Młoda kadra: różnice międzypokoleniowe w pracy naukowej i produktywności badawczej. Czym Polska różni się od Europy Zachodniej?
Szkolnictwo akademickie podlega, podobnie jak cały system edukacji ewolucji, która dokonuje się konsekwentnie i systematycznie. Reformy stawiają kolejne wyzwania, do których kadra akademicka musi się dopasować, i które musi uwzględnić w swojej pracy. Niejednokrotnie proces zmian budzi kontrowersje, a próby wprowadzania innowacji napotykają na opór ze strony pracowników przyzwyczajonych do funkcjon...
Edukacja cyfrowa dla przyszłości
Prof. dr hab. Tomasz Goban-Klas, wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego zabiera głos po dyskusji na posiedzeniu Komitetu Prognoz „Polska 2000 Plus” na temat „Edukacja w Polsce: Diagnoza, modele, prognozy”. Jego wypowiedź ukazała się w periodyku „Przyszłość. Świat-Europa-Polska” (nr 1 2013). Profesor Stawia pytania o przyszłość szkolnictwa wyższego wobec problemów demograficznych, ale przede wszys...