Digitalization and school leadership: on the complexity of leading for digitalization in school
Cyfryzacja jest nieodłącznym elementem ewolucji jakiej doświadczają zarówno społeczeństwa jak i gospodarki krajów. Postęp technologiczny wyznacza trendy, a system oświaty dopasowuje metody i narzędzia dydaktyczne do potrzeb jakie niesie technopolizacja. Konieczność dopasowania umiejętności do wymagań współczesności stała się jednym z priorytetów edukacji. W publikacji dokonano oceny stanu świadomo...
Digital transformation in Swedish schools – Principals’ strategic leadership and organisation of tablet-based one-to-one computing initiatives
Edukacja mierzy się współcześnie z wieloma wyzwaniami, jakie niesie technopolizacja i cyfryzacja. Wszyscy zaangażowani w proces dydaktyczny podejmują działania, które pozwolą dopasować system oświaty do potrzeb zmieniającej się rzeczywistości. W publikacji omówiono zmiany, jakie zachodzą w szwedzkich szkołach w związku z transformacja cyfrową. Ocenie poddano inicjatywy mające na celu wdrażanie inn...
COVID-19 and the State of K–12 Schools
Marzec 2020 przyniósł niespodziewane i duże zmiany w systemie edukacji w niemal wszystkich krajach. Zamkniecie szkół powodowane względami bezpieczeństwa społecznego, warunkowane dynamicznym rozprzestrzenianiem się wirusa Covid-19 zmusiło do przeniesienia działalności edukacyjnej z tradycyjnej przestrzeni szkolnej do przestrzeni wirtualnej. Nauczanie zdalne stało się faktem, z którym musieli zmierz...
Jak bezpiecznie prowadzić lekcje online? Poradnik dla nauczycieli i dyrektorów
Edukacja zdalna stała się faktem, z którym mierzą się dziś dyrektorzy szkół, nauczyciele i uczniowie. Wraz z pojawieniem się konieczności nauki na odległość pojawiło się dużo pytań i wątpliwości. Poradnik „Jak bezpiecznie prowadzić lekcje online” jest skierowany do nauczycieli i dyrektorów, którzy mierzą się z organizacją procesu nauczania na odległość. Znalazły się w nim informacje dotyczące zasa...
Dyrektorzy do zadań specjalnych – edukacja zdalna w czasach izolacji. Prezentacja wyników badania.
Paulina Sobiesiak-Penszko, Filip Pazdzerski, Bartłomiej Walczak
Fundacja ORANGE
Czas pandemii COVID-19 to trudny czas dla systemu oświaty, który niemal z dnia na dzień musiał dopasować sposób nauczania do wymagań związanych z koniecznością organizacji procesu nauczania na odległość. W publikowanej prezentacji zawarto wyniki badań, które obrazują stan edukacji zdalnej w szkołach. Pokazano rozwiązania, jakie zastosowano w szkołach w związku z zaistniałą sytuacją epidemiczną, ...