Biblioteka Cyfrowa

Nastolatki i gry cyfrowe. Poradnik dla rodzicówporadnik, książka

Nastolatki i gry cyfrowe. Poradnik dla rodziców

Marta Witkowska

NASK Państwowy Instytut Badawczy

Nowoczesne technologie otwierają nowe możliwości. Gry cyfrowe to jedna z najpopularniejszych elektronicznych form rozrywki, po którą sięgają ludzie w niemal każdym wieku. Największa grupa odbiorców to ludzie młodzi i to im poświęcono publikowany poradnik. Ma on wprowadzić rodziców w świat gier, w którym funkcjonują ich dzieci. W poradniku dokonano charakterystyki głównych gatunków gier dostępnych ...

Społeczno-kulturowy potencjał gier cyfrowych. Ujęcie syntetyczne

Społeczno-kulturowy potencjał gier cyfrowych. Ujęcie syntetyczne

Gry cyfrowe to jedna z najczęściej i najchętniej wykorzystywanych form rozrywki jakiej oddają się współcześnie młodzi ludzie. Wraz rozwojem technologii cyfrowych zmienia się rynek gier, przestrzeń, możliwości techniczne dostępnych narzędzi i potrzeby gracza, którego apetyt zazwyczaj rośnie w miarę jedzenia. Autor publikacji dokonał analizy zmian społeczno-kulturowych jakie zachodzą  wraz z ekspans...

Smartfony w szkole. Ustalamy reguły gry.raport z badań

Smartfony w szkole. Ustalamy reguły gry.

Michał Danielewicz, Zuzanna Cichowska, Iwona Gmaj, Agnieszka Koterwas, Agata Urbanik, Wojciech Wilk

Instytut Badań Edukacyjnych

Miniaturyzacja i cyfryzacja sprawiły, że narzędzia cyfrowe, które otwierają nieograniczone możliwości kontaktów międzyludzkich są dziś urządzeniami codziennego użytku, które zmieszczą się w dłoni dziecka. Większość rodziców wyposaża dzieci w smartfony już na wczesnym etapie dzieciństwa, tłumacząc się najczęściej względami bezpieczeństwa. Autorzy projektu opracowanego przez  Instytutu  Badań  Eduka...

CDV-WAY#1 Sposób na ciekawy kurs e-learningowy. Przewodnik dla Trenera

CDV-WAY#1 Sposób na ciekawy kurs e-learningowy. Przewodnik dla Trenera

Michał Grycz

Pandemia sprawiła, że duża część aktywności człowieka została przeniesiona do przestrzeni wirtualnej. Ograniczenia w kontaktach międzyludzkich sprawiły, że realizacja kształcenia w tradycyjny sposób przestała być możliwa. Zarówno edukacja na poziomie szkół podstawowych i ponadpodstawowych jak szkolenia i kursy doszkalające są dziś w czasach zagrożenia epidemicznego realizowane w formie zdalnej. Pu...

Gry wideo w środowisku rodzinnym. Diagnoza i rekomendacjeksiążka

Gry wideo w środowisku rodzinnym. Diagnoza i rekomendacje

Damian Gałuszka

Wydawnictwo LIBRON – Filip Lohner

Człowiek od pokoleń poszukiwał różnych form rozrywki. Gry z uwagi na szeroki wachlarz możliwości jakie oferują stanowiły jedną z nich. Każdy niezależnie od wieku i zainteresowań mógł znaleźć coś dla siebie. Dużą popularnością cieszyły się zarówno gry, które angażowały gracza fizycznie jak i te, które wymuszały aktywność umysłową. Dziś popularną formą urozmaicania czasu stały się gry komputerowe, k...

Gry wideo w perspektywie edukacji pozaformalnej i formalnejartykuł naukowy

Gry wideo w perspektywie edukacji pozaformalnej i formalnej

Damian Gałuszka

Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego / Oficyna Wydawnicza AFM KAAFM

Gry od dawna stanowiły jedną z najbardziej popularnych form rozrywki. Dziś dzięki, lub za przyczyną ekspansji nowoczesnych technologii zmieniła się ich forma. Popularność zyskują gry komputerowe, które trafiają do coraz szerszej rzeszy odbiorców, zarówno dzieci, młodzieży, osób dorosłych jak i seniorów. Producenci dostosowują produkty do potrzeb użytkowników. W publikacji dokonano analizy trendów ...

Relacja dziecko–rodzic w perspektywie gry Użytkowników komputerowej . Wyniki badania nad obecnością gier wideo w rodzinieartykuł naukowy

Relacja dziecko–rodzic w perspektywie gry Użytkowników komputerowej . Wyniki badania nad obecnością gier wideo w rodzinie

Damian Gałuszka

Wydawnictwo Adam Marszałek

Gry wideo są współcześnie istotnym elementem kultury i gospodarki. Wraz z rozwojem technologii branża gier wideo rozrasta się i rośnie grono fanów-użytkowników. Coraz młodsza część pokolenia sięga po taką formę rozrywki i poświęca jej dużą część czasu. W publikacji dokonano analizy problematyki związanej z rolą gier wideo w codziennym życiu człowieka i poruszono zagadnienia dotyczące socjalizacji ...

Badania gier wideo z perspektywy edukacji medialnej. Analiza i rekomendacje

Badania gier wideo z perspektywy edukacji medialnej. Analiza i rekomendacje

Gry są jedną z najbardziej atrakcyjnych form rozrywki nie tylko dla dzieci ale również dla młodzieży czy osób starszych. Przez lata ta forma spędzania wolnego czasu i oderwania się od codziennych obowiązków zyskiwała na popularności. Dziś zmienił się model gier. Tradycyjne zostały zastąpione nowoczesnym, którym charakter nadaje postęp technologiczny. W publikacji poruszono kwestie związane z wykor...

Examining the Characteristics of Digital Learning Games Designed by In-service Teachers

Examining the Characteristics of Digital Learning Games Designed by In-service Teachers

Gry stanowią jedną z bardziej atrakcyjnych form rozrywki do jakiej dostęp na współczesny człowiek. Wraz z rozwojem technologii zmieniają one formę, która modyfikowana jest przez trendy i potrzeby rynku technologii. Do niedawna gry postrzegane były jedynie jako źródło potencjalnej rozrywki, dziś coraz częściej traktowane są jako środowisko do nauki, które otwiera zarówno przed nauczycielem jak i uc...

Plan pracy z TIK w Szkole Podstawowej Nr 1 im. Józefa Piłsudskiego w Pruszkowie

Plan pracy z TIK w Szkole Podstawowej Nr 1 im. Józefa Piłsudskiego w Pruszkowie

Monika Gryczka

Technologie informacyjno-komunikacyjne stały się współcześnie elementem wspierającym działania nauczyciela mające na celu podnoszenie jakości i efektywności kształcenia na każdym etapie edukacji. Stały się narzędziem dydaktycznym, które nie tylko usprawnia proces kształcenia ale również często uatrakcyjnia zajęcia pobudzając ucznia do aktywności i zachęcając do podejmowania działań pozwalających n...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja