Futures literacy in the loop
Przyszłość człowieka coraz częściej jest rozpatrywana w kontekście jego zdolności adaptacji do zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Cyfryzacja wyznacza trendy społeczno-gospodarcze i nadaje tempo zmianom do jakich musi się dostosować współczesny członek społeczeństwa. W artykule dokonano analizy zjawiska alfabetyzacji, omówiono kwestie związane ze zmianami na jakie musi być gotowy człowiek w d...
PISA 2018 Czytanie, rozumienie, rozumowanie
Krzysztof Biedrzycki, Jan Burski , Krzysztof Bulkowski, Wioleta Dobosz-Leszczyńska, Jacek Haman, Zbigniew Marciniak, Elżbieta Barbara Ostrowska, Michał Sitek, Krzysztof Spalik
Instytut Badań Edukacyjnych
Edukacja jest niezwykle ważnym elementem życia człowieka. Zaczyna się już na wczesnym etapie dzieciństwa i trwa coraz częściej do później starości. Przez całe życie człowiek nabywa wiedzę i umiejętności, które umożliwiają mu sprawne funkcjonowanie w społeczeństwie. Ideą twórców Programu Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów (PISA) było stworzenie narzędzia, które umożliwi monitorowanie poziom...
PIRLS 2016 International Results in Reading
PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) to międzynarodowy program pomiaru osiągnięć szkolnych w czytaniu, przeznaczony dla uczniów czwartych klas szkół podstawowych. Celem badania jest dostarczenie rzetelnych i porównywalnych danych o osiągnięciach szkolnych w populacji uczniów z każdego kraju, dostarczenie rzetelnej informacji o dynamice, czyli zmianach ...