Biblioteka Cyfrowa

Adult education needs inventory: Construction and applicationartykuł naukowy

Adult education needs inventory: Construction and application

Luba Ślósarz, Kamil Błaszczyński, Magdaléna Švecová, Aleksander Kobylarek

Frontiers Media S.A.

Wraz z rozwojem technologii cyfrowych rośnie świadomość edukacyjna człowieka i coraz częściej proces kształcenia nie kończy się w wieku dwudziestu kilku lat ale trwa przez całe życie. Wymagania jakie stawia codzienność zmuszają do podejmowania aktywności edukacyjnych dostosowanych do potrzeb rynku. W publikacji dokonano analizy potrzeb edukacyjnych dorosłych i poddano ocenie poziom przygotowania e...

Two (complementary) ways to develop professional digital competences among pre-service teachers

Two (complementary) ways to develop professional digital competences among pre-service teachers

System oświaty mierzy się współcześnie z wieloma wyzwaniami, które stawia przed nim cyfryzacja. Zmiany dotyczą zarówno metod pracy dydaktycznej jak i narzędzi dydaktycznych wykorzystywanych w procesie przekazywania i nabywania wiedzy i umiejętności. Autor artykułu podjął próbę oceny poziomu kompetencji cyfrowych nauczycieli, którzy są zobligowani do skutecznego i efektywnego wdrażania nowych medió...

Academic Offer of Advanced Digital Skills in 2020-21: International Comparisonraport z badań, publikacja Komisji Europejskiej

Academic Offer of Advanced Digital Skills in 2020-21: International Comparison

M. López Cobo, G. De Prato, R. Righi, S. Samoili, M. Cardona, M. Vázquez-Prada Baillet, M. Papazoglou

Publications Office of the European Union

Nowoczesne technologie są dziś elementem codzienności a rozwój gospodarczy opiera się na narzędziach IT, które usprawniają działanie w wielu obszarach społeczno-gospodarczych. Rozwijanie i kształtowanie kompetencji cyfrowych jest więc nadrzędną potrzebą, która pojawiła się wraz z rozwojem cyfryzacji.  W publikowanym raporcie zawarto informacje dotyczące kluczowych obszarów związanych z rozwojem cy...

Estimation of supply and demand of tertiary education places in advanced digital profiles in the EUraport z badań, publikacja Komisji Europejskiej

Estimation of supply and demand of tertiary education places in advanced digital profiles in the EU

G. De Prato, G. Alaveras, R. Righi, S. Samoili, L.W. Ziemba, M. Cardona, A. Gómez Losada, A. López-Cobo, M. Vázquez-Prada Baillet

Publications Office of the European Union

Rynek pracy zmienia się wraz z rozwojem technologii i cyfryzacją kolejnych obszarów działalności ludzkiej. W publikowanym raporcie dokonano analizy możliwości edukacyjnych jakie oferują szkoły wyższe krajów UE, Wielkiej Brytanii oraz Norwegii i porównano zgodność oferty edukacyjnej z zapotrzebowaniem rynków pracy.

Academic offer and demand for advanced profiles in the EU. Artificial Intelligence, High Performance Computing and Cybersecurity,raport z badań, publikacja Komisji Europejskiej

Academic offer and demand for advanced profiles in the EU. Artificial Intelligence, High Performance Computing and Cybersecurity,

M. López Cobo, G. De Prato, G. Alaveras, R. Righi, S. Samoili, J. Hradec, L.W. Ziemba, K. Pogorzelska, M. Cardona

Publications Office of the European Union

Rozwój technologii cyfrowych niesie potrzebę kształtowania kompetencji umożliwiających sprawne i efektywne wykorzystanie narzędzi cyfrowych w codziennym życiu. W publikowanym raporcie dokonano analizy możliwości edukacyjnych jakie oferuje system oświaty w odpowiedzi na potrzeby wyrównywania szans na zmieniającym się rynku. Analizie poddano ofertę edukacyjną z jaką mogą się spotkać zainteresowani k...

Beliefs and Knowledge for Pre-Service Teachers’ Technology Integration during Teaching Practice: An Extended Theory of Planned Behaviorartykuł naukowy

Beliefs and Knowledge for Pre-Service Teachers’ Technology Integration during Teaching Practice: An Extended Theory of Planned Behavior

Akhmad Habibi, Yasir Riady, Ahmad Samed Al-Adwan, Nour Awni Albelbisi

Routledge, Taylor & Francis Group

Nowoczesne technologie są elementem współczesnej rzeczywistości. Wszystkie branże dopasowują model pracy do zmian związanych z technopolizacją. System oświaty jest jedną z tych branż, które muszą zmienić formy i metody pracy. Rola edukacji jest niezwykle ważna, szkoła musi przygotować młodych ludzi do życia i pracy w przyszłości. W publikowanym raporcie dokonano analizy poziomu przygotowania naucz...

Promoting e-skills training for a diverse tech workforce. Country report for Polandraport z badań

Promoting e-skills training for a diverse tech workforce. Country report for Poland

Tobias Hüsing, Jza Abbas, Karsten Gareis, Daniel Schmidtmann, Christina Clemens

empirica

Rynek pracy zmienia się. Dziś czynności wykonywane do niedawna przez człowieka są zastępowane przez nowoczesne urządzenia cyfrowe. Wraz z rozwojem technologii cyfrowych zmienia się rola pracownika w zakładzie pracy. Coraz częściej wymaga się od pracownika kompetencje, które umożliwiają sprawne i kompetentne korzystanie z narzędzi IT. Branża ICT rozwija się, jednak na rynku specjalistów w tym zakre...

Transformacja cyfrowa szkół Małopolski

Transformacja cyfrowa szkół Małopolski

Polskie szkoły systematycznie dopasowują narzędzia, metody i formy pracy do potrzeb zmieniającej się rzeczywistości, jednak tempo zmianom nadała pandemia COVID-19, która wymusiła wprowadzenie zmian w procesie kształcenia. Z dnia na dzień podjęto decyzję o przeniesieniu aktywności szkolnej na platformy internetowe. Dyrektorzy musieli wyposażyć szkoły w nowoczesne narzędzia dydaktyczne a nauczyciele...

Informatics Reference Framework for Schoolraport z badań

Informatics Reference Framework for School

Michael E. Caspersen, Ira Diethelm, Judith Gal-Ezer, Andrew McGettrick, Enrico Nardelli, Don Passey, Branislav Rovan, Mary Webb

Informatics for All

Cyfryzacja zmienia współczesny świat. Nowoczesne technologie wyznaczają trendy na rynku gospodarczym.  Wyścig technologiczny trwa a społeczeństwo musi odpowiedzieć na wszystkie dynamiczne zmiany jakie dzieją się wraz z rozwojem technologicznym. System oświaty wyszedł naprzeciw potrzebom i wprowadził do szkół informatykę, przedmiot, którego celem kształcenia jest rozwój umiejętności myślenia komput...

Informatics education at school in Europe. Eurydice reportraport ekspercki

Informatics education at school in Europe. Eurydice report

Publications Office of the European Union

Rozwój technologii cyfrowych wniósł zmiany do skostniałego systemu oświaty. Wprowadzono nowy przedmiot, który ma za zadanie przygotować uczniów do kompetentnego, świadomego i bezpiecznego korzystania z nowoczesnych narzędzi. Niniejszy raport zawiera analizę porównawczą poziomu edukacji informatycznej w różnych krajach Europy.

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja