Kompetencje przyszłości w czasach cyfrowej dysrupcji. Studium wyzwań dla Polski w perspektywie 2030 roku.
Transformacja cyfrowa trwa, odbywa się na oczach ludzi i z ich udziałem. Stajemy się częścią procesu, który systematycznie zmienia sposób funkcjonowania człowieka i podejście do wielu codziennie podejmowanych działań. W publikacji dokonano oceny polskiego systemu edukacji w kontekście realizacji zadań edukacyjnych, w tym tych, ukierunkowanych na kształcenie kompetencji przyszłości. Jak wynika z an...
Metodologiczne wyzwania badania kompetencji medialnych i cyfrowych generacji 50+
Nowoczesne technologie są nieodłącznym elementem funkcjonowania współczesnego człowieka, uczestniczą w codziennie podejmowanych działaniach, towarzyszą w pracy, nauce, rozrywce. Młodzi urodzeni w epoce cyfrowej umiejętności związane z wykorzystanie narzędzi cyfrowych nabywają naturalnie, korzystając z nich niemal od urodzenia. W zdecydowanie gorszym położeniu jest pokolenie dojrzałe, które uczy si...
Generacja Z od A do Z Rola nowych technologii w nauce i rozwoju dzieci w wieku 6-12 lat
gemius
Każda dziedzina życia współczesnego człowieka ulega ewolucji, zmieniają się narzędzia, technologie, warunki w jakich zmiany zachodzą . Oświata jest jednym z tych obszarów, w którym proces dokonuje się sukcesywnie już od kilku lat. Kierunki tych zmian wyznaczane są przez koncepcje edukacyjne, wprowadzane poprzez kolejne reformy oświaty oraz warunkowane zmianami technicznymi jakich dokonuje się w za...