KOMPETENCJE 4.0 Część 2: Edukacja dla Przemysłu 4.0 - wyzwania dla Polski
System oświaty stoi dziś przed wieloma wyzwaniami jakie niesie transformacja cyfrowa i globalizacja. Technologie cyfrowe odgrywają coraz większą rolę w kształtowaniu środowiska pracy i nauki, konieczne jest więc monitorowanie stanu edukacji i analiza jej wpływu na proces kształcenia kompetencji przyszłości. W publikowanym raporcie dokonano oceny umiejętności cyfrowych Polaków i analizy możliwości ...
KOMPETENCJE 4.0 Część I: Cyfrowa transformacja rynku pracy i przemysłu w perspektywie roku 2030
Transformacja cyfrowa i globalizacja dotyka wielu dziedzin życia, tworzy powiazania i zależności, które dynamicznie zmieniają rynek. Dynamika zmian jakie niesie rewolucja cyfrowa i tempo procesu globalizacji kreuje potrzebę kształcenia i doskonalenia kompetencji przyszłości, które umożliwią otwarcie się na zmiany. Studium obrazuje wyzwania z jakimi mierzy się współczesny świat, w którym technologi...
Poziom kompetencji cyfrowych a bezrobocie w subregionie radomskim
Globalizacja wprowadziła wiele zmian społeczno-gospodarczych. Integracja gospodarek, kultur i społeczeństw stworzyła wiele możliwości. Nakładający się na to postęp techniczny, który zniósł pojęcie czasu i odległości otworzył drzwi do cyfrowego świata, w którym narzędzia nowoczesnych technologii umożliwiają komunikację na odległość, ułatwiają pracę i zwiększają jej efektywność. Odległy do niedawna...
Worldwide Educating for the Future Index: A benchmark for the skills of tomorrow
Dynamiczny rozwój w dziedzinie technologii cyfrowych narzuca tempo zmianom jakie dzieją sią w świecie za jego przyczyną a globalizacja ekonomiczna i gospodarcza zmienia rynek pracy. Pracownik stoi przed koniecznością szybkiego dopasowania się do narzucanych mu zmian. Musi dopasować się do potrzeb i wymagań rynku i zmian w organizacji pracy. Ten artykuł przedstawia wyniki pierwszego Worldwide Educa...
Cyfrowa przyszłość Polski – fundamenty rozwoju konkurencyjnej gospodarki w dobie globalizacji
Ekspansja nowoczesnych narzędzi sprawia, że żyjemy w globalnym świecie, w czasach ciągłych zmian. Nowoczesne technologie dynamicznie zalewają rynek, a umiejętności cyfrowe ludzi są jednym z głównych czynników determinujących jego rozwój. Jedną z kluczowych kompetencji jest umiejętność przystosowania się do zmieniającej się rzeczywistości. Cyfryzacja otwiera nowe możliwości, w publikacji wskazano o...
Biała księga w sprawie przyszłości Europy. Refleksje i scenariusze dotyczące przyszłości UE-27 do 2025 r
Żyjemy w świecie, który za przyczyną globalizacji zawęża się, w którym następuje integracja gospodarczo-społeczno-kulturowa państw, prowadząca do wzajemnej zależności. Rządzący mając na uwadze wspólne dobro podejmują inicjatywy zmierzające do określenia kierunków wspólnych działań. 1 marca 2017 roku Komisja Europejska przygotowała dokument, w którym przedstawiła plany dotyczące przyszłości Europy....
Kompetencja globalna w szkole
Dziś człowiek żyje w globalnym świecie, w którym wchodzi w relacje społeczne z innymi ludźmi zarówno tymi znajdującymi się bezpośrednio w najbliższym otoczeniu, jak i tymi, z którymi kontakty są możliwe za przyczyną nowoczesnych technologii, które zrewolucjonizowały pojęcie czasu i miejsca. Umiejętności komunikacyjne stały się jednymi z kluczowych kompetencji, bez których trudno funkcjonować we ws...