Biblioteka Cyfrowa

Two (complementary) ways to develop professional digital competences among pre-service teachers

Two (complementary) ways to develop professional digital competences among pre-service teachers

System oświaty mierzy się współcześnie z wieloma wyzwaniami, które stawia przed nim cyfryzacja. Zmiany dotyczą zarówno metod pracy dydaktycznej jak i narzędzi dydaktycznych wykorzystywanych w procesie przekazywania i nabywania wiedzy i umiejętności. Autor artykułu podjął próbę oceny poziomu kompetencji cyfrowych nauczycieli, którzy są zobligowani do skutecznego i efektywnego wdrażania nowych medió...

Kompetencje cyfrowe przyszłych nauczycieli języków obcych i ich potencjalny wpływ na planowanie procesu dydaktycznegoartykuł naukowy

Kompetencje cyfrowe przyszłych nauczycieli języków obcych i ich potencjalny wpływ na planowanie procesu dydaktycznego

Magdalena Maziarz

Polskie Towarzystwo Neofilologiczne

System oświaty wychodzi naprzeciw potrzebom rynku i dopasowuje program kształcenia i narzędzia dydaktyczne do potrzeb zmieniającego się cyfrowo świata. Współcześnie niezwykle ważne jest kształcenie kompetencji przyszłości, które umożliwią aktywne funkcjonowanie w cyfrowej rzeczywistości. W publikacji dokonano analizy poziomu umiejętności cyfrowych studentów, kształcących się na kierunkach pedagogi...

Beliefs and Knowledge for Pre-Service Teachers’ Technology Integration during Teaching Practice: An Extended Theory of Planned Behavior

Beliefs and Knowledge for Pre-Service Teachers’ Technology Integration during Teaching Practice: An Extended Theory of Planned Behavior

Nowoczesne technologie są elementem współczesnej rzeczywistości. Wszystkie branże dopasowują model pracy do zmian związanych z technopolizacją. System oświaty jest jedną z tych branż, które muszą zmienić formy i metody pracy. Rola edukacji jest niezwykle ważna, szkoła musi przygotować młodych ludzi do życia i pracy w przyszłości. W publikowanym raporcie dokonano analizy poziomu przygotowania naucz...

Edukacja w modelu STEAM. Przewodnik dla nauczycielipodręcznik

Edukacja w modelu STEAM. Przewodnik dla nauczycieli

Marlena Plebańska, Witold Kołodzieczyk

STEAMedukacja

Współczesna szkoła mierzy się z wieloma wyzwaniami jakie niesie cyfryzacja. Współczesne dzieci mają dostęp do narzędzi cyfrowych niemal od kołyski więc można odnieść wrażenie, że wchodząc w etap edukacyjny posługują się narzędziami technologii cyfrowej  niezwykle sprawnie. Pandemia, która sprawiła, że szkoły musiały zmienić metody pracy i przenieść swoją działalność edukacyjną na platformy interne...

European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu

European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu

Kompetencje cyfrowe są współcześnie kompetencjami kluczowymi, które posiadać powinien każdy, kto chce aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym. Rozwój narzędzi cyfrowych sprawił, że wzrosła potrzeba kształcenia nowych cyfrowych umiejętności. Obowiązek edukacyjny w zakresie TIK dotyczy zarówno uczniów, którzy wchodzą w życie naturalnie nabywając umiejętności korzystania z dostępnych narzędzi cyfrow...

KOMPETENCJE CYFROWE. PROGRAM SZKOLENIA STACJONARNEGO

KOMPETENCJE CYFROWE. PROGRAM SZKOLENIA STACJONARNEGO

Kompetencje cyfrowe stały się współcześnie kompetencjami kluczowymi, umożliwiającymi aktywne uczestnictwo w codziennym życiu i skuteczne realizowanie zadań z tego wynikających. Priorytetem edukacji jest więc kształcenie i doskonalenie umiejętności umożliwiających korzystanie z TIK. Publikowany materiał zawiera program  szkolenia przygotowanego i realizowanego przez Wyższą Szkołę Zarządzania i Admi...

Teachers’ Digital Skills Readiness During COVID-19 Pandemic

Teachers’ Digital Skills Readiness During COVID-19 Pandemic

Nauczyciel,  to zawód wymagający od osób wykonywujących go kształcenia się przez całe życie zawodowe. W dzisiejszych czasach, kiedy pandemia zmieniła sposób dochodzenia do wiedzy i umiejętności wprowadzając  nowoczesne technologie jako narzędzia dydaktyczne, wielu nauczycieli stanęło przed trudnym wyzwaniem. W publikacji omówiono problemy z jakimi mierzą się nauczyciele realizujący proces kształce...

Uczniowskie Laboratoria Informatyczne. Cyberprzestrzeń: wyprawa do wnętrza netu.

Uczniowskie Laboratoria Informatyczne. Cyberprzestrzeń: wyprawa do wnętrza netu.

Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu

Nowoczesne technologie są współcześnie nieodłącznym elementem codzienności a wraz z rozwojem cywilizacyjnym zmieniają się potrzeby w zakresie kompetencji priorytetowych współcześnie. Dziś w dobie ekspansji cyfrowej umiejętności cyfrowe stały się umiejętnościami kluczowymi, które umożliwiają aktywne uczestnictwo człowieka w życiu społeczno-gospodarczym. Publikowany poradnik dydaktyczny dla nauczyci...

Poradnik dydaktyczny dla nauczycieli prowadzących zajęcia pozalekcyjne w ramach Projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020poradnik, książka

Poradnik dydaktyczny dla nauczycieli prowadzących zajęcia pozalekcyjne w ramach Projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020

Violetta Julkowska, Katarzyna Moskiewicz

Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu

Projekt Cyfrowa Szkoła Wielkopolska 2020 był realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Projekt miał na celu podnoszenie kompetencji nauczycieli i uczniów wielkopolskich szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Publikowany poradnik opracowany w ramach projektu jest skierowany do nauczycieli prowadzących zajęcia pozalekcyjne. W pierwszej części publika...

Regulamin realizacji projektów edukacyjnych na rok szkolny 2010/2011 Szczegółowe zasady realizacji projektu edukacyjnego ...

Regulamin realizacji projektów edukacyjnych na rok szkolny 2010/2011 Szczegółowe zasady realizacji projektu edukacyjnego ...

Edukacja pełni niezwykle ważną rolę w życiu człowieka. Proces kształcenia odbywa się od wczesnego dzieciństwa i trwa przez wiele lat. Zmieniają się narzędzia i metody pracy jednak cel pozostaje ten sam, szkoła ma wspierać pełny rozwój młodego człowieka i przygotowywać go do życia i realizacji zadań jakie postawi przed nim dorosłość. Publikacja zawiera wytyczne dotyczące realizacji projektów edukac...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja