Adult education needs inventory: Construction and application
Frontiers Media S.A.
Wraz z rozwojem technologii cyfrowych rośnie świadomość edukacyjna człowieka i coraz częściej proces kształcenia nie kończy się w wieku dwudziestu kilku lat ale trwa przez całe życie. Wymagania jakie stawia codzienność zmuszają do podejmowania aktywności edukacyjnych dostosowanych do potrzeb rynku. W publikacji dokonano analizy potrzeb edukacyjnych dorosłych i poddano ocenie poziom przygotowania e...
The outcomes of gaining digital skills for young people’s lives and wellbeing: A systematic evidence review
Rozwój technologii cyfrowych otwiera wiele nowych możliwości i jest szansą na rozwój globalny państw i gospodarek. Systematyczna ekspansja nowoczesnych narzędzi zmienia podejście do codziennie wykonywanych czynności związanych z praca i nauką. Zmiany powodowane cyfryzacją stawiają nowe wyzwania związane z potrzebą ciągłego doskonalenia umiejętności, które umożliwią aktywne wykorzystanie dostępnych...
O potrzebie edukacji medialnej w Polsce
Michał Federowicz, Sławomir Ratajski
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, Polski Komitet do spraw UNESCO
Współczesna szkoła zmienia się, dopasowuje metody i narzędzia pracy do potrzeb zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Dziś społeczeństwo jest w dużej mierze społeczeństwem informacyjnym, w którym duże znaczenie odgrywa dostęp do informacji, dlatego edukacja medialna i kształcenie kompetencji cyfrowych stało się ważnym elementem procesu dydaktycznego. W publikacji poruszono wiele istotnych wątków...
Metoda projektów a nowoczesne środki techniczne (multimedia) w edukacji historycznej
Mariusz Ausz, Ewa Barnaś-Baran
Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Nowoczesne technologie znalazły swoje miejsce w systemie oświaty i stanowią uzupełnienie dla tradycyjnych narzędzi dydaktycznych. Innowacje są dziś elementem procesu kształcenia i nadają nowy kierunek w szkolnictwie. W publikacji omówiono proces wdrażania innowacji, w tym metody projektów, do tradycyjnego systemu kształcenia. Autorzy wskazali możliwości jakie niesie wprowadzenie i wykorzystanie no...
Nauczyciel (a)medialny? Kompetencje medialne nauczycieli i ich wykorzystanie w nauczaniu zdalnym
Marzena Janta
Akademia Ignatianum w Krakowie
Dynamiczna ekspansja technologii wprowadza systematycznie zmiany w sposobie funkcjonowania. Wraz z rozwojem narzędzi cyfrowych zmienia się sposób pracy i nauki. Ta sytuacja rodzi nowe wyzwania, na które społeczeństwo musi odpowiedzieć. Początek roku 2020 i pojawienie się pandemii znacznie przyspieszyło proces adaptacji technologii w codzienne życie człowieka, ponieważ wraz ze wzrostem zachorowań p...
Digital transformation in Swedish schools – Principals’ strategic leadership and organisation of tablet-based one-to-one computing initiatives
Edukacja mierzy się współcześnie z wieloma wyzwaniami, jakie niesie technopolizacja i cyfryzacja. Wszyscy zaangażowani w proces dydaktyczny podejmują działania, które pozwolą dopasować system oświaty do potrzeb zmieniającej się rzeczywistości. W publikacji omówiono zmiany, jakie zachodzą w szwedzkich szkołach w związku z transformacja cyfrową. Ocenie poddano inicjatywy mające na celu wdrażanie inn...
NMC Horizon Report: 2017 Higher Education Edition
The New Media Consortium
Cyfryzacja dynamicznie wkracza w kolejne obszary aktywności człowieka, a postęp cyfrowy determinuje współcześnie poziom i jakość życia. Wraz z ekspansją technologii w kolejne branże potrzeba podnoszenia kompetencji cyfrowych i kwalifikacji umożliwiających aktywne uczestnictwo w cyfrowej rzeczywistości stała się potrzebą wiodącą. Dynamika zmian jest duża, dlatego kształcenie umiejętności cyfrowych ...
NMC/CoSN Horizon Report > 2017 K–12 Edition
The New Media Consortium
Pandemia wywołana dynamicznie rozprzestrzeniającym się wirusem Covid-19 wprowadziła wiele zmian zarówno w sposobie funkcjonowania państw i gospodarek jak i w codziennym życiu obywateli. Reorganizacja społeczno-gospodarcza dotyczy wielu dziedzin i obejmuje swoim zasięgiem szerokie grono ludzi. Jednym z obszarów, który pandemia dotknęła w szczególny sposób jest edukacja. W raporcie omówiono problemy...
Digital Competence in the Knowledge Society
MERLOT: Multimedia Educational Resource for Learning and Online Teaching
Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii pojawiła się potrzeba rozwoju kompetencji cyfrowych umożliwiających sprawne i efektywne wykorzystanie możliwości jakie oferują. Społeczeństwo stało się społeczeństwem wiedzy, w którym proces edukacyjny wyszedł poza standardowe ramy i przybrał formę edukacji całożyciowej. W artykule dokonano przeglądu literatury dotyczącej kompetencji cyfrowych i terminów z...
Our Europe, Our Rights, Our Future
Dzieci są przyszłością kraju, dorośli często pokładają w nich nieurzeczywistnione nadzieje i plany. Każde dziecko jest wyjątkowe, każde powinno być indywidualnie traktowane, dlatego tak ważne jest tworzenie indywidualnych warunków rozwoju. W niniejszym raporcie zwrócono uwagę na konieczność tworzenia optymalnego środowiska, które umożliwi każdemu młodocianemu prawidłowy start. Materiał jest zachęt...