Biblioteka Cyfrowa

Robotyka w klasach 4-6 i 7-8. Zabawa i programowanie

Robotyka w klasach 4-6 i 7-8. Zabawa i programowanie

Urządzenia cyfrowe są dziś narzędziami codziennego użytku, troska o rozwój dzieci w cyfrowym świecie jest tematem priorytetowym współczesnych edukatorów. Konieczne jest wdrażanie edukacji informatycznej od najmłodszych lat, aby umożliwić dziecku płynny rozwój w zakresie nowoczesnych technologii dostosowany do wieku i możliwości. Autor artykułu pokazuje jak poprzez zabawę i eksperymenty bez użycia ...

Robotyka i programowanie w klasach 4-8 i wyżej (Minecraft i Python)referat

Robotyka i programowanie w klasach 4-8 i wyżej (Minecraft i Python)

Adam Jurkiewicz

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Nauka programowania powinna być dla ucznia ciekawa. Jedynie w taki sposób zachęcić można młodego człowieka do zgłębiania tej trudnej, nie tylko z pozoru, sztuki. Dziś z elementami informatyki i programowania dzieci spotykają się na wczesnym etapie edukacji, dlatego aby nie zniechęcić ucznia tworzone są przyjazne i atrakcyjne środowiska edukacyjne. Cześć z nich uczy poprzez zabawę. Zajęcia z wykorz...

Pythonowe wyzwania dla początkującychreferat

Pythonowe wyzwania dla początkujących

Katarzyna Olędzka, Wanda Jochemczyk

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Nowa podstawa programowa wprowadza naukę programowania już w nauczaniu dzieci młodszych. Wieloletnie badania przyczyniły się do powstania licznych narzędzi umożliwiających nauczanie programowania na tym etapie edukacji. Autorzy publikacji bazując na doświadczeniach zdobytych podczas szkoleń nauczycieli, szukając skutecznych metod do pracy z dzieckiem uczącym się podstaw programowania, zaproponowal...

Programowanie w Pythonie - od pierwszych krokówreferat

Programowanie w Pythonie - od pierwszych kroków

Grażyna Szabłowicz-Zawadzka

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Python, to stosunkowo łatwy w nauce, dynamiczny, dzięki czemu pozwalający na szerokie zastosowanie język programowania, masowo wykorzystywany w serwisach, aplikacjach czy programach, z których korzystamy na co dzień. Autor publikacji pokazuje od podstaw, jak nauczyć się programowania w tym języku. Prezentuje proste przykładowe algorytmy, które wprowadzają w środowisko IDLE. Dla wszystkich ciekawyc...

Python nie tylko dla nauczycieli informatykireferat

Python nie tylko dla nauczycieli informatyki

Adam Jurkiewicz

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Rewolucja cyfrowa stawia wiele wyzwań przed współczesną oświatą. Rozwój technologiczny zmusza do konieczności ciągłego, systematycznego dostosowywania się do nowopowstałych narzędzi i oczekiwań gospodarki opartej na wiedzy. Nauczanie zarówno w zakresie nowoczesnych technologii, w tym programowania jak i innych przedmiotów nie powinno się nudzić. Przed użytkownikami otwierają się coraz to nowe możl...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja