Digital Skills and Inclusion Research Working Group Evidence Brief
Cyfryzacja niemal wszystkich obszarów życia każdego z nas zmienia zasadniczo podejście do codziennych obowiązków. Dynamika zmian jest duża i obserwujemy ją na każdym kroku, nadaje tempo naszemu życiu i wymusza nabywanie kompetencji umożliwiających szybką adaptację do zmian. Technologie komunikacyjno –informacyjne stały się integralną częścią codzienności a potrzeba kształcenia i doskonalenia umie...
Wizja szkoły XXI wieku: kluczowe kompetencje nauczyciela a nowa funkcja edukacji
Sławomir Jabłoński, Julita Wojciechowska
Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu
Współczesna szkoła zmaga się dziś z wieloma wyzwaniami jakie stawia przed nią zmieniająca się rzeczywistość. Musi dopasować metody i formy pracy do oczekiwań społeczeństwa informacyjnego i przygotować młodych wchodzących w życie ludzi do życia w świecie dynamicznych zmian. W publikacji przedstawiono wizję szkoły jako środowiska dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów i nauczycieli. Autorzy po...
Kompetencje przyszłości w czasach cyfrowej dysrupcji. Studium wyzwań dla Polski w perspektywie 2030 roku.
Transformacja cyfrowa trwa, odbywa się na oczach ludzi i z ich udziałem. Stajemy się częścią procesu, który systematycznie zmienia sposób funkcjonowania człowieka i podejście do wielu codziennie podejmowanych działań. W publikacji dokonano oceny polskiego systemu edukacji w kontekście realizacji zadań edukacyjnych, w tym tych, ukierunkowanych na kształcenie kompetencji przyszłości. Jak wynika z an...
21st-Century digital skills instrument aimed at working professionals: Conceptual development and empirical validation
Współczesna gospodarka zmienia za pośrednictwem nowoczesnych technologii swój charakter. Narzędzia cyfrowe podnoszą jakość pracy a pracownicy doskonalą kompetencje TIK aby móc dostosować poziom swoich umiejętności do zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Szybkie zmiany technologiczne narzucają tempo w jakim człowiek musi podnosić i doskonalić kompetencje cyfrowe aby dostosować się do zmian i sp...
Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji muzycznej XXI wieku
Nowoczesne technologie towarzyszą współczesnemu człowiekowi na co dzień. Są elementem otaczającej go rzeczywistości. Narzędzia cyfrowe znajdują zastosowanie w wielu obszarach aktywności, ułatwiając, usprawniając i uatrakcyjniając wiele podejmowanych działań. Zmiany jakie wprowadza ekspansja technologii nie ominęły edukacji, obszaru, który w oczach wielu postrzegany był do niedawna jako tradycyjny ...
Szkoła umiejętności XXI wieku
Kompetencją niezwykle ważną w XXI wieku jest umiejętność dostosowywania się do zmieniających się warunków. Termin „umiejętności XXI wieku" odnosi się do szerokiego zestawu wiedzy, umiejętności, nawyków pracy i cech charakteru, które zdaniem nauczycieli, reformatorów szkolnych, profesorów uczelni wyższych, pracodawców i innych osób, mają kluczowe znaczenie dla sukcesu w dzisiejszym świecie. Mówiąc...