DIGITAL EDUCATION ACTION PLAN 2021 – 2027. Resetting education and training for the digital age
Pandemia koronawirusa, z którą zmaga się współcześnie świat wprowadziła wiele zamieszania w codzienne życie człowieka i sposób funkcjonowania społeczno-gospodarczego państw. Problem dotyka wielu obszarów, w tym edukacji, która musiała zmienić zupełnie swoją dotychczasową formę i dopasować narzędzia oraz metody pracy dydaktycznej do potrzeb jakie wiążą się z wprowadzanymi ograniczeniami epidemiczny...
Dydaktyka cyfrowa epoki smartfona. Analiza cyfrowych aspektów dydaktyki gimnazjum i szkoły średniej
Współczesna szkoła stoi przed dużym wyzwaniem. Musi zmierzyć się z innowacjami jakie pojawiają się wraz z ekspansja nowoczesnych technologii, które od kilkunastu lat kształtują wiele obszarów aktywności człowieka. W prezentowanej publikacji podjęto próbę wskazania czynników i metod umożliwiających dopasowanie systemu kształcenia do potrzeb zmieniającej się rzeczywistości oraz podniesienie skuteczn...
Środowiska uczenia się i partnering jako kierunek rozwoju szkoły w epoce cyfrowej
XXI wiek niesie wiele wyzwań. Zmieniająca się dynamicznie rzeczywistość rodzi konieczność dostosowywania się do uwarunkowań społeczno-gospodarczych. Czas płynie, a człowiek próbuje nadążyć za zmianami. Postęp, który wyznacza trendy w wielu dziedzinach stawia współczesnego człowieka przed koniecznością uzupełniania i rozszerzania wiedzy, dopasowywania umiejętności do zmieniających się narzędzi, def...
W kierunku dydaktyki epoki cyfrowej
Głównym zadaniem współczesnej edukacji, według badań przeprowadzonych przez amerykańską organizację National School Boards Association (NSBA), jest kształtowanie kluczowych dla dalszego życia kompetencji. Współczesny człowiek nie ma potrzeby zapamiętywania dat, faktów, zdarzeń, ponieważ wszystkie te informacje znajdzie w urządzeniu, które nosi przy sobie i tylko kilka sekund dzieli zazwyczaj osobę...