Nastolatki i gry cyfrowe. Poradnik dla rodziców
Marta Witkowska
NASK Państwowy Instytut Badawczy
Nowoczesne technologie otwierają nowe możliwości. Gry cyfrowe to jedna z najpopularniejszych elektronicznych form rozrywki, po którą sięgają ludzie w niemal każdym wieku. Największa grupa odbiorców to ludzie młodzi i to im poświęcono publikowany poradnik. Ma on wprowadzić rodziców w świat gier, w którym funkcjonują ich dzieci. W poradniku dokonano charakterystyki głównych gatunków gier dostępnych ...
Społeczno-kulturowy potencjał gier cyfrowych. Ujęcie syntetyczne
Gry cyfrowe to jedna z najczęściej i najchętniej wykorzystywanych form rozrywki jakiej oddają się współcześnie młodzi ludzie. Wraz rozwojem technologii cyfrowych zmienia się rynek gier, przestrzeń, możliwości techniczne dostępnych narzędzi i potrzeby gracza, którego apetyt zazwyczaj rośnie w miarę jedzenia. Autor publikacji dokonał analizy zmian społeczno-kulturowych jakie zachodzą wraz z ekspans...
Gry wideo w środowisku rodzinnym. Diagnoza i rekomendacje
Człowiek od pokoleń poszukiwał różnych form rozrywki. Gry z uwagi na szeroki wachlarz możliwości jakie oferują stanowiły jedną z nich. Każdy niezależnie od wieku i zainteresowań mógł znaleźć coś dla siebie. Dużą popularnością cieszyły się zarówno gry, które angażowały gracza fizycznie jak i te, które wymuszały aktywność umysłową. Dziś popularną formą urozmaicania czasu stały się gry komputerowe, k...
Gry wideo w perspektywie edukacji pozaformalnej i formalnej
Gry od dawna stanowiły jedną z najbardziej popularnych form rozrywki. Dziś dzięki, lub za przyczyną ekspansji nowoczesnych technologii zmieniła się ich forma. Popularność zyskują gry komputerowe, które trafiają do coraz szerszej rzeszy odbiorców, zarówno dzieci, młodzieży, osób dorosłych jak i seniorów. Producenci dostosowują produkty do potrzeb użytkowników. W publikacji dokonano analizy trendów ...
Examining the Characteristics of Digital Learning Games Designed by In-service Teachers
Gry stanowią jedną z bardziej atrakcyjnych form rozrywki do jakiej dostęp na współczesny człowiek. Wraz z rozwojem technologii zmieniają one formę, która modyfikowana jest przez trendy i potrzeby rynku technologii. Do niedawna gry postrzegane były jedynie jako źródło potencjalnej rozrywki, dziś coraz częściej traktowane są jako środowisko do nauki, które otwiera zarówno przed nauczycielem jak i uc...
Cyfrowe gry słowne
Mateusz Trebliński
Uniwersytet Warszawski
Gry stanowią popularną formę rozrywki, w którą angażują się zarówno dzieci młodzież jak i dorośli. Szeroka gama dostępnych produktów sprawia, że każdy zainteresowany znajdzie coś, co będzie odpowiadało jego potrzebom. W materiale dokonano prezentacji niezwykle ciekawej gałęzi rozrywki - gier słownych, które w kreatywny sposób angażują, rozwijają i edukują. Omówiono zasady gier, których mechanika o...