Ocena stosowania rozwiązań e-learningowych na poziomie szkoły wyższej
Joanna Ejdys
Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej
W dobie pandemii e-learning stał się jedną z najpopularniejszych form kształcenia. Nauczanie z wykorzystaniem nowoczesnych technologii otworzyło nowe możliwości edukacyjne, dzięki narzędziom cyfrowym proces dydaktyczny mógł trwać nieprzerwanie. Z problemami jakie pojawiły się wraz ze zmianą formy pracy dydaktycznej borykały się zarówno instytucje jak i wszyscy pracownicy, uczniowie i studenci. Pub...
Jak oceniamy naukę zdalną po roku pandemii?
Edukacja w ostatnich miesiącach stanęła przed dużym wyzwaniem, jakim było przeniesienie procesu kształcenia z tradycyjnej ławki szkolnej do przestrzeni wirtualnej. Pandemia wywołana pojawieniem się niebezpiecznego dla zdrowia i życia ludzi wirusa wymusiła zmianę sposobu funkcjonowania człowieka i potrzebę wprowadzenia restrykcji sanitarnych, w tym konieczność izolacji społeczeństwa, która umożliwi...
TIMSS 2019. International Results in Mathematics and Science
Ewaluacja to proces działań, który umożliwia weryfikację umiejętności i osiągnięć uczniów. Publikowane badanie TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) to Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych, które obrazuje poziom wiedzy i umiejętności uczniów w zakresie matematyki i nauk przyrodniczych. Badanie jest koordynowane przez Międzynarodowe Stowa...
HIGHLIGHTS TIMSS 2019. International Results in Mathematics and Science
Szkoła realizuje zadania w zakresie kształcenia umiejętności, które przygotują młodych ludzi do dorosłego życia. Realizuje zadania związane z nauczaniem przedmiotów zgodnie z podstawa programową i wspiera wszechstronny rozwój uczniów. W opracowaniu zawarto wyniki badania TIMSS 2019, w ramach których dokonano oceny umiejętności matematycznych jakie prezentują uczniowie realizujący obowiązek szkolny...
Kompetencje cyfrowe 19 latków
Umiejętności cyfrowe są dziś niezbędne. Żyjemy w świecie cyfrowych przemian, które dokonują się systematycznie i dynamicznie. Dziś już nawet małe dzieci mają dostęp do narzędzi cyfrowych, których uczą się intuicyjne w trakcie zabawy. Konieczność dostosowania umiejętności do wymogów współczesności sprawiła, że formalne kształcenie kompetencji cyfrowych zaczyna się już na pierwszym poziomie nauczani...
POLICY NOTE 2/2020 SŁABSZE WYNIKI POLSKICH CZWARTOKLASISTÓW: ANALIZA MOŻLIWYCH PRZYCZYN
Ocena wyników nauczania jest jednym z elementów procesu kształcenia. Braki edukacyjne ograniczają możliwości edukacyjne na kolejnych poziomach kształcenia, dlatego konieczne jest monitorowanie wiedzy uczniów kończących kolejne etapy szkoły. W materiale zawarto wyniki międzynarodowego badania TIMSS (Trends in Mathematics and Science Achievement), które obrazuje poziom wiedzy w zakresie matematyki ...
POLICY NOTE 1/2020 CO POTRAFIĄ POLSCY CZWARTOKLASIŚCI? WYNIKI BADANIA TIMSS 2019
Jednym z elementów procesu kształcenia jest ewaluacja, czyli ocena efektów nauczania. W materiale zawarto wyniki międzynarodowego badania TIMSS (Trends in Mathematics and Science Achievement), które obrazuje poziom wiedzy w zakresie matematyki i przyrody jaki osiągnęli uczniowie klas czwartych szkół podstawowych w różnych krajach. Raport pokazuje jak na światowym tle prezentują się polscy czwarto...
Digital Skills Assessment Guidebook
Technologie cyfrowe są elementem dzisiejszej rzeczywistości, uczestniczą w codziennym życiu człowieka, napędzają rynek i nadają tempo zmianom jakie za ich przyczyną zachodzą w gospodarce. Konieczne jest dziś systematyczne kształcenie i podnoszenie kompetencji cyfrowych, które umożliwiają dopasowanie umiejętności do potrzeb rynku pracy, a co się z tym wiąże rozwój gospodarczy i możliwość konkurowan...
PISA 2018 and the EU: Striving for social fairness through education
Edukacja jest niezwykle ważnym elementem życia, każdego człowieka. Zaczyna się już na wczesnym etapie życia i trwa niejednokrotnie do późnej starości. Ważne jest monitorowanie efektów kształcenia i korygowanie procesu zgodnie z potrzebami rynku. OECD „Program międzynarodowej oceny uczniów” (PISA) sprawdza umiejętności czytania, matematyki, przedmiotów ścisłych i przyrodniczych 15-letnich uczniów z...
Ocena działań Latarników Polski Cyfrowej – Raport z badania ilościowego
Anna Kuczyńska
Stowarzyszenie „Miasta w Internecie”
Świat cyfrowy od kilku lat szeroko otwiera podwoje przed użytkownikami, chcącymi aktywnie korzystać ze zdobyczy technologicznych, które ułatwiają i uprzyjemniają codzienne życie. Dostęp do nowoczesnych technologii z każdym dniem staje się coraz bardziej powszechny i dostępny dla coraz szerszego grona odbiorców, mimo tego wyniki badań pokazują, że część społeczeństwa nadal boryka się z problemem wy...
- 1
- 2