Biblioteka Cyfrowa

Wnioski dla pracy szkół płynące z badań oświatowych realizowanych podczas pandemii

Wnioski dla pracy szkół płynące z badań oświatowych realizowanych podczas pandemii

Edukacja jest ważnym elementem życia każdego człowieka. Dziś w dobie cyfryzacji i dynamicznego rozwoju technologii cyfrowych zarówno placówki oświatowe jak i osoby z nimi związane – dyrektorzy, nauczyciele, uczniowie i rodzice mierzą się z wieloma wyzwaniami. Poziom kompetencji ludzi często odbiega niosą zmiany. Problem związany z pojawieniem się pandemii COVID-19 pokazał z jak dużymi deficytami w...

POLICY NOTE 1/2022: Osiągnięcia uczniów szkół średnich po zmianach w oświacie i nauczaniu w pandemii

POLICY NOTE 1/2022: Osiągnięcia uczniów szkół średnich po zmianach w oświacie i nauczaniu w pandemii

Pandemia zmieniła sposób funkcjonowania gospodarek. Z dnia na dzień system oświaty musiał zmienić metody i narzędzia pracy, żeby dopasować proces przekazywania wiedzy i umiejętności do możliwości i ograniczeń jakie pojawiły się wraz z rozprzestrzeniającym się wirusem zagrażającym zdrowiu i życiu. Badanie TICKS (Test for International Comparisons of Knowledge and Skill), zawiera informacje dotycząc...

Cyfrowe Usługi Finansowe a Seniorzy

Cyfrowe Usługi Finansowe a Seniorzy

Pandemia wprowadziła wiele zmian, które dotknęły niemal wszystkich członków społeczeństwa. Przeniesiono wiele obszarów działalności do przestrzeni online. Nie wszyscy jednak byli przygotowani na zmiany i posiadali umiejętności umożliwiające realizację codziennych czynności i obowiązków za pośrednictwem narzędzi cyfrowych. Seniorzy są grupą społeczną, która najbardziej doświadczyła problemu wyklucz...

NASTOLATKI 3.0 Raport z ogólnopolskiego badania uczniów - 2021raport z badań, książka

NASTOLATKI 3.0 Raport z ogólnopolskiego badania uczniów - 2021

Rafał Lange

NASK – Państwowy Instytut Badawczy

NASK – Państwowy Instytut Badawczy od kilku lat realizuje projekty, w ramach których dokonuje analizy zachowań polskich nastolatków w sieci. Publikowany raport zawiera wyniki badań zrealizowanych w grudniu 2020 roku. Respondenci odpowiadali na pytania dotyczące aktywności online. Wyniki pokazują do jakich celów młodzi wykorzystują media, obrazują, jaką mają świadomość na temat możliwości i zagroże...

Does eLearning Work?  What the Scientific Research Says!

Does eLearning Work? What the Scientific Research Says!

Wraz z rozwojem technologicznym zmienia się edukacja. W proces kształcenia włącza się nowe narzędzia cyfrowe, które ułatwiają, usprawniają i uatrakcyjniają naukę. Jedną z nowych form kształcenia jest eLearning, nauczanie wspomagane nowoczesną technologia informatyczną. W publikowanym raporcie dokonano analizy skuteczności eLearningu w porównaniu z tradycyjnym nauczaniem realizowanym stacjonarnie w...

The Decisive Dozen: Research Background Abridged

The Decisive Dozen: Research Background Abridged

Edukacja od lat jest poddawana ocenom. Ocenia się zarówno poziom przygotowania szkół i kadry do realizacji procesu nauczania, stopień wyposażenia placówek w narzędzia dydaktyczne jak i efekty kształcenia jakie osiągają uczniowie kończący kolejne etapy nauczania. Wyniki badań mają obrazować stan oświaty i umożliwiać tworzenie planów rozwoju, które systematycznie realizowane będą poprawiać jakość ks...

Negatywne doświadczenia młodzieży w trakcie pandemii. Raport z badań ilościowych

Negatywne doświadczenia młodzieży w trakcie pandemii. Raport z badań ilościowych

Skutki trwającej od wiosny 2020 roku pandemii, wywołanej pojawieniem się niebezpiecznego dla zdrowia i życia ludzi wirusa będą miały daleko idące negatywne skutki społeczno-gospodarcze. Izolacja, strach przed jutrem i niepewność to czynniki, które powodują falę niepożądanych społecznie zachowań. Publikowane badanie miało na celu określenie skali występowania różnych form krzywdzenia młodzieży, oce...

Zmieniajmy edukację w oparciu o badania, a nie intuicje, opinie i mody!polemika

Zmieniajmy edukację w oparciu o badania, a nie intuicje, opinie i mody!

Maciej Jakubowski, Tomasz Gajderowicz

Uniwersytet Warszawski, Fundacja Naukowa Evidence Institute

Na proces kształcenia składa się wiele czynności dydaktycznych rozłożonych w czasie i miejscu. Zarówno uczniowie jak i nauczyciele podejmują wiele czynności, które wpływają na jakość i efektywność nauczania i uczenia się. W publikacji podjęto dyskusję o aktualnym stanie oświaty i poziomie nauczania w kontekście nowych trendów edukacyjnych i nowych metod kształcenia, które mają zmieniać i ulepszać ...

Badanie wpływu zdalnego nauczania na nauczycieli, uczniów i ich rodziców. Raport z badania kwestionariuszowegoraport z badań

Badanie wpływu zdalnego nauczania na nauczycieli, uczniów i ich rodziców. Raport z badania kwestionariuszowego

PwC Advisory

Nauczanie zdalne jest dziś, w dobie pandemii wywołanej pojawieniem się wirusa COVID-19 podstawową formą edukacji. Szkoła niemal z dnia na dzień musiała w dynamiczny sposób dopasować formy i metody kształcenia do realiów jakie przyniosła covidowa rzeczywistość. Zarówno nauczyciele, uczniowie jak i rodzice zmagają się z wieloma trudnościami, które pojawiły się wraz z przeniesieniem z tradycyjnego mo...

Kompetencje cyfrowe 19 latków

Kompetencje cyfrowe 19 latków

Umiejętności cyfrowe są dziś niezbędne. Żyjemy w świecie cyfrowych przemian, które dokonują się systematycznie i dynamicznie. Dziś już nawet małe dzieci mają dostęp do narzędzi cyfrowych, których uczą się intuicyjne w trakcie zabawy. Konieczność dostosowania umiejętności do wymogów współczesności sprawiła, że formalne kształcenie kompetencji cyfrowych zaczyna się już na pierwszym poziomie nauczani...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja