ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania...
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Pandemia, z którą boryka się świat w związku z dynamicznym rozprzestrzenianiem się wirusa Covid-19 wprowadziła duże zamieszanie w sposobie funkcjonowania gospodarek i życiu obywateli. Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało rozporządzenie „w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i z...
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 marca 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania ...
Ministerstwo Edukacji Narodowej
W sytuacjach szczególnych, a taką jest dziś sytuacja systemu oświaty w kontekście problemów z dostosowaniem metod i form kształcenia do ograniczeń epidemicznych jakie narzuca rząd w ramach walki z rozprzestrzeniającym się wiruem Covid -19, konieczne jest podejmowanie działań umożliwiających sprawne i efektywne funkcjonowanie w odmiennej rzeczywistości. Ministerstwo Edukacji przygotowało rozporządz...
Dane osobowe bezpieczne podczas zdalnego nauczania
Praca zdalna stała się dziś, w czasach pandemii remedium na problem z jakim mierzy się świat w związku z ograniczeniami wprowadzanymi w ramach walki z epidemią koronawirusa. Umożliwiła realizację obowiązków zawodowych i procesu kształcenia w sposób dopasowany do potrzeb wynikających z wdrażanych restrykcji. Możliwości jakie otwiera przed użytkownikami internet i nieograniczony dostęp do zasobów cy...
Raport Ministra Edukacji Edukacji Narodowej. Zapewnienie funkcjonowania jednostek systemu oświaty w okresie epidemii COVID-19
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Współczesna edukacja zmaga się z wieloma wyzwaniami jakie niesie rzeczywistość. Publikowany raport zawiera zestawienie najważniejszych działań podejmowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w okresie od marca do czerwca 2020 roku, wynikających z potrzeby dopasowania procesu kształcenia do warunków związanych z problemem rozprzestrzeniającej się pandemii koronawirusa. W publikacji został przed...
Kształcenie na odległość: Poradnik dla szkół
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Edukacja podlega ciągłej ewaluacji. Zmieniają się narzędzia, metody i formy pracy. Wszyscy zaangażowani w działalność edukacyjną muszą dopasowywać się do zmian. Publikowany poradnik, opracowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej ma stanowić wsparcie dla nauczycieli i dyrektorów w organizacji i realizacji procesu kształcenia na odległość. Autorzy podzielili materiał na kilka części, w których za...
Podstawa programowa kształcenia ogólnego z komentarzem. Szkoła podstawowa. Informatyka
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Szkoła jest miejscem gdzie dziecko spędza dużą część swojego życia. Można śmiało powiedzieć, że jako instytucja spełnia funkcję zarówno edukacyjną jak i wychowawczo-opiekuńczą. Dziś w dobie rewolucji cyfrowej zmaga się dodatkowo z problemem dopasowania programu kształcenia, który na etapie szkoły podstawowej stanowi podwalinę przyszłego wykształcenia do potrzeb i oczekiwań zmieniającej się rzeczyw...
Podstawa programowa kształcenia ogólnego z komentarzem. Szkoła ponadpodstawowa. Informatyka
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Szkoła ma szczególnie ważne społecznie zadanie. Musi wyposażyć ucznia w wiedzę i umiejętności, które umożliwią mu aktywne, sprawne i godne funkcjonowania w społeczeństwie. Dziś w dobie przemian i dynamicznej ekspansji technologii musi również wykształcić w nim umiejętność przystosowywania się do zachodzących zmian. Wszystkie etapy edukacyjne powinny tworzyć spójny program, wspierający proces kszta...
Edukacja informatyczna 2002. Wyposażenie szkół w komputery. Dostęp do Internetu. Przygotowanie nauczycieli.
Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, Wydział Informatyzacji
Szkoła ma za zadanie przygotować młodych do aktywnego uczestnictwa w przyszłym życiu społecznym, w społeczeństwie informacyjnym. Zadania realizuje w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego, która zawiera treści nauczania oraz umiejętności jakie opanować musi uczeń na poszczególnych etapach edukacji. W dobie zmian i ekspansji technologii w codzienne życie człowieka edukacja informatyczna...
Digital Literacy in the Area of e-Safety among Teachers (Second Stage of the Primary School) in Poland
W czasach kiedy technologie stały się elementem codziennej rzeczywistości potrzeba edukacji w zakresie kompetencji cyfrowych stała się jedną z podstawowych potrzeb edukacyjnych. Nie chodzi tylko o przygotowanie użytkownika do sprawnej obsługi technicznej dostępnych narzędzi cyfrowych ale również o przygotowanie go do świadomego, krytycznego odbioru dostępnych treści, kształtowanie kompetencji zwią...
Działania MEN na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Kompetencje cyfrowe są dziś jednym z kluczowych we współczesnym świecie. Są niezbędne w nauce, pracy, uprzyjemniają czas wolny. Człowiek posiadający umiejętności cyfrowe staje się aktywnym uczestnikiem życia społecznego. Kompetencje cyfrowe to jeden z elementów ośmiu kluczowych kompetencji, które odnoszą się do celowego, świadomego i krytycznego korzystania z szerokich możliwości jakie oferują now...