Open GLAM & education. Teacher’s and educator’s perspective on digital culture resources
System oświaty mierzy się współcześnie z wieloma wyzwaniami, które niesie cyfryzacja gospodarki i życia społecznego. Zmieniają się oczekiwania i rosną wymagania, którym sprostać muszą wszyscy bezpośrednio i pośrednio związani z placówkami edukacyjnymi. Publikowany raport przedstawia wyniki projektu badawczego Open GLAM & Education, który ma na celu wyjaśnienie znaczenia internetowych narzędzi, zas...
Skills for Industry. Online Training. Promoting Opportunities for the Workforce in Europe
Zmiany narzucone przez dynamiczny rozwój technologii i cyfryzację dotykają współcześnie niemal wszystkich. Zmiany zachodzą w przedsiębiorstwach, systemie oświaty i w codziennym życiu obywateli a adaptacja środowiska do nowoczesnych trendów przysparza wielu problemów. W publikacji dokonano analizy potrzeb jakie niesie robotyzacja i wskazano umiejętności kluczowe umożliwiające dopasowanie się do zmi...
Skills for Service. Innovation and new Jobs Scenarios & Recommendations for 2030
Komisja Europejska
Nowoczesne technologie są dziś elementem rzeczywistości, dynamicznie zmieniają gospodarkę, kształtują rynek pracy, wpływają na system oświaty i wskazują nowe trendy w dydaktyce. Publikowana prezentacja zawiera scenariusze i rekomendacje na rok 2030, które powinny ułatwić procesy wdrażania innowacji i nabywania kompetencji umożliwiających efektywne wykorzystanie technologii w codziennym życiu, pra...
The Pact for Skills and the Updated Industrial Strategy
Komisja Europejska
Kompetencje cyfrowe determinują współcześnie poziom i jakość życia ponieważ nowoczesne technologie systematycznie wkraczają w kolejne obszary życia człowieka. 7 maja 2021 roku w Porto odbył się szczyt społeczny, w ramach którego przywódcy UE omawiali ważne tematy związane między innymi z edukacją, zapewnieniem równych szans i zapobieganiem wykluczeniu, które wraz z rozwojem technologii zaczęło dot...
The European Foundational ICT Body of Knowledge. Version 1.0
Komisja Europejska
Nowoczesne technologie są dziś elementem codziennego życia. Ułatwiają i usprawniają wykonywanie codziennych czynności. Konieczne jest kształcenie i doskonalenie umiejętności, które umożliwią pełne wykorzystanie dostępnych narzędzi ICT. W publikacji zawarto wiele cennych informacji na temat e-umiejętności, obszarów wiedzy ICT i wymagań jakie stawia współcześnie rozwój technologiczny i cyfryzacja. P...
2nd Survey of Schools: ICT in Education. Technical Report
Komisja Europejska, Dyrekcja Generalna ds. Sieci Komunikacyjnych, Treści i Technologii
Edukacja systematycznie mierzy się z wyzwaniami jakie stawia przed nią rozwój technologiczny. Nowoczesne narzędzia dydaktyczne usprawniają pracę a systematycznie podnoszone kompetencje cyfrowe zarówno wśród uczniów jak i nauczycieli pozwalają na wprowadzanie zmian zarówno w formach jak i metodach pracy lekcyjnej. Niniejsza publikacja zawiera analizę postępów w zakresie wdrażania i wykorzystania IC...
Communication from the Commission (...) on achieving the European Education Area by 2025
Komisja Europejska
Edukacja jest ważnym elementem umożliwiającym transformację i rozwój gospodarki. Otwiera dostęp do wiedzy i umiejętności potrzebnych człowiekowi do samorealizacji, przygotowania do pracy i podejmowania działań umożliwiających aktywne uczestnictwo w życiu społecznym. Dostęp do edukacji jest jednym z podstawowych praw jakie przysługują człowiekowi. Niezwykle istotne jest dopasowywanie systemu oświat...
COMMISSION STAFF WORKING DOCUMENT: Digital Education action Plan 2021-2027. Resetting education and training for the digital age
Komisja Europejska
W ostatnim czasie pandemia wywołana koronawirusem wprowadziła duże zamieszanie we wszystkich dziedzinach życia. Zmieniła rzeczywistość ludzi, którzy niemal z dnia na dzień musieli dopasować sposób funkcjonowania do ograniczeń epidemicznych, nałożonych w związku z wzrostem zakażeń wirusem SARS-CoV-2. Zmiany nie ominęły systemu oświaty. Edukacja stanęła przed olbrzymim wyzwaniem, jakie wiąże się ze ...
Digital Education Action Plan (2021-2027) - Resetting education and training for the digital age
Komisja Europejska
Pandemia związana z rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19, z którą boryka się dziś świat, zmieniła sposób funkcjonowania człowieka i gospodarki. Nowoczesne technologie, które systematycznie wkraczały w kolejne obszary, dziś stały się dziś kluczowymi elementami, które umożliwiają funkcjonowanie i rozwiązywanie codziennym problemów. Narzędzia technologii cyfrowej zmieniły sposób pracy, nauki i roz...
DIGITAL EDUCATION ACTION PLAN 2021 – 2027. Resetting education and training for the digital age
Komisja Europejska
Pandemia koronawirusa, z którą zmaga się współcześnie świat wprowadziła wiele zamieszania w codzienne życie człowieka i sposób funkcjonowania społeczno-gospodarczego państw. Problem dotyka wielu obszarów, w tym edukacji, która musiała zmienić zupełnie swoją dotychczasową formę i dopasować narzędzia oraz metody pracy dydaktycznej do potrzeb jakie wiążą się z wprowadzanymi ograniczeniami epidemiczny...