Biblioteka Cyfrowa

EdTech i nowe technologie w branży edukacji. Krajobraz branży, trendy, historie sukcesu. Raport 2021

EdTech i nowe technologie w branży edukacji. Krajobraz branży, trendy, historie sukcesu. Raport 2021

Edukacja wychodzi naprzeciw nowym trendom i dopasowuje proces dydaktyczny do oczekiwań jakie niesie nowa, cyfrowa rzeczywistość. Dynamiczna ekspansja nowoczesnych technologii zmienia sposób podejścia do nauczania a nowoczesne technologie uzupełniają tradycyjne narzędzia dydaktyczne i poprzez innowacje uatrakcyjniają kształcenie i żmudną drogę dochodzenia do wiedzy i umiejętności. W raporcie „EdTec...

Przestrzeń, w której dobrze się uczy. Jak to osiągnąć w naszej szkole?

Przestrzeń, w której dobrze się uczy. Jak to osiągnąć w naszej szkole?

Szkoła to miejsce, które od najmłodszych lat uczy i wspomaga wychowanie. Każde dziecko spędza w niej dużą część swojego codziennego dnia, powinna więc być miejscem przyjaznym uczniowi. Jak stworzyć przestrzeń dopasowaną do indywidualnych potrzeb każdego ucznia? W publikacji omówiono kwestie związane rolą edukacji w procesie nabywania wiedzy i umiejętności, dokonano analizy przygotowania placówek d...

Metoda projektów jako metoda dydaktyczna : materiały pomocnicze dla nauczycieli

Metoda projektów jako metoda dydaktyczna : materiały pomocnicze dla nauczycieli

Szkoła jest miejscem, w którym zachodzi proces dydaktyczny przygotowujący młodych ludzi do aktywnego, pełnego życia w przyszłości. Nauczyciele stosują wiele metod, które mają umożliwić zdobywanie wiedzy i umiejętności na miarę potrzeb. W publikacji omówiono jedną z metod nauczania - metodę projektów, która aktywizuje uczniów do samodzielnej realizacji zadań wyznaczonych przez nauczyciela. Pozwala ...

Praca metodą projektu

Praca metodą projektu

Metoda projektu to jedna z metod nauczania, która aktywizuje uczniów do poszukiwania i samodzielnego rozwiązywania zadań przygotowanych przez nauczyciela. W publikacji przybliżono założenia pracy metodą projektu, wskazano cechy, które ją charakteryzują i określono fazy pracy, które pozwalają efektywnie realizować proces dydaktyczny przy zastosowaniu tej metody.

Ocena stosowania rozwiązań e-learningowych na poziomie szkoły wyższej

Ocena stosowania rozwiązań e-learningowych na poziomie szkoły wyższej

W dobie pandemii e-learning stał się jedną z najpopularniejszych form kształcenia. Nauczanie z wykorzystaniem nowoczesnych technologii otworzyło nowe możliwości edukacyjne, dzięki narzędziom cyfrowym proces dydaktyczny mógł trwać nieprzerwanie. Z problemami jakie pojawiły się wraz ze zmianą formy pracy dydaktycznej borykały się zarówno instytucje jak i wszyscy pracownicy, uczniowie i studenci. Pub...

Kompetencje  cyfrowe  w instytucjach kultury

Kompetencje cyfrowe w instytucjach kultury

Wraz z rozwojem technologii i dynamiczną ekspansją nowoczesnych narzędzi w codzienne życie człowieka kompetencje cyfrowe stały się jednymi z kluczowych umiejętności, które determinują jakość i poziom życia. Są elementem edukacji, która coraz częściej wychodzi poza mury tradycyjnej szkoły i jest realizowana poprzez całe życie. W publikacji dokonano analizy kompetencji cyfrowych w kontekście możliwo...

Jak aktywizować uczniów  – metoda  projektu edukacyjnego

Jak aktywizować uczniów – metoda projektu edukacyjnego

Kształcenie jest procesem, który wielu przysparza problemów. Mozolne, systematyczne dochodzenie do wiedzy i umiejętności wymaga cierpliwości, zaangażowania i wsparcia. W publikowanym artykule podjęto rozważania na temat motywowania uczniów i angażowania w działania, które przyczynią się do wspierania procesu kształcenia i będą stanowić wsparcie w dążeniu do osiągania indywidualnych sukcesów edukac...

Cyfrowe wędrówki. Autorski program nauczania informatyki w klasach 1-3 szkoły podstawowej.

Cyfrowe wędrówki. Autorski program nauczania informatyki w klasach 1-3 szkoły podstawowej.

Dynamiczny rozwój nowoczesnych technologii wprowadził zmiany w systemie oświaty. Dziś edukacja w zakresie nowoczesnych technologii jest stałym elementem programu dydaktycznego i wchodzi w skład programu nauczania. Proponowana publikacja jest odpowiedzią na potrzeby nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. W dokumencie zawarto wytyczne, które pomogą nauczycielom w przygotowaniu programu nauczania info...

Nauczyciel (a)medialny? Kompetencje medialne nauczycieli i ich wykorzystanie w nauczaniu zdalnym

Nauczyciel (a)medialny? Kompetencje medialne nauczycieli i ich wykorzystanie w nauczaniu zdalnym

Dynamiczna ekspansja technologii wprowadza systematycznie zmiany w sposobie funkcjonowania. Wraz z rozwojem narzędzi cyfrowych zmienia się sposób pracy i nauki. Ta sytuacja rodzi nowe wyzwania, na które społeczeństwo musi odpowiedzieć. Początek roku 2020 i pojawienie się pandemii znacznie przyspieszyło proces adaptacji technologii w codzienne życie człowieka, ponieważ wraz ze wzrostem zachorowań p...

Skills for industry. Curriculum Guidelines 4.0. Future-proof education and training for manufacturing in Europe

Skills for industry. Curriculum Guidelines 4.0. Future-proof education and training for manufacturing in Europe

Cyfryzacja wprowadziła duże zmiany w gospodarkach i przemyśle. Stała się elementem wyznaczającym trendy technologiczne. Wraz z rozwojem technologicznym pojawiły się nowe wyzwania środowiskowe. Konieczne stało się dopasowanie umiejętności ludzkich do potrzeb jakie wnosi dynamiczna ekspansja narzędzi cyfrowych w kolejne obszary życia. W publikacji omówiono kluczowe trendy pojawiające się wraz z cyfr...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja