Dydaktyka rozwoju kompetencji przyszłości
Umiejętności zawsze były czymś ważnym, ich poziom determinował jakość życia ponieważ umożliwiał wykonywanie zadań i rozwiązywanie problemów. Dziś w czasach rewolucji cyfrowej i zmian jakie niesie podnoszenie kompetencji i doskonalenie umiejętności nabrało szerszego znaczenia. W publikacji dokonano analizy kompetencji kluczowych współcześnie, omówiono sposoby rozwijania kompetencji u uczniów i wsk...
Raport z ewaluacji końcowej projektu pilotażowego „Szkoła dla Innowatora”
Szkoła podlega systematycznym zmianom, a co się z tym wiąże prowadzi szereg działań, które mają usprawnić proces dydaktyczny i dopasować go do zmieniającej się rzeczywistości. Systematycznie dopasowuje metody i narzędzia pracy, indywidualizuje podejście do kształcenia i podnosi jakość procesu nauczania. Za procesem placówki stoi organ prowadzący oraz kadra zarządzająca i pedagogiczna, która reali...
„Szkoła dla Innowatora” Ekspertyza
W 2017 roku Ministerstwo Rozwoju RP zleciło przeprowadzenie ekspertyzy badawczej „Szkoła dla Innowatora”. Analizie poddano treści programowe i metody nauczania w kontekście rozwoju kompetencji proinnowacyjnych. Dokonano analizy stanu systemu oświaty. Ekspertyza miała umożliwić postawienie diagnozy sytuacji a wnioski z niej pozwolić na opracowanie rekomendacji, służących poprawieniu jakości i wydaj...