Konkluzje Rady w sprawie wspierania dobrostanu w edukacji cyfrowej (2022/C 469/04)
Edukacja cyfrowa jest ważnym elementem systemu oświaty, który zapewnia każdemu obywatelowi prawo do kształcenia. Publikowany załącznik zawiera konkluzje Rady Unii Europejskiej w sprawie wspierania dobrostanu w edukacji cyfrowej. Wytyczne w nim zawarte określają ramy strategiczne w dziedzinie kształcenia i szkolenia oraz zalecenia Rady, które mają stanowić wytyczne w realizacji zadań systemu oświat...
Two (complementary) ways to develop professional digital competences among pre-service teachers
Łukasz Tomczyk
System oświaty mierzy się współcześnie z wieloma wyzwaniami, które stawia przed nim cyfryzacja. Zmiany dotyczą zarówno metod pracy dydaktycznej jak i narzędzi dydaktycznych wykorzystywanych w procesie przekazywania i nabywania wiedzy i umiejętności. Autor artykułu podjął próbę oceny poziomu kompetencji cyfrowych nauczycieli, którzy są zobligowani do skutecznego i efektywnego wdrażania nowych medió...
Promoting e-skills training for a diverse tech workforce. Country report for Poland
Christina Clemens
Rynek pracy zmienia się. Dziś czynności wykonywane do niedawna przez człowieka są zastępowane przez nowoczesne urządzenia cyfrowe. Wraz z rozwojem technologii cyfrowych zmienia się rola pracownika w zakładzie pracy. Coraz częściej wymaga się od pracownika kompetencje, które umożliwiają sprawne i kompetentne korzystanie z narzędzi IT. Branża ICT rozwija się, jednak na rynku specjalistów w tym zakre...
IEA International Computer and Information Literacy Study 2018 Assessment Framework
Julian Fraillon, John Ainley, Wolfram Schulz, Tim Friedman, Daniel Duckworth
Springer International Publishing
Kompetencje cyfrowe są współcześnie jednymi z kluczowych, ponieważ pozwalają na efektywne, kreatywne i jednocześnie bezpieczne wykorzystywanie technologii cyfrowych w codziennym życiu. Publikacja przedstawia ramy oceny dla Międzynarodowego Badania Kompetencji Informatycznych i Informacyjnych IEA (ICILS) 2018, które ma na celu ocenę, poziomu przygotowania uczniów do nauki, pracy i życia w cyfrowym ...
SOFTWARE AND HARDWARE IN THE WORK OF THE MODERN TEACHER IN THE INFORMATION SOCIETY
International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Współczesna szkoła zmienia się, dopasowuje narzędzia pracy do potrzeb zmieniającego się rynku i wymagań jakie niesie cyfryzacja kolejnych obszarów gospodarki. Wdrażanie technologii do skostniałego systemu oświaty wiąże się z wieloma wyzwaniami. Wyposażenie szkół w nowoczesne narzędzia cyfrowe rodzi potrzeby związane z wyposażeniem uczniów i nauczycieli w kompetencje umożliwiające efektywne wykor...
A Perceptional Analysis of BYOD (Bring Your Own Device) for Educational or Workplace Implementations in a South Korean Case
Hasan Tinmaz, Jin Hwa Lee
PERJOURNAL
Nowoczesne technologie stały się elementem codziennego życia. Narzędzia cyfrowe wykorzystywane są zarówno w nauce jak i w pracy. Coraz częściej wykorzystuje się urządzenia przenośne, które mogą być dostępne w każdym miejscu i w każdym czasie. Popularny staje się trend, w którym urządzenia prywatne są wykorzystywane również zawodowo w pracy czy w szkole. W publikacji dokonano analizy sytuacji związ...
SURVEY OF SCHOOLS: ICT IN EDUCATION. COUNTRY PROFILE: POLAND
System oświaty w Polsce wszedł w nową erę, w której narzędzia cyfrowe odgrywają ważną rolę dydaktyczną. Coraz częściej i coraz chętniej nowoczesne technologie są wykorzystywane jako narzędzia wsparcia dydaktycznego w procesie nabywania i przekazywania wiedzy i umiejętności. W publikowanym raporcie opracowanym przez European Schoolnet i University of Liège dokonano analizy roli ICT w polskim system...
Bring Your Own Device for Schools: Technical Advice for School Leaders and IT Administrators
Współcześnie nowoczesne narzędzia technologii cyfrowej stały się elementem procesu kształcenia. Coraz częściej urządzenia cyfrowe zastępują tradycyjne narzędzia dydaktyczne i coraz szerszym zakresie są wykorzystywane w procesie nabywania i przekazywania wiedzy i umiejętności. W publikacji omówiono zagadnienia związane z udziałem technologii w procesie kształcenia, omówiono w jaki sposób technolog...
Raport Końcowy. Badanie pracodawców z branży ICT
Branża IT jest prężnie funkcjonującym działem gospodarki, który systematycznie rozrasta się i otwiera nowe możliwości. Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rośnie zapotrzebowanie na specjalistów posiadających kompetencje na miarę potrzeb. Niniejszy raport jest częścią projektu, na który składają się badania stanu i zapotrzebowania na specjalistów ICT w Polsce, w szczególności w odniesieniu do ...
Raport Końcowy. Badanie potencjalnych kandydatów na studia projektu AI Tech
Nowoczesne narzędzia są elementem współczesnej rzeczywistości. Wraz z rozwojem technologii cyfrowych rośnie potrzeba kształcenia i doskonalenia kompetencji umożliwiających aktywne i efektywne wykorzystanie ich w codziennym życiu. Publikowane badanie zostało zrealizowane w celu rozpoznania stanu, potrzeb i barier rynku z perspektywy uczelni predysponowanych do prowadzenia studiów projektu AI Tech. ...