KOMPETENCJE CYFROWE. PROGRAM SZKOLENIA STACJONARNEGO
Łukasz Fiebich
Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu
Kompetencje cyfrowe stały się współcześnie kompetencjami kluczowymi, umożliwiającymi aktywne uczestnictwo w codziennym życiu i skuteczne realizowanie zadań z tego wynikających. Priorytetem edukacji jest więc kształcenie i doskonalenie umiejętności umożliwiających korzystanie z TIK. Publikowany materiał zawiera program szkolenia przygotowanego i realizowanego przez Wyższą Szkołę Zarządzania i Admi...
Intel® Digital Readiness Programs. Empowering Lives with Technology
Intel Corporation
Intel Corporation
Nowoczesne technologie zmieniają świat. Cyfrowe narzędzia ułatwiają i usprawniają pracę, mają znaczący wpływ na sposób w jaki funkcjonują społeczeństwa i gospodarki wielu krajów. Rozwój technologiczny wymaga inwestycji w rozwój społeczny. Kształtowanie kompetencji cyfrowych jest jedną z kluczowych potrzeb jakie niesie cyfryzacja. W materiale wskazano problem luki cyfrowej w umiejętnościach, które ...
Druk 3d. Podręcznik do warsztatów praktycznych
Regionalny Koordynator Programów i Funduszy Europejskich Regionu Istria, Chorwacja
Rozwój nowoczesnych technologii wprowadza nowe trendy, które są w szybkim tempie adaptowane na potrzeby rynku. Publikowany podręcznik, opracowany w ramach projektu 3d FOR VET - strategiczne partnerstwo dla rozwoju kompetencji w obszarze technologii 3d, ma za zadanie wspomóc nauczycieli i ośrodki kształcenia i szkolenia zawodowego w procesie edukacyjnym. Zawiera wytyczne i przykłady praktycznych ćw...
Praca metodą projektu. Materiały szkoleniowe
Metoda projektu jest jedną z metod kształcenia, która w swoich strategiach kładzie duży nacisk na aktywizację ucznia w procesie nabywania wiedzy i umiejętności. Publikowane materiały szkoleniowe zawierają wiele cennych informacji dotyczących wdrażania metody projektu do dydaktyki, pokazują możliwości wykorzystania metody w praktyce i sposób planowania pracy, która ma przynieść zamierzone efekty ed...
Cyfrowe wędrówki. Autorski program nauczania informatyki w klasach 1-3 szkoły podstawowej.
Joanna Apanasewicz, Agnieszka Chomicka-Bosy, Krzysztof Jaworski
Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog
Dynamiczny rozwój nowoczesnych technologii wprowadził zmiany w systemie oświaty. Dziś edukacja w zakresie nowoczesnych technologii jest stałym elementem programu dydaktycznego i wchodzi w skład programu nauczania. Proponowana publikacja jest odpowiedzią na potrzeby nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. W dokumencie zawarto wytyczne, które pomogą nauczycielom w przygotowaniu programu nauczania info...
2nd Survey of Schools: ICT in Education. Technical Report
Edukacja systematycznie mierzy się z wyzwaniami jakie stawia przed nią rozwój technologiczny. Nowoczesne narzędzia dydaktyczne usprawniają pracę a systematycznie podnoszone kompetencje cyfrowe zarówno wśród uczniów jak i nauczycieli pozwalają na wprowadzanie zmian zarówno w formach jak i metodach pracy lekcyjnej. Niniejsza publikacja zawiera analizę postępów w zakresie wdrażania i wykorzystania IC...
Lighthouse Keepers of Digital Poland of Equal Opportunities – information about nation-wide educational program
Łukasz Tomczyk
Wydział Pedagogiczny, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Nowoczesne technologie są dziś elementem rzeczywistości, w której funkcjonuje człowiek. Edukacja w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych, umożliwiających aktywne uczestnictwo w zmieniającym się cyfrowo środowisku jest elementem procesu kształcenia warunkującym godne i pełne życie. W szczególnie trudnej sytuacji są dziś osoby starsze, które urodziły się i wychowały przed epoką cyfrową. To do nich...
Poza horyzont. Kurs na edukację. Przyszłość systemu rozwoju kompetencji w Polsce
Rozwój kompetencji cyfrowych stal się w ostatnich latach priorytetowym zadaniem edukacji, warunkującym jakość życia i bycia ludzi oraz kształt i rozwój gospodarki. Publikowany raport „Poza horyzont - Kurs na edukację. Przyszłość systemu rozwoju kompetencji w Polsce” powstał w ramach projektu „Budowa systemu kształtowania wiedzy, kompetencji i postaw warunkujących szanse rozwojowe Państwa Polskiego...
WYSTĄPIENIE POKONTROLNE P/19/004 – Realizacja Programu Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej
Najwyższa Izba Kontroli
Cyfryzacja wielu obszarów życia człowieka sprawiła, że korzystanie z narzędzi cyfrowych stało się już nie tyle umiejętnością dodatkową, co kluczową, ułatwiająca funkcjonowanie we współczesnym świecie. Ministerstwo Oświaty wychodząc naprzeciw oczekiwaniom związanym z koniecznością kształtowania i rozwijania umiejętności cyfrowych wprowadziło do programu szkół edukację cyfrową, której celem jest ro...
Informacja o wynikach kontroli: REALIZACJA PROGRAMU OGÓLNOPOLSKIEJ SIECI EDUKACYJNEJ (OSE)
Najwyższa Izba Kontroli
System oświaty stoi współcześnie przed koniecznością dopasowania narzędzi do warunków, w jakich odbywa się proces uczenia się i nauczania. Jednym z priorytetów, który ma wyrównywać szanse edukacyjne uczniów jest zapewnienie szkołom dostępu do Internetu. W publikacji dokonano analizy prac realizowanych w ramach Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej (OSE), publicznej sieci telekomunikacyjnej, w ramach kt...