Cyfrowa przyszłość. Edukacja medialna i informacyjna – raport otwarcia
Mirosław Filiciak, Justyna Jasiewicz, Piotr Drzewiecki, Dominik Batorski, Anna Justyna Dąbrowska, Jarosław Lipszyc, Ewa Murawska-Najmiec, Grzegorz Stunża, Jacek Włodarski
Fundacja Nowoczesna Polska
Technologie są obecne w życiu człowieka na co dzień. Współtowarzyszą w działaniach i aktywnościach podejmowanych zarówno w nauce jak i pracy. Raport „Edukacja medialna i informacyjna w Polsce – raport otwarcia” został przygotowany przez ekspertów z wiodących ośrodków naukowych i organizacji zajmujących się tematyką edukacji medialnej. Dokonano w nim oceny stanu wiedzy o kompetencjach medialnych Po...
Edukacja medialna i informacyjna
Katarzyna Łazuga
Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Koninie Filia w Turku
Biblioteka Pedagogiczna w Koninie z oddziałami w Kole, Słupcy i Turku udostępnia wszystkim zainteresowanym tematyką nie tylko oświatową, ale i popularnonaukową duże zasoby książek, czasopism i zbiorów specjalnych. W prezentowanym wykazie zawarte zostały pozycje dostępne w filii biblioteki w Turku, dotyczące zagadnień z zakresu edukacji medialnej i informacyjnej. Autor opracowania dokonał przeglądu...
Konwergencja kompetencji – definicje edukacji medialnej i informacyjnej
Współczesny świat podlega ciągłym zmianom, a potrzeba dostosowania się do aktualnych wymogów leży w naturze człowieka. Staramy się wpisywać w ramy oczekiwań, jakie stawia przed nami społeczeństwo, w którym funkcjonujemy i stajemy codziennie w wyścigu, próbując nadążyć za ewolucją. Niniejszy raport ma na celu określenie na podstawie istniejących danych, stanu kompetencji medialnych i informacyjnyc...
Analiza SWOT poziomu kompetencji informacyjnych i medialnych polskiego społeczeństwa w oparciu o istniejące badania społeczne
W dzisiejszych czasach nowoczesne technologie stały się codziennym elementem życia. Większość ludzi nie wyobraża sobie bez nich życia. Odgrywają ważną rolę, w codziennym życiu zwłaszcza młodych ludzi, stanowiąc nie tylko zaplecze dla rozrywki ale również wsparcie w pracy i nauce. Choć młodzi wchodzą w życie z technologią u boku, to jednak wciąż istnieje ogromna potrzeba kształtowania kompetencji c...