Biblioteka Cyfrowa

EUROPEJCZYCY CENIĄ SOBIE KSZTAŁCENIE DOROSŁYCH ORAZ USTAWICZNE KSZTAŁCENIE I SZKOLENIE ZAWODOWE

EUROPEJCZYCY CENIĄ SOBIE KSZTAŁCENIE DOROSŁYCH ORAZ USTAWICZNE KSZTAŁCENIE I SZKOLENIE ZAWODOWE

Rozwój gospodarczy napędza rynki pracy i sprawia, że proces kształcenia zmienia formę a szkoła dopasowuję metody i narzędzia pracy do potrzeb rynku. Zmieniło się podejście do edukacji. Coraz częściej proces kształcenia wydłuża się i dotyczy również osób dorosłych. W publikacji omówiono rolę procesu kształcenia w edukacji osób dorosłych, wskazano korzyści wynikające z podnoszenia kompetencji i dosk...

Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań (maj 2022)raport z badań

Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań (maj 2022)

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

Nowoczesne technologie są dziś ogólnodostępne. Można korzystać ze zdobyczy technologicznych bez ograniczeń zarówno w domu, pracy czy szkole. Współczesne narzędzia cyfrowe są kompaktowe i poręczne więc można je mieć zawsze w zasięgu ręki. Niezbędnym elementem umożliwiającym efektywne wykorzystanie technologii  na co dzień jest kształcenie i doskonalenie kompetencji cyfrowych. Publikowany raport, je...

Przestrzeń w edukacji - poradnik dla szkół

Przestrzeń w edukacji - poradnik dla szkół

Wraz ze zmianami jakie niesie rozwój cyfryzacji zmieniają się narzędzia i metody pracy w edukacji. Szkoła wychodzi z tradycyjnych standardów i dopasowuje się do potrzeb zmieniającej się rzeczywistości. W publikowanym poradniku skierowanym do szkół dokonano analizy środowiska uczenia się  w jakim funkcjonuje współczesny uczeń i wskazano kierunki rozwoju jakie musi obrać system oświaty aby spełnić w...

Nowoczesna edukacja w Europie i na świecie w kontekście pandemii COVID-19 – przegląd danychraport z badań

Nowoczesna edukacja w Europie i na świecie w kontekście pandemii COVID-19 – przegląd danych

Anna Bartol, Łucja Krzyżanowska, Aleksandra Pierścińska

Fundacja Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”

Rozwój kompetencji cyfrowych jest współcześnie tematem priorytetowym, nad którym pochylają się wszyscy zainteresowani pozytywnymi efektami kształcenia w zmienionej przez pandemię rzeczywistości szkolnej. Autorzy publikacji pokazują wyniki badań dotyczących poziomu kompetencji cyfrowych uczniów zamieszkujących kraje Europy, stosunek kadry pedagogicznej do nowoczesnych narzędzi dydaktycznych i probl...

KOMPETENCJE CYFROWE. PROGRAM SZKOLENIA STACJONARNEGO

KOMPETENCJE CYFROWE. PROGRAM SZKOLENIA STACJONARNEGO

Kompetencje cyfrowe stały się współcześnie kompetencjami kluczowymi, umożliwiającymi aktywne uczestnictwo w codziennym życiu i skuteczne realizowanie zadań z tego wynikających. Priorytetem edukacji jest więc kształcenie i doskonalenie umiejętności umożliwiających korzystanie z TIK. Publikowany materiał zawiera program  szkolenia przygotowanego i realizowanego przez Wyższą Szkołę Zarządzania i Admi...

Nowa wizja edukacji. Przyszłość uczenia (się)

Nowa wizja edukacji. Przyszłość uczenia (się)

Wraz z pojawieniem się pandemii związanej z dynamicznym rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-COV-2 świat zmienił się, zmienił się sposób funkcjonowania gospodarek i codzienne życie obywateli. Jednym z obszarów najbardziej dotkniętych zmianami jest edukacja. Tradycyjny system, który od lat funkcjonował w stały sposób musiał poddać się radykalnym zmianom. W publikacji pokazano kolejne etapy transform...

The digital future of work: What skills will be needed?

The digital future of work: What skills will be needed?

Wraz z rozwojem cyfryzacji rośnie zapotrzebowanie na kompetencje przyszłości. Umiejętności kluczowe są coraz bardziej powiązane z umiejętnościami umożliwiającymi aktywne i efektywne korzystanie z nowoczesnych technologii. W materiale eksperci wyjaśniają jak zmienia się gospodarka wraz z rozwojem technologii cyfrowych, wskazują kompetencje, które będą kluczowymi w przyszłości i wyjaśniają jaka ście...

A Perceptional Analysis of BYOD (Bring Your Own Device) for Educational or Workplace Implementations in a South Korean Case

A Perceptional Analysis of BYOD (Bring Your Own Device) for Educational or Workplace Implementations in a South Korean Case

Nowoczesne technologie stały się elementem codziennego życia. Narzędzia cyfrowe wykorzystywane są zarówno w nauce jak i w pracy. Coraz częściej wykorzystuje się urządzenia przenośne, które mogą być dostępne w każdym miejscu i w każdym czasie. Popularny staje się trend, w którym urządzenia prywatne są wykorzystywane również zawodowo w pracy czy w szkole. W publikacji dokonano analizy sytuacji związ...

SURVEY OF SCHOOLS: ICT IN EDUCATION. COUNTRY PROFILE: POLAND

SURVEY OF SCHOOLS: ICT IN EDUCATION. COUNTRY PROFILE: POLAND

System oświaty w Polsce wszedł w nową erę, w której narzędzia cyfrowe odgrywają ważną rolę dydaktyczną. Coraz częściej i coraz chętniej nowoczesne technologie są wykorzystywane jako narzędzia wsparcia dydaktycznego w procesie nabywania i przekazywania wiedzy i umiejętności. W publikowanym raporcie opracowanym przez European Schoolnet i University of Liège dokonano analizy roli ICT w polskim system...

How technology is shaping learning in higher education

How technology is shaping learning in higher education

Pandemia zmieniła sposób funkcjonowania systemu oświaty i wprowadziła wiele zmian, które na trwałe zakorzeniły się jako nowe metody i formy nauczania. Badanie przeprowadzone przez McKinsey w 2021 r. pokazuje, jak funkcjonuje szkolnictwo wyższe po zmianach jakie wniosła cyfryzacja systemu oświaty. Analiza wyników pokazuje jak zmieniło się nauczanie, uczenie i sposób oceny w dobie pandemii. Wyniki b...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja