Raport z badania: „Kształcenie na odległość oczami dyrektorów szkół, nauczycieli, uczniów i rodziców”
Kształcenie na odległość stało się faktem, z którym mierzą się wszyscy, którzy biorą udział w procesie dydaktycznym. Publikowany raport zawiera wyniki badań prowadzonych wśród czterech grup badawczych, czyli kadry pedagogicznej, dyrektorów, uczniów i rodziców. Pokazuje jak postrzegana jest edukacja zdalna, jak kształtują się kompetencje badanych umożliwiające realizację zadań szkoły online i kieru...
MYŚLENIE KOMPUTACYJNE Nowe spojrzenie na kompetencje informatyczne
Maciej M. Sysło
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Nowoczesne technologie są stałym elementem współczesnej rzeczywistości zarówno szkolnej jak i zawodowej. Już na wczesnym etapie edukacji przykłada się wagę do kształcenia kompetencji cyfrowych, które umożliwią człowiekowi pełne wykorzystanie możliwości, jakie niesie za sobą postęp technologiczny. W publikowanym artykule autor skupia się na myśleniu komputerowym jako narzędziu do rozwiązywania prob...
Generation Z's Teachers and their Digital Skills
Rozwój w dziedzinie nowoczesnych technologii wymusił na człowieku konieczność dostosowania się do zmieniających się warunków społeczno-gospodarczych. Sytuacja ta sprawiła, że współczesna edukacja stanęła przed ogromnym wyzwaniem. Musi dostosować narzędzia i metody kształcenia do oczekiwań społeczeństwa. Panaceum miały być reformy szkolne, które przygotować miały placówki oświatowe na szeroko idące...
Kształcenie kompetencji matematycznej, informatycznej i przedsiębiorczości z perspektywy nauczycieli szkół gimnazjalnych i licealnych.
Nauki ścisłe, choć nie zawsze i nie przez wszystkich lubiane, są niezwykle ważne, a nabywanie kompetencji z nimi związanych znacznie rozszerza zakres wyboru drogi życiowej po zakończeniu edukacji formalnej. Diagnoza stanu umiejętności z nimi związanych obrazuje ich poziom. Prezentowany raport z badań, które przeprowadzone zostały w miesiącach wrzesień-listopad 2010 roku wśród uczniów i nauczycieli...
Rozwijanie kompetencji informatycznych dzieci i młodzieży w szkołach i placówkach: bibliografia przedmiotowa nowości w PBP w Pile
Przed współczesną pedagogiką stoi wiele wyzwań. Tradycyjny system edukacji podlega procesowi systematycznego dostosowywania form, metod i treści do wymagań jakie stawia ekspansja cyfrowych technologii w wiele obszarów życia człowieka. Jednymi z kluczowych kompetencji stały się kompetencje cyfrowe, które ułatwiają a niejednokrotnie umożliwiają aktywne uczestnictwo w życiu i sprawne wykonywanie wiel...
Kompetencje kluczowe w społeczeństwie informacyjnym i edukacji informatycznej społeczności lokalnej
Tomasz Kupidura
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy Ośrodek Pedagogiki Pracy Innowacyjnej Gospodarki
Technologie cyfrowe są dziś powszechnie wykorzystywane, coraz częściej współczesny człowiek nie potrafi wyobrazić sobie bez nich życia. Kompetencje w zakresie TIK stały się jednymi z kluczowych, jakie posiąść musi człowiek, aby sprawnie funkcjonować w zmieniającej się rzeczywistości. Pomimo, iż ekspansja cyfrowych technologii wymusza konieczność dostosowywania się do zmian, wciąż jednak wielu Pola...
Kompetencje informatyczne pracowników instytucji pomocy i integracji społecznej
Jadwiga Bakonyi
Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu
Nowoczesne technologie wykorzystywane są dziś powszechnie na wielu płaszczyznach działań człowieka. Umiejętności w zakresie posługiwania się narzędziami cyfrowymi są współcześnie jednymi z najbardziej pożądanych. Nie tylko pracownicy zobligowani są do podnoszenia kwalifikacji w zakresie TIK. Współcześnie każdy człowiek świadomy korzyści wynikających ze sprawnego posługiwania się nowoczesnymi techn...
Zapotrzebowanie społeczości regionalnej na podnoszenie kompetencji informatycznych
Zapotrzebowanie na edukację w zakresie IT jest związane z dynamicznym rozwojem nowoczesnych technologii i wymogami rynków pracy. Dotyczy ludzi zarówno młodych, wchodzących na rynek pracy, jak i tych z już ugruntowanym stażem, przed którymi stoi konieczność dostosowania się do wymogów jakie stawia przed nimi zmieniająca się sytuacja gospodarcza. W artykule dokonano analizy zapotrzebowania na region...
Kompetencje informatyczne studentów filologii polskiej w latach 2010-2016
Mirosław Wobalis
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Rozwój technik informatycznych oraz ich ekspansja w coraz to nowe dziedziny naszego życia powoduje, że kompetencje cyfrowe wymagane są nie tylko od osób związanych z branżą szeroko pojmowanej informatyki i branż pokrewnych. Niniejszy artykuł przedstawia wyniki badań kompetencji cyfrowych przeprowadzonych na grupie studentów Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicz...
Kompetencje informatyczne w samoocenie nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Urszula Ordon, Karazyna Serwatko
Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Dynamika z jaką nowoczesne technologie przenikają w niemal wszystkie dziedziny życia, podnosi wymagania związane z tempem przystosowywania się do zmian, które następują. Dzieci, które od wczesnego dzieciństwa funkcjonują w cyfrowej rzeczywistości, łatwo i szybko oswajają się z wszelkimi nowinkami w tej dziedzinie. Zdecydowanie trudniej przychodzi to dorosłym, wychowanych, przed epoką cyfrową. Możn...
- 1
- 2