Biblioteka Cyfrowa

Open GLAM & education. Teacher’s and educator’s perspective on digital culture resources

Open GLAM & education. Teacher’s and educator’s perspective on digital culture resources

System oświaty mierzy się współcześnie z wieloma wyzwaniami, które niesie cyfryzacja gospodarki i życia społecznego. Zmieniają się oczekiwania i rosną wymagania, którym sprostać muszą wszyscy bezpośrednio i pośrednio związani z placówkami edukacyjnymi. Publikowany raport przedstawia wyniki projektu badawczego Open GLAM & Education, który ma na celu wyjaśnienie znaczenia internetowych narzędzi, zas...

Skills for Industry. Online Training. Promoting Opportunities for the Workforce in Europe

Skills for Industry. Online Training. Promoting Opportunities for the Workforce in Europe

Zmiany narzucone przez dynamiczny rozwój technologii i cyfryzację dotykają współcześnie niemal wszystkich. Zmiany zachodzą w przedsiębiorstwach, systemie oświaty i w codziennym życiu obywateli a adaptacja środowiska do nowoczesnych trendów przysparza wielu problemów. W publikacji dokonano analizy potrzeb jakie niesie robotyzacja i wskazano umiejętności kluczowe umożliwiające dopasowanie się do zmi...

Skills for Service. Innovation and new Jobs Scenarios & Recommendations for 2030

Skills for Service. Innovation and new Jobs Scenarios & Recommendations for 2030

Komisja Europejska

Nowoczesne technologie są dziś elementem rzeczywistości, dynamicznie zmieniają gospodarkę, kształtują rynek pracy, wpływają na system oświaty i wskazują nowe trendy w dydaktyce. Publikowana prezentacja zawiera scenariusze i rekomendacje na rok 2030, które powinny ułatwić  procesy wdrażania innowacji i nabywania kompetencji umożliwiających efektywne wykorzystanie technologii w codziennym życiu, pra...

The Pact for Skills and the  Updated Industrial  Strategy

The Pact for Skills and the Updated Industrial Strategy

Komisja Europejska

Kompetencje cyfrowe determinują współcześnie poziom i jakość życia ponieważ nowoczesne technologie systematycznie wkraczają w kolejne obszary życia człowieka. 7 maja 2021 roku w Porto odbył się szczyt społeczny, w ramach którego przywódcy UE omawiali ważne tematy związane między innymi z edukacją, zapewnieniem równych szans i zapobieganiem wykluczeniu, które wraz z rozwojem technologii zaczęło dot...

The European Foundational ICT Body of Knowledge. Version 1.0

The European Foundational ICT Body of Knowledge. Version 1.0

Komisja Europejska

Nowoczesne technologie są dziś elementem codziennego życia. Ułatwiają i usprawniają wykonywanie codziennych czynności. Konieczne jest kształcenie i doskonalenie umiejętności, które umożliwią pełne wykorzystanie dostępnych narzędzi ICT. W publikacji zawarto wiele cennych informacji na temat e-umiejętności, obszarów wiedzy ICT i wymagań jakie stawia współcześnie rozwój technologiczny i cyfryzacja. P...

2nd Survey of Schools: ICT in Education. Technical Report

2nd Survey of Schools: ICT in Education. Technical Report

Komisja Europejska, Dyrekcja Generalna ds. Sieci Komunikacyjnych, Treści i Technologii

Edukacja systematycznie mierzy się z wyzwaniami jakie stawia przed nią rozwój technologiczny. Nowoczesne narzędzia dydaktyczne usprawniają pracę a systematycznie podnoszone kompetencje cyfrowe zarówno wśród uczniów jak i nauczycieli pozwalają na wprowadzanie zmian zarówno w formach jak i metodach pracy lekcyjnej. Niniejsza publikacja zawiera analizę postępów w zakresie wdrażania i wykorzystania IC...

Communication from the Commission (...) on achieving the European Education Area by 2025

Communication from the Commission (...) on achieving the European Education Area by 2025

Komisja Europejska

Edukacja jest ważnym elementem umożliwiającym transformację i rozwój gospodarki. Otwiera dostęp do wiedzy i umiejętności potrzebnych człowiekowi do samorealizacji, przygotowania do pracy i podejmowania działań umożliwiających aktywne uczestnictwo w życiu społecznym. Dostęp do edukacji jest jednym z podstawowych praw jakie przysługują człowiekowi. Niezwykle istotne jest dopasowywanie systemu oświat...

COMMISSION STAFF WORKING DOCUMENT: Digital Education action Plan 2021-2027. Resetting education and training for the digital age

COMMISSION STAFF WORKING DOCUMENT: Digital Education action Plan 2021-2027. Resetting education and training for the digital age

Komisja Europejska

W ostatnim czasie pandemia wywołana koronawirusem wprowadziła duże zamieszanie we wszystkich dziedzinach życia. Zmieniła rzeczywistość ludzi, którzy niemal z dnia na dzień musieli dopasować sposób funkcjonowania do ograniczeń epidemicznych, nałożonych w związku z wzrostem zakażeń wirusem SARS-CoV-2. Zmiany nie ominęły systemu oświaty. Edukacja stanęła przed olbrzymim wyzwaniem, jakie wiąże się ze ...

Digital Education Action Plan (2021-2027) - Resetting education and training for the digital age

Digital Education Action Plan (2021-2027) - Resetting education and training for the digital age

Komisja Europejska

Pandemia związana z rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19, z którą boryka się dziś świat, zmieniła sposób funkcjonowania człowieka i gospodarki. Nowoczesne technologie, które systematycznie wkraczały w kolejne obszary, dziś stały się dziś kluczowymi elementami, które umożliwiają funkcjonowanie i rozwiązywanie codziennym problemów. Narzędzia technologii cyfrowej zmieniły sposób pracy, nauki i roz...

DIGITAL EDUCATION ACTION PLAN 2021 – 2027. Resetting education and training for the digital age

DIGITAL EDUCATION ACTION PLAN 2021 – 2027. Resetting education and training for the digital age

Komisja Europejska

Pandemia koronawirusa, z którą zmaga się współcześnie świat wprowadziła wiele zamieszania w codzienne życie człowieka i sposób funkcjonowania społeczno-gospodarczego państw. Problem dotyka wielu obszarów, w tym edukacji, która musiała zmienić zupełnie swoją dotychczasową formę i dopasować narzędzia oraz metody pracy dydaktycznej do potrzeb jakie wiążą się z wprowadzanymi ograniczeniami epidemiczny...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja