Biblioteka Cyfrowa

Promoting e-skills training for a diverse tech workforce. Country report for Polandraport z badań

Promoting e-skills training for a diverse tech workforce. Country report for Poland

Rynek pracy zmienia się. Dziś czynności wykonywane do niedawna przez człowieka są zastępowane przez nowoczesne urządzenia cyfrowe. Wraz z rozwojem technologii cyfrowych zmienia się rola pracownika w zakładzie pracy. Coraz częściej wymaga się od pracownika kompetencje, które umożliwiają sprawne i kompetentne korzystanie z narzędzi IT. Branża ICT rozwija się, jednak na rynku specjalistów w tym zakre...

Transformacja cyfrowa szkół Małopolskiraport z badań

Transformacja cyfrowa szkół Małopolski

Polskie szkoły systematycznie dopasowują narzędzia, metody i formy pracy do potrzeb zmieniającej się rzeczywistości, jednak tempo zmianom nadała pandemia COVID-19, która wymusiła wprowadzenie zmian w procesie kształcenia. Z dnia na dzień podjęto decyzję o przeniesieniu aktywności szkolnej na platformy internetowe. Dyrektorzy musieli wyposażyć szkoły w nowoczesne narzędzia dydaktyczne a nauczyciele...

Informatics Reference Framework for Schoolraport z badań

Informatics Reference Framework for School

Cyfryzacja zmienia współczesny świat. Nowoczesne technologie wyznaczają trendy na rynku gospodarczym.  Wyścig technologiczny trwa a społeczeństwo musi odpowiedzieć na wszystkie dynamiczne zmiany jakie dzieją się wraz z rozwojem technologicznym. System oświaty wyszedł naprzeciw potrzebom i wprowadził do szkół informatykę, przedmiot, którego celem kształcenia jest rozwój umiejętności myślenia komput...

Informatics education at school in Europe. Eurydice reportraport ekspercki

Informatics education at school in Europe. Eurydice report

Rozwój technologii cyfrowych wniósł zmiany do skostniałego systemu oświaty. Wprowadzono nowy przedmiot, który ma za zadanie przygotować uczniów do kompetentnego, świadomego i bezpiecznego korzystania z nowoczesnych narzędzi. Niniejszy raport zawiera analizę porównawczą poziomu edukacji informatycznej w różnych krajach Europy.

Open GLAM & education. Teacher’s and educator’s perspective on digital culture resourcesraport z badań

Open GLAM & education. Teacher’s and educator’s perspective on digital culture resources

System oświaty mierzy się współcześnie z wieloma wyzwaniami, które niesie cyfryzacja gospodarki i życia społecznego. Zmieniają się oczekiwania i rosną wymagania, którym sprostać muszą wszyscy bezpośrednio i pośrednio związani z placówkami edukacyjnymi. Publikowany raport przedstawia wyniki projektu badawczego Open GLAM & Education, który ma na celu wyjaśnienie znaczenia internetowych narzędzi, zas...

Raport z ewaluacji końcowej projektu pilotażowego „Szkoła dla Innowatora”raport z badań

Raport z ewaluacji końcowej projektu pilotażowego „Szkoła dla Innowatora”

Bartłomiej Walczak, Marta Wąsowska

Centrum Edukacji Obywatelskiej

Szkoła podlega systematycznym zmianom, a co się z tym wiąże prowadzi szereg działań, które mają usprawnić proces dydaktyczny i dopasować go do zmieniającej się rzeczywistości.  Systematycznie dopasowuje metody i narzędzia pracy, indywidualizuje podejście do kształcenia i podnosi jakość procesu nauczania. Za procesem placówki stoi organ prowadzący oraz kadra zarządzająca i pedagogiczna, która reali...

Nastolatki wobec pornografii cyfrowej. Trajektorie użytkowania. Raport z badań ogólnopolskichraport z badań, książka

Nastolatki wobec pornografii cyfrowej. Trajektorie użytkowania. Raport z badań ogólnopolskich

Rafał Lange, Filip Konopczyński, Agnieszka Ładna, Mariola Błażej

NASK – Państwowy Instytut Badawczy

Nowe media to potęga, która kreuje współcześnie rzeczywistość i ma duży wpływ na sposób życia ludzi i zachowania społeczne. Dostęp do różnorodnych treści ma współcześnie każdy, kto ma podłączone do internetu dowolne narzędzie technologii cyfrowych. Wraz z rozwojem cyfrowym rozszerza się grupa użytkowników, a dostęp do treści dostępnych online ma coraz młodsza część społeczeństwa. Publikowany rapor...

Dezinformacja oczami Polaków| 2022raport z badań

Dezinformacja oczami Polaków| 2022

Internet to bogate źródło informacji, z którego korzysta duża część społeczeństwa. Niestety w zalewie treści jest wiele takich, które nie stanowią żadnej wartości a często zdarzają się również takie, które mają wprowadzać w błąd nieświadomego zagrożeń czytelnika. Internet i informacje w nim zawarte kreują rzeczywistość dlatego tak ważne jest kształtowanie kompetencji cyfrowych, w tym umiejętności ...

EUROPEJCZYCY CENIĄ SOBIE KSZTAŁCENIE DOROSŁYCH ORAZ USTAWICZNE KSZTAŁCENIE I SZKOLENIE ZAWODOWEraport z badań

EUROPEJCZYCY CENIĄ SOBIE KSZTAŁCENIE DOROSŁYCH ORAZ USTAWICZNE KSZTAŁCENIE I SZKOLENIE ZAWODOWE

Rozwój gospodarczy napędza rynki pracy i sprawia, że proces kształcenia zmienia formę a szkoła dopasowuję metody i narzędzia pracy do potrzeb rynku. Zmieniło się podejście do edukacji. Coraz częściej proces kształcenia wydłuża się i dotyczy również osób dorosłych. W publikacji omówiono rolę procesu kształcenia w edukacji osób dorosłych, wskazano korzyści wynikające z podnoszenia kompetencji i dosk...

IEA International Computer and Information Literacy Study 2018 Assessment Frameworkraport z badań

IEA International Computer and Information Literacy Study 2018 Assessment Framework

Kompetencje cyfrowe są współcześnie jednymi z kluczowych, ponieważ pozwalają na efektywne, kreatywne i jednocześnie bezpieczne wykorzystywanie technologii cyfrowych w codziennym życiu. Publikacja przedstawia ramy oceny dla Międzynarodowego Badania Kompetencji Informatycznych i Informacyjnych IEA (ICILS) 2018, które ma na celu ocenę, poziomu przygotowania uczniów do nauki, pracy i życia w cyfrowym ...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja