Informacja o wynikach kontroli. Zmiany w systemie oświaty
Współczesna edukacja podlega procesowi zmian, które mają na celu podniesienie jakości kształcenia i dopasowanie systemu oświaty do zmieniającej się rzeczywistości, oczekiwań społeczeństwa, potrzeb gospodarki i rynku. Kolejne reformy stawiały zarówno uczniów jak i nauczycieli przed wyzwaniami, które pojawiały się w związku ze zmianami, dotyczyły one bowiem niemal wszystkich elementów składowych pro...
Rekomendacje dotyczące realizacji działań: „Zakup sprzętu ICT, wg standardów ujętych w programie rządowym „Cyfrowa szkoła” (...)
W dobie dynamicznego rozwoju technologii cyfrowych kształtowanie kompetencji w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnej jest priorytetowym zadaniem systemu oświaty. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom społecznym rządzący dokładają starań aby dopasować programy nauczania i narzędzia dydaktyczne do wymogów zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Publikowany dokument zawiera rekomendacje dotycz...
Komunikat Komisji do PE, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów. Poprawa i modernizacja edukacji
Edukacja jest jednym z kluczowych elementów mających wpływ na przyszłość człowieka, dlatego poświęca się jej wiele uwagi. Szkoła jest miejscem, w którym uczniowie nabywają umiejętności, wiedzę i kształtują postawy pozwalające na aktywne uczestnictwo w życiu społecznym. Pomimo, iż reformy wprowadzane do systemu kształcenia miały poprawić stan oświaty, a inicjatywy i programy kolejno wdrażane miały ...
Szkolne talenty Europy u progu zmian. Polscy uczniowie w najnowszych badaniach międzynarodowych. Raport fundacji Evidence Institute oraz ZNP
Współcześnie debaty dotyczące edukacji przybierają na sile. Rozwój cywilizacji, reformy oświatowe, zmieniające się wytyczne dotyczące podstawy programowej oraz zmiany w zakresie środków i narzędzi dydaktycznych kierunkowane na uwzględnianie w procesie edukacji nowoczesnych technologii powodują, że temat edukacji w Polsce jest ciągle żywy. Jest wielu przeciwników, krytykujących oświatę i zmiany jak...