Biblioteka Cyfrowa

Kompetencje cyfrowe przyszłych nauczycieli języków obcych i ich potencjalny wpływ na planowanie procesu dydaktycznegoartykuł naukowy

Kompetencje cyfrowe przyszłych nauczycieli języków obcych i ich potencjalny wpływ na planowanie procesu dydaktycznego

Magdalena Maziarz

Polskie Towarzystwo Neofilologiczne

System oświaty wychodzi naprzeciw potrzebom rynku i dopasowuje program kształcenia i narzędzia dydaktyczne do potrzeb zmieniającego się cyfrowo świata. Współcześnie niezwykle ważne jest kształcenie kompetencji przyszłości, które umożliwią aktywne funkcjonowanie w cyfrowej rzeczywistości. W publikacji dokonano analizy poziomu umiejętności cyfrowych studentów, kształcących się na kierunkach pedagogi...

Projekt edukacyjny w ośmiu krokach. Miniporadnik dla nauczycieli. Jakie życiowe kompetencje pomaga kształtować praca metodą projektu?poradnik

Projekt edukacyjny w ośmiu krokach. Miniporadnik dla nauczycieli. Jakie życiowe kompetencje pomaga kształtować praca metodą projektu?

Katarzyna Czeczott-Łukasik, Barbara Podgórska

Nowa Era Spółka z o.o.

Praca metodą projektu jest coraz chętniej wykorzystywana w procesie kształcenia. Po to innowacyjne narzędzie sięga coraz szersze grono pedagogów, którzy chcą w aktywny sposób włączyć uczniów w proces zdobywania wiedzy i umiejętności. Publikowany poradnik zawiera praktyczne wskazówki i przykłady projektów realizowanych w rożnych szkołach w Polsce. W materiale omówiono założenia metody projektu, zal...

Nauczyciel (a)medialny? Kompetencje medialne nauczycieli i ich wykorzystanie w nauczaniu zdalnymartykuł naukowy

Nauczyciel (a)medialny? Kompetencje medialne nauczycieli i ich wykorzystanie w nauczaniu zdalnym

Marzena Janta

Akademia Ignatianum w Krakowie

Dynamiczna ekspansja technologii wprowadza systematycznie zmiany w sposobie funkcjonowania. Wraz z rozwojem narzędzi cyfrowych zmienia się sposób pracy i nauki. Ta sytuacja rodzi nowe wyzwania, na które społeczeństwo musi odpowiedzieć. Początek roku 2020 i pojawienie się pandemii znacznie przyspieszyło proces adaptacji technologii w codzienne życie człowieka, ponieważ wraz ze wzrostem zachorowań p...

Raport z badania: „Kształcenie na odległość oczami dyrektorów szkół, nauczycieli, uczniów i rodziców”

Raport z badania: „Kształcenie na odległość oczami dyrektorów szkół, nauczycieli, uczniów i rodziców”

Kształcenie na odległość stało się faktem, z którym mierzą się wszyscy, którzy biorą udział w procesie dydaktycznym. Publikowany raport zawiera wyniki badań prowadzonych wśród czterech grup badawczych, czyli kadry pedagogicznej, dyrektorów, uczniów i rodziców. Pokazuje jak postrzegana jest edukacja zdalna, jak kształtują się kompetencje badanych umożliwiające realizację zadań szkoły online i kieru...

CROSSCUT. Badanie sytuacyjne – efekt realizacji projektu. Output 1.

CROSSCUT. Badanie sytuacyjne – efekt realizacji projektu. Output 1.

CROSSCUT to międzynarodowy projekt finansowany z funduszy ERASMUS+ i koordynowany przez francuski Centre International d’Études Pédagogiques. Ma na celu stworzenie narzędzi wspierających wdrożenie i upowszechnianie nauczania międzyprzedmiotowego w szkołach. W publikacji zdefiniowano nauczanie międzyprzedmiotowe oraz przedstawiono wyniki badania sytuacyjnego prowadzonego w ramach projektu, które ob...

GoDigital - Integrading mobile learning and upgrating teachers’ digital skills: A tool kit for effective in primary school

GoDigital - Integrading mobile learning and upgrating teachers’ digital skills: A tool kit for effective in primary school

Kształcenie i ciągłe doskonalenie umiejętności cyfrowych jest dziś dla nauczycieli oczywistą koniecznością. Każdy z pedagogów chcący aktywnie funkcjonować w środowisku musi podnosić kwalifikacje i dopasowywać umiejętności do rzeczywistych potrzeb szkoły i uczniów. Zmiany w systemie oświaty nie dotykają jednak tylko kadry, dotyczą również organizacji, szkoła musi bowiem przygotować nie tylko ludzi ...

Professional Digital Competence in Teacher Education

Professional Digital Competence in Teacher Education

Kompetencje cyfrowe są współcześnie jednymi z najważniejszych umiejętności jakie nabyć musi człowiek aby aktywnie uczestniczyć w życiu społeczno-gospodarczym. Kształcenie i podnoszenie kwalifikacji stało się elementem edukacji, która wychodzi poza dotychczasowe ramy i wyznacza nowe trendy, w których uczenie się i nauczanie trwa przez całe życie.  W publikacji dokonano analizy potrzeb w zakresie um...

Uchwała Rady Ministrów w sprawie rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli (..) - "Cyfrowa szkoła"

Uchwała Rady Ministrów w sprawie rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli (..) - "Cyfrowa szkoła"

Współczesna edukacja poddaje się trendom cywilizacyjnym i dopasowuje program nauczania do potrzeb uczniów, którzy przygotowują się do życia w zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Ministerstwo Edukacji wychodząc naprzeciw oczekiwaniom społecznym wdrożyło program „Cyfrowa Szkoła” , który miał na celu rozwijanie kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komu...

Ewaluacja ex-post rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych...

Ewaluacja ex-post rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych...

Raport przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych w ramach projektu systemowego badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego pokazuje, w jakim zakresie rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Cyfrowa szkoła” zrealizował swoje zadania i założenia. W materiale dokonano c...

Kształcenie kompetencji matematycznej, informatycznej i przedsiębiorczości z perspektywy nauczycieli szkół gimnazjalnych i licealnych.

Kształcenie kompetencji matematycznej, informatycznej i przedsiębiorczości z perspektywy nauczycieli szkół gimnazjalnych i licealnych.

Nauki ścisłe, choć nie zawsze i nie przez wszystkich lubiane, są niezwykle ważne, a nabywanie kompetencji z nimi związanych znacznie rozszerza zakres wyboru drogi życiowej po zakończeniu edukacji formalnej. Diagnoza stanu umiejętności z nimi związanych obrazuje ich poziom. Prezentowany raport z badań, które przeprowadzone zostały w miesiącach wrzesień-listopad 2010 roku wśród uczniów i nauczycieli...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja