Nowoczesna edukacja w Europie i na świecie w kontekście pandemii COVID-19 – przegląd danych
Anna Bartol, Łucja Krzyżanowska, Aleksandra Pierścińska
Fundacja Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”
Rozwój kompetencji cyfrowych jest współcześnie tematem priorytetowym, nad którym pochylają się wszyscy zainteresowani pozytywnymi efektami kształcenia w zmienionej przez pandemię rzeczywistości szkolnej. Autorzy publikacji pokazują wyniki badań dotyczących poziomu kompetencji cyfrowych uczniów zamieszkujących kraje Europy, stosunek kadry pedagogicznej do nowoczesnych narzędzi dydaktycznych i probl...
14. Edukacja medialna w podstawie programowej Grzegorz D. Stunża
Fundacja Nowoczesna Polska
Transformacja cyfrowa jakiej doświadcza świat sprawiła, że kształcenie, doskonalenie i podnoszenie umiejętności w dziedzinie nowych mediów stało się koniecznością. System oświaty wychodząc naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom społeczno-gospodarczym zaczął dopasowywać podstawę programową kształcenia ogólnego i rozbudowywać ją o edukację medialną, która umożliwi rozwijanie u uczniów kompetencji cyfrow...
Cyfrowa przyszłość. Edukacja medialna i informacyjna – raport otwarcia
Fundacja Nowoczesna Polska
Technologie są obecne w życiu człowieka na co dzień. Współtowarzyszą w działaniach i aktywnościach podejmowanych zarówno w nauce jak i pracy. Raport „Edukacja medialna i informacyjna w Polsce – raport otwarcia” został przygotowany przez ekspertów z wiodących ośrodków naukowych i organizacji zajmujących się tematyką edukacji medialnej. Dokonano w nim oceny stanu wiedzy o kompetencjach medialnych Po...
Kształtowanie kompetencji informacyjnych uczniów w kontekście Deklaracji Kapsztadzkiej
Kompetencje cyfrowe są jednymi z kluczowych w dzisiejszym świecie. Determinują jakość życia, od ich poziomu zależy sposób funkcjonowania w społeczeństwie. Nabywanie, kształcenie i doskonalenie umiejętności cyfrowych jest dziś jednym z kluczowych zadań edukacji w kulturze informacyjnej. W publikacji zdefiniowano pojęcie informacji i społeczeństwa informacyjnego i określono kompetencje niezbędne do ...