Nauczanie religii wobec cyfryzacji polskiej szkoły
Paweł Mąkosa
Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Teologii
Edukacja jest jednym z obszarów, w którym ekspansja technologii cyfrowych wprowadziła wiele zmian. W prezentowanej publikacji dokonano prezentacji projektu „Cyfrowa szkoła” oraz wskazano możliwości i korzyści jakie niesie włączenie go do nauczania religii w szkołach. Pokazano elektroniczne narzędzia, które poprawią proces kształcenia, uatrakcyjnią zajęcia i aktywizują uczniów do czynnego uczestnic...
Rola edukacji cyfrowej w dydaktyce nauczania religii
Artykuł podejmuje problematykę technologii cyfrowej w nauczaniu religii. Autor w pierwszej części przedstawia stosunek Kościoła do nowoczesnych technologii w kontekście aktywności w tej sferze papieża Franciszka. Podkreśla znaczenie konieczności obecności Kościoła Katolickiego w tym obszarze. W dalszej części artykułu znajdziemy krótką krytyczną analizę stanu cyfryzacji polskiej szkoły. Tak zaryso...