Jak zorganizować system edukacji, by kształcić w nim kompetencje przyszłości?
Szkoła dla innowatora to projekt, który wspiera placówki oświatowe w rozwijaniu kompetencji przyszłości u uczniów, nauczycieli i dyrektorów. Publikowane opracowanie zawiera rekomendacje i wnioski z projektu. W materiale znalazły się odpowiedzi na pytanie, jak zorganizować system edukacji, by kształcić w nim kompetencje przyszłości – kompetencje proinnowacyjne (współpracę, zarządzanie sobą, rozwią...
Raport o stanie edukacji 2014. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej
Szkoła to drugie po rodzinie środowisko, które kształtuje człowieka i ma ogromny wpływ na jego rozwój. Dążenie do wszechstronnego rozwoju w zakresie edukacji, wychowania i przygotowania do dorosłego życia jest jej głównym zadaniem. To jak spełnia swoją edukacyjną rolę monitorowane jest poprzez system egzaminacyjny, który w ustandaryzowany sposób weryfikuje postępy ucznia. W publikowanym raporcie ...
Edukacja zdalna w czasach pandemii. Raport z badań
Pandemia związania z COVID-19 zmieniła współczesny świat. Nauczyła pokory najbardziej twardych i wymusiła podporzadkowanie się panującym w reżimie sanitarnym zasadom, na najbardziej krnąbrnych. Strach przed wirusem zamknął ludzi w domach zmieniając ich codzienny sposób życia i bycia. W publikowanym raporcie dokonano analizy wyzwań i możliwości z jakimi mierzy się współczesny system edukacji w zwią...
Research for CULT Committee - Digital Skills in the 21st century
Kompetencje cyfrowe są we współczesnym świecie jednymi z kluczowych, umożliwiających aktywne uczestnictwo w cyfrowej rzeczywistości. Prezentowane badanie ma na celu dostarczenie Członkom Parlamentu informacji pozwalających na analizę i ocenę stanu umiejętności cyfrowych oraz stworzenie zaleceń dotyczących planu ich rozwoju w XXI w. Ma umożliwić tworzenie adekwatnej do potrzeb polityki, odpowiadają...
Digital skills in the EU labour market
Technologia cyfrowa jest coraz ściślej wpleciona w każdą dziedzinę życia publicznego, prywatnego i zawodowego. W związku z tym umiejętności cyfrowe mają coraz większe znaczenie dla wszystkich. W jaki sposób społeczeństwo i jego obywatele, w szczególności grupy szczególnie wrażliwe, takie jak niepełnosprawni lub długotrwale bezrobotni, mogą dostać się do pociągu cyfrowego i być na bieżąco z nowymi ...