Współczesny świat podlega ciągłym zmianom, a potrzeba dostosowania się do aktualnych wymogów leży w naturze człowieka. Staramy się wpisywać w ramy oczekiwań, jakie stawia przed nami społeczeństwo, w którym funkcjonujemy i stajemy codziennie w wyścigu, próbując nadążyć za ewolucją. Niniejszy raport ma na celu określenie na podstawie istniejących danych, stanu kompetencji medialnych i informacyjnyc...
Analiza SWOT poziomu kompetencji informacyjnych i medialnych polskiego społeczeństwa w oparciu o istniejące badania społeczne
Fundacja Nowoczesna Polska
W dzisiejszych czasach nowoczesne technologie stały się codziennym elementem życia. Większość ludzi nie wyobraża sobie bez nich życia. Odgrywają ważną rolę, w codziennym życiu zwłaszcza młodych ludzi, stanowiąc nie tylko zaplecze dla rozrywki ale również wsparcie w pracy i nauce. Choć młodzi wchodzą w życie z technologią u boku, to jednak wciąż istnieje ogromna potrzeba kształtowania kompetencji c...
Cyfrowa przyszłość Katalog kompetencji medialnych i informacyjnych
Fundacja Nowoczesna Polska
Intensywna ekspansja technologii cyfrowych nadaje tempo zmianom, jakie zachodzą w sposobie funkcjonowania współczesnego człowieka. Fundacja Nowoczesna Polska mając na uwadze konieczność wdrażania systemowego podejścia do problematyki kształtowania postaw pozwalającego na efektywną pracę nad problemem w sferze edukacji medialnej i informacyjnej, we współpracy z ekspertami w tej dziedzinie przygotow...