Nastolatki i gry cyfrowe. Poradnik dla rodziców
Marta Witkowska
NASK Państwowy Instytut Badawczy
Nowoczesne technologie otwierają nowe możliwości. Gry cyfrowe to jedna z najpopularniejszych elektronicznych form rozrywki, po którą sięgają ludzie w niemal każdym wieku. Największa grupa odbiorców to ludzie młodzi i to im poświęcono publikowany poradnik. Ma on wprowadzić rodziców w świat gier, w którym funkcjonują ich dzieci. W poradniku dokonano charakterystyki głównych gatunków gier dostępnych ...
Społeczno-kulturowy potencjał gier cyfrowych. Ujęcie syntetyczne
Gry cyfrowe to jedna z najczęściej i najchętniej wykorzystywanych form rozrywki jakiej oddają się współcześnie młodzi ludzie. Wraz rozwojem technologii cyfrowych zmienia się rynek gier, przestrzeń, możliwości techniczne dostępnych narzędzi i potrzeby gracza, którego apetyt zazwyczaj rośnie w miarę jedzenia. Autor publikacji dokonał analizy zmian społeczno-kulturowych jakie zachodzą wraz z ekspans...
Smartfony w szkole. Ustalamy reguły gry.
Michał Danielewicz, Zuzanna Cichowska, Iwona Gmaj, Agnieszka Koterwas, Agata Urbanik, Wojciech Wilk
Instytut Badań Edukacyjnych
Miniaturyzacja i cyfryzacja sprawiły, że narzędzia cyfrowe, które otwierają nieograniczone możliwości kontaktów międzyludzkich są dziś urządzeniami codziennego użytku, które zmieszczą się w dłoni dziecka. Większość rodziców wyposaża dzieci w smartfony już na wczesnym etapie dzieciństwa, tłumacząc się najczęściej względami bezpieczeństwa. Autorzy projektu opracowanego przez Instytutu Badań Eduka...
CDV-WAY#1 Sposób na ciekawy kurs e-learningowy. Przewodnik dla Trenera
Michał Grycz
Pandemia sprawiła, że duża część aktywności człowieka została przeniesiona do przestrzeni wirtualnej. Ograniczenia w kontaktach międzyludzkich sprawiły, że realizacja kształcenia w tradycyjny sposób przestała być możliwa. Zarówno edukacja na poziomie szkół podstawowych i ponadpodstawowych jak szkolenia i kursy doszkalające są dziś w czasach zagrożenia epidemicznego realizowane w formie zdalnej. Pu...
Gry wideo w środowisku rodzinnym. Diagnoza i rekomendacje
Damian Gałuszka
Wydawnictwo LIBRON – Filip Lohner
Człowiek od pokoleń poszukiwał różnych form rozrywki. Gry z uwagi na szeroki wachlarz możliwości jakie oferują stanowiły jedną z nich. Każdy niezależnie od wieku i zainteresowań mógł znaleźć coś dla siebie. Dużą popularnością cieszyły się zarówno gry, które angażowały gracza fizycznie jak i te, które wymuszały aktywność umysłową. Dziś popularną formą urozmaicania czasu stały się gry komputerowe, k...
Gry wideo w perspektywie edukacji pozaformalnej i formalnej
Damian Gałuszka
Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego / Oficyna Wydawnicza AFM KAAFM
Gry od dawna stanowiły jedną z najbardziej popularnych form rozrywki. Dziś dzięki, lub za przyczyną ekspansji nowoczesnych technologii zmieniła się ich forma. Popularność zyskują gry komputerowe, które trafiają do coraz szerszej rzeszy odbiorców, zarówno dzieci, młodzieży, osób dorosłych jak i seniorów. Producenci dostosowują produkty do potrzeb użytkowników. W publikacji dokonano analizy trendów ...
Relacja dziecko–rodzic w perspektywie gry Użytkowników komputerowej . Wyniki badania nad obecnością gier wideo w rodzinie
Damian Gałuszka
Wydawnictwo Adam Marszałek
Gry wideo są współcześnie istotnym elementem kultury i gospodarki. Wraz z rozwojem technologii branża gier wideo rozrasta się i rośnie grono fanów-użytkowników. Coraz młodsza część pokolenia sięga po taką formę rozrywki i poświęca jej dużą część czasu. W publikacji dokonano analizy problematyki związanej z rolą gier wideo w codziennym życiu człowieka i poruszono zagadnienia dotyczące socjalizacji ...
Badania gier wideo z perspektywy edukacji medialnej. Analiza i rekomendacje
Gry są jedną z najbardziej atrakcyjnych form rozrywki nie tylko dla dzieci ale również dla młodzieży czy osób starszych. Przez lata ta forma spędzania wolnego czasu i oderwania się od codziennych obowiązków zyskiwała na popularności. Dziś zmienił się model gier. Tradycyjne zostały zastąpione nowoczesnym, którym charakter nadaje postęp technologiczny. W publikacji poruszono kwestie związane z wykor...
Examining the Characteristics of Digital Learning Games Designed by In-service Teachers
Gry stanowią jedną z bardziej atrakcyjnych form rozrywki do jakiej dostęp na współczesny człowiek. Wraz z rozwojem technologii zmieniają one formę, która modyfikowana jest przez trendy i potrzeby rynku technologii. Do niedawna gry postrzegane były jedynie jako źródło potencjalnej rozrywki, dziś coraz częściej traktowane są jako środowisko do nauki, które otwiera zarówno przed nauczycielem jak i uc...
Plan pracy z TIK w Szkole Podstawowej Nr 1 im. Józefa Piłsudskiego w Pruszkowie
Monika Gryczka
Technologie informacyjno-komunikacyjne stały się współcześnie elementem wspierającym działania nauczyciela mające na celu podnoszenie jakości i efektywności kształcenia na każdym etapie edukacji. Stały się narzędziem dydaktycznym, które nie tylko usprawnia proces kształcenia ale również często uatrakcyjnia zajęcia pobudzając ucznia do aktywności i zachęcając do podejmowania działań pozwalających n...