Biblioteka Cyfrowa

Adult education needs inventory: Construction and application

Adult education needs inventory: Construction and application

Frontiers Media S.A.

Wraz z rozwojem technologii cyfrowych rośnie świadomość edukacyjna człowieka i coraz częściej proces kształcenia nie kończy się w wieku dwudziestu kilku lat ale trwa przez całe życie. Wymagania jakie stawia codzienność zmuszają do podejmowania aktywności edukacyjnych dostosowanych do potrzeb rynku. W publikacji dokonano analizy potrzeb edukacyjnych dorosłych i poddano ocenie poziom przygotowania e...

The outcomes of gaining digital skills for young people’s lives and wellbeing: A systematic evidence review

The outcomes of gaining digital skills for young people’s lives and wellbeing: A systematic evidence review

Rozwój technologii cyfrowych otwiera wiele nowych możliwości i jest szansą na rozwój globalny państw i gospodarek. Systematyczna ekspansja nowoczesnych narzędzi zmienia podejście do codziennie wykonywanych czynności związanych z praca i nauką. Zmiany powodowane cyfryzacją stawiają nowe wyzwania związane z potrzebą ciągłego doskonalenia umiejętności, które umożliwią aktywne wykorzystanie dostępnych...

O potrzebie edukacji medialnej w Polsceksiążka

O potrzebie edukacji medialnej w Polsce

Michał Federowicz, Sławomir Ratajski

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, Polski Komitet do spraw UNESCO

Współczesna szkoła zmienia się, dopasowuje metody i narzędzia pracy do potrzeb zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Dziś społeczeństwo jest w dużej mierze społeczeństwem informacyjnym, w którym duże znaczenie odgrywa dostęp do informacji, dlatego edukacja medialna i kształcenie kompetencji cyfrowych stało się ważnym elementem procesu dydaktycznego. W publikacji poruszono wiele istotnych wątków...

Metoda projektów a nowoczesne środki techniczne (multimedia) w edukacji historycznejartykuł naukowy

Metoda projektów a nowoczesne środki techniczne (multimedia) w edukacji historycznej

Mariusz Ausz, Ewa Barnaś-Baran

Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego

Nowoczesne technologie znalazły swoje miejsce w systemie oświaty i stanowią uzupełnienie dla tradycyjnych narzędzi dydaktycznych. Innowacje są dziś elementem procesu kształcenia i nadają nowy kierunek w szkolnictwie. W publikacji omówiono proces wdrażania innowacji, w tym metody projektów, do tradycyjnego systemu kształcenia. Autorzy wskazali możliwości jakie niesie wprowadzenie i wykorzystanie no...

Nauczyciel (a)medialny? Kompetencje medialne nauczycieli i ich wykorzystanie w nauczaniu zdalnymartykuł naukowy

Nauczyciel (a)medialny? Kompetencje medialne nauczycieli i ich wykorzystanie w nauczaniu zdalnym

Marzena Janta

Akademia Ignatianum w Krakowie

Dynamiczna ekspansja technologii wprowadza systematycznie zmiany w sposobie funkcjonowania. Wraz z rozwojem narzędzi cyfrowych zmienia się sposób pracy i nauki. Ta sytuacja rodzi nowe wyzwania, na które społeczeństwo musi odpowiedzieć. Początek roku 2020 i pojawienie się pandemii znacznie przyspieszyło proces adaptacji technologii w codzienne życie człowieka, ponieważ wraz ze wzrostem zachorowań p...

Digital transformation in Swedish schools – Principals’ strategic leadership and organisation of tablet-based one-to-one computing initiatives

Digital transformation in Swedish schools – Principals’ strategic leadership and organisation of tablet-based one-to-one computing initiatives

Edukacja mierzy się współcześnie z wieloma wyzwaniami, jakie niesie technopolizacja i cyfryzacja. Wszyscy zaangażowani w proces dydaktyczny podejmują działania, które pozwolą dopasować system oświaty do potrzeb zmieniającej się rzeczywistości. W publikacji omówiono zmiany, jakie zachodzą w szwedzkich szkołach w związku z transformacja cyfrową. Ocenie poddano inicjatywy mające na celu wdrażanie inn...

NMC Horizon Report: 2017 Higher Education Edition

NMC Horizon Report: 2017 Higher Education Edition

The New Media Consortium

Cyfryzacja dynamicznie wkracza w kolejne obszary aktywności człowieka, a postęp cyfrowy determinuje współcześnie poziom i jakość życia. Wraz z ekspansją technologii w kolejne branże potrzeba podnoszenia kompetencji cyfrowych i kwalifikacji umożliwiających aktywne uczestnictwo w cyfrowej rzeczywistości stała się potrzebą wiodącą. Dynamika zmian jest duża, dlatego kształcenie umiejętności cyfrowych ...

NMC/CoSN Horizon Report > 2017 K–12 Edition

NMC/CoSN Horizon Report > 2017 K–12 Edition

The New Media Consortium

Pandemia wywołana dynamicznie rozprzestrzeniającym się wirusem Covid-19 wprowadziła wiele zmian zarówno w sposobie funkcjonowania państw i gospodarek jak i w codziennym życiu obywateli. Reorganizacja społeczno-gospodarcza dotyczy wielu dziedzin i obejmuje swoim zasięgiem szerokie grono ludzi. Jednym z obszarów, który pandemia dotknęła w szczególny sposób jest edukacja. W raporcie omówiono problemy...

Digital Competence in the Knowledge Society

Digital Competence in the Knowledge Society

MERLOT: Multimedia Educational Resource for Learning and Online Teaching

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii pojawiła się potrzeba rozwoju kompetencji cyfrowych umożliwiających sprawne i efektywne wykorzystanie możliwości jakie oferują.  Społeczeństwo stało się społeczeństwem wiedzy, w którym proces edukacyjny wyszedł poza standardowe ramy i przybrał formę edukacji całożyciowej. W artykule dokonano przeglądu literatury dotyczącej kompetencji cyfrowych i terminów z...

Our Europe, Our Rights, Our Future

Our Europe, Our Rights, Our Future

Dzieci są przyszłością kraju, dorośli często pokładają w nich nieurzeczywistnione nadzieje i plany. Każde dziecko jest wyjątkowe, każde powinno być indywidualnie traktowane, dlatego tak ważne jest tworzenie indywidualnych warunków rozwoju. W niniejszym raporcie zwrócono uwagę na konieczność tworzenia optymalnego środowiska, które umożliwi każdemu młodocianemu prawidłowy start. Materiał jest zachęt...