Biblioteka Cyfrowa

Living and working in Europe 2020

Living and working in Europe 2020

Pandemia wywołała duże zamieszanie w działaniu gospodarek, sposobie funkcjonowania państw i codziennym życiu obywateli. Dla jednych Covid-19 otworzył nowe możliwości rozwoju inni musieli zmierzyć się z trudnościami, które prowadziły do załamania gospodarczego i finansowego. W publikacji podjęto próbę oceny doświadczeń związanych z sytuacją pandemiczną i dokonano analizy wpływu pandemii na życie i ...

Skills for Service. Innovation and new Jobs Scenarios & Recommendations for 2030materiały konferencyjne

Skills for Service. Innovation and new Jobs Scenarios & Recommendations for 2030

Tobias Hüsing

Komisja Europejska

Nowoczesne technologie są dziś elementem rzeczywistości, dynamicznie zmieniają gospodarkę, kształtują rynek pracy, wpływają na system oświaty i wskazują nowe trendy w dydaktyce. Publikowana prezentacja zawiera scenariusze i rekomendacje na rok 2030, które powinny ułatwić  procesy wdrażania innowacji i nabywania kompetencji umożliwiających efektywne wykorzystanie technologii w codziennym życiu, pra...

Learning Ecosystems: An Emerging Praxis For The Future Of Education

Learning Ecosystems: An Emerging Praxis For The Future Of Education

Moscow School of Management SKOLKOVO & Global Education Futures

Edukacja stanowi niezwykle ważny element życia człowieka. Towarzyszy każdemu od wczesnego dzieciństwa do późnych lat. Każdy kto chce nadążyć za zmianami cywilizacyjnymi poprzez edukację dopasowuje swoje umiejętności do zmieniającej się rzeczywistości. W publikacji omówiono złożone i współzależne wyzwania środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i kulturowe, przed którymi stoi ludzkość. Analiza raportu...

Thinking Now - Critical, Creative and Digital

Thinking Now - Critical, Creative and Digital

Digital Learning and Communications Team, Learning Improvement Division, DECD

Współczesny rynek pracy mierzy się z wieloma wyzwaniami jakie niesie cyfryzacja i automatyzacja. Dynamika zmian jest duża i konieczne jest podejmowanie działań skoncentrowanych na rozwój i doskonalenie kompetencji umożliwiających szybkie dopasowanie się pracownika do wymagań rynku pracy i potrzeb społeczno-gospodarczych. W trudnej sytuacji znajdują się obywatele Południowej Australii, którzy stoją...

Jak przeciwdziałać wykluczeniom w edukacji? Rekomendacje dla sektora prywatnego, pozarządowego i samorządów lokalnych.raport ekspercki, materiały konferencyjne, opis dobrej praktyki

Jak przeciwdziałać wykluczeniom w edukacji? Rekomendacje dla sektora prywatnego, pozarządowego i samorządów lokalnych.

Fundacja Katalyst Education

Fundacja Katalyst Education

Szkoła jest miejscem, w którym każde dziecko powinno uzyskać dostęp do wiedzy i umiejętności , które przygotują go do dorosłego, dojrzałego życia w społeczeństwie. Pomimo, iż system oświaty systematycznie dąży do realizacji swoich zadań, w rzeczywistości na każdym etapie edukacyjnym, w każdej szkole i klasie spotkać można zarówno pojedyncze jak i grupowe przypadki, w których uczniowie mierzą się z...

Do Age and Educational Stage Influence No-Mobile- Phone Phobia?

Do Age and Educational Stage Influence No-Mobile- Phone Phobia?

Nowoczesne technologie otwierają przed użytkownikami wiele możliwości, są jednak również źródłem zagrożeń. Postęp technologiczny jest obecny w niemal wszystkich obszarach w jakich funkcjonuje człowiek, wyznacza nowe trendy i poprawia efektywność działań podejmowanych na co dzień. Jednym z podstawowych narzędzi, bez którego wielu nie wyobraża sobie życia jest telefon komórkowy. Ułatwia on komunikac...

Obwieszczenie MEiN z dnia 27 stycznia 2021 r. w sprawie prognozy zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowegodokument

Obwieszczenie MEiN z dnia 27 stycznia 2021 r. w sprawie prognozy zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego

System edukacji na bieżąco stara się odpowiadać na potrzeby rynku i dopasowuje proces dydaktyczny do aktualnie panujących trendów. Obwieszczenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 27 stycznia 2021 r. w sprawie prognozy zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowymi wojewódzkim rynku pracy wskazuje zawody, które mają szczególne znaczenie dla rozwoju państwa, gospodarki ...

Fostering the digital transformations among individuals, firms and in the governmentfragment książki

Fostering the digital transformations among individuals, firms and in the government

OECD

OECD Publishing

Nowoczesne technologie są współcześnie elementem codziennego życia. Ułatwiają pracę, pomagają w nauce, towarzyszą rozrywce. Transformacja cyfrowa napędza rozwój społeczno-gospodarczy i wspiera działania ukierunkowane na rozwój. W publikowanym rozdziale przybliżono trendy, które wyznaczają kierunki zmian zarówno dla firm, gospodarki jak i osób fizycznych mieszkających w Szwecji. W materiale dokonan...

NSW Department of Education. Schools Digital Strategyopis dobrej praktyki

NSW Department of Education. Schools Digital Strategy

NSW Department of Education

NSW Department of Education

Technologie cyfrowe zmieniają współczesną edukację i wyznaczają nowe trendy w dydaktyce. Wraz z rozwojem technologicznym zmieniają się narzędzia, formy i metody pracy. Wszystkie działania ukierunkowane są na szeroko rozumiany rozwój ucznia, poprawę jakości kształcenia i wyników edukacyjnych uczniów. Postępujące zmiany związane z technopolizacją edukacji wprowadzają wiele innowacji w tradycyjny sys...

The COVID-19 slide: What summer learning loss can tell us about the potential impact of school closures on student academic achievementraport z badań

The COVID-19 slide: What summer learning loss can tell us about the potential impact of school closures on student academic achievement

Megan Kuhfeld, Beth Tarasawa

NWEA Research

Zagrożenie związane z dynamicznym rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19 zmieniło sposób funkcjonowania człowieka. Zamknięto instytucje, zakłady pracy i szkoły. Wszyscy zaczęli mierzyć się z wyzwaniami, które pojawiły się niespodziewanie. Nikt chyba nie był przygotowany na zmiany jakie nastąpiły. Izolacja niewątpliwie wpływa na wyniki edukacyjne uczniów, prowadzone badania pokazują w jakim stopni...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja