Biblioteka Cyfrowa

Nowoczesny senior – przewodnik po cyfrowym świecie / 2021

Nowoczesny senior – przewodnik po cyfrowym świecie / 2021

Internet to źródło wiedzy i informacji, do którego dostęp ma coraz szersze grono użytkowników. Korzystają z niego osoby w każdym wieku. Publikowany przewodnik ma pokazać seniorom jak bogate źródło informacji stanowi internet, jakie możliwości oferuje oraz jak mogą nauczyć się korzystania z niego na co dzień. Opisano w nim jak korzystać z urządzeń cyfrowych umożliwiających dostęp do internetu oraz ...

Smartphone addiction, daily interruptions and self-reported productivity

Smartphone addiction, daily interruptions and self-reported productivity

Nowoczesne technologie są elementem zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Rozwój narzędzi cyfrowych narzuca nowe trendy w komunikacji, która zmienia formę z tradycyjnej na cyfrową. Znakiem rozpoznawczym zmian jakie niesie cyfryzacja jest smartfon, który stał się narzędziem codziennego użytku, bez którego trudno często sobie wyobrazić możliwość funkcjonowania. Posiadanie mobilnego, kieszonkowego...

Quantifying Smartphone “Use”: Choice of Measurement Impacts Relationships Between “Usage” and Health

Quantifying Smartphone “Use”: Choice of Measurement Impacts Relationships Between “Usage” and Health

Nowoczesne narzędzia cyfrowe są dziś coraz bardziej dostępne i coraz chętniej wykorzystywane w codziennym życiu. Większość z nas nie potrafi wyobrazić sobie dnia bez komputera podłączonego do Internetu i telefonu, który umożliwia komunikację nieograniczoną miejscem i czasem. Autorzy publikacji podjęli rozważania na temat wpływu narzędzi cyfrowych na zdrowie psychiczne człowieka. Omówili zalety kor...

Smartfon jako pomoc dydaktyczna oraz narzędzie komunikacji z uczniamiartykuł naukowy

Smartfon jako pomoc dydaktyczna oraz narzędzie komunikacji z uczniami

Beata Bogusławska-Kręgiel

Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie

Nowoczesne technologie są dziś elementem codziennego życia. Towarzyszą pracy, nauce i rozrywce.  Są dostępne dla szerokiej grupy odbiorców, która systematyczne rośnie. Z każdym miesiącem obniża się również wiek inicjacji człowieka z technologią. Dziś dzieci, które jeszcze nie potrafią mówić mają za pośrednictwem rodziców dostęp do narzędzi cyfrowych, których obsługi uczą się przez zabawę. Trudno s...

Smartfony w szkole. Ustalamy reguły gry.raport z badań

Smartfony w szkole. Ustalamy reguły gry.

Michał Danielewicz, Zuzanna Cichowska, Iwona Gmaj, Agnieszka Koterwas, Agata Urbanik, Wojciech Wilk

Instytut Badań Edukacyjnych

Miniaturyzacja i cyfryzacja sprawiły, że narzędzia cyfrowe, które otwierają nieograniczone możliwości kontaktów międzyludzkich są dziś urządzeniami codziennego użytku, które zmieszczą się w dłoni dziecka. Większość rodziców wyposaża dzieci w smartfony już na wczesnym etapie dzieciństwa, tłumacząc się najczęściej względami bezpieczeństwa. Autorzy projektu opracowanego przez  Instytutu  Badań  Eduka...

Smartfon jako narzędzie w procesie edukacji w szkole wyższej – możliwości i perspektywy zastosowaniamateriały konferencyjne

Smartfon jako narzędzie w procesie edukacji w szkole wyższej – możliwości i perspektywy zastosowania

Andrzej Syguła

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Telefon komórkowy jest jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi nowoczesnych technologii. Posługują się nim zarówno dzieci jak i dorośli, nieznacznie zmienia się sposób wykorzystania zależnie od wieku użytkownika. Aplikacje internetowe umożliwiają wykorzystywanie go nie tylko do komunikacji, umożliwiają szybkie zdobycie informacji, dostarczają rozrywki. Rozwój w dziedzinie technologii cyfrow...

Smartfon w edukacji i komunikacji młodzieży gimnazjalnej a zagrożenie fonoholizmemartykuł naukowy

Smartfon w edukacji i komunikacji młodzieży gimnazjalnej a zagrożenie fonoholizmem

Katarzyna Warzecha

Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego

Współczesne dzieci określa się mianem urodzonych z myszką w ręku czy cyfrowych tubylców. Niewątpliwie posługują się one nowoczesnymi technologiami zdecydowanie sprawniej niż pokolenie cyfrowych imigrantów, ludzi urodzonych przed epoką cyfrową. Postęp w dziedzinie nowych mediów jest coraz większy i wywiera wpływ na coraz młodszą część społeczeństwa. W publikacji wskazano zarówno możliwości jak i za...

Dydaktyka cyfrowa epoki smartfona. Analiza cyfrowych aspektów dydaktyki gimnazjum i szkoły średniejraport ekspercki, książka

Dydaktyka cyfrowa epoki smartfona. Analiza cyfrowych aspektów dydaktyki gimnazjum i szkoły średniej

Krzysztof Głomb, Małgorzata Wieczorek-Tomaszewska, Dominika Hofman-Kozłowska, Ewa Kędracka, Kamil Kopij, Lesław Tomczak, Marcin Zaród

Stowarzyszenie „Miasta w Internecie”

Współczesna szkoła stoi przed dużym wyzwaniem. Musi zmierzyć się z innowacjami jakie pojawiają się wraz z ekspansja nowoczesnych technologii, które od kilkunastu lat kształtują wiele obszarów aktywności człowieka. W prezentowanej publikacji podjęto próbę wskazania czynników i metod umożliwiających dopasowanie systemu kształcenia do potrzeb zmieniającej się rzeczywistości oraz podniesienie skuteczn...

Smartfon jako osobiste narzędzie edukacyjne uczniastudium przypadku

Smartfon jako osobiste narzędzie edukacyjne ucznia

Danuta Morańska, Krzysztof Głomb, Piotr Drzewiecki, Łukasz Srokowski, Piotr Mieczkowski, Magdalena Maziarz, Barbara Michalska, Anna Michniuk, Tomasz Tokarz, Robert Turski, Ewa Szpot, Beata Zwierzyńska

Stowarzyszenie „Miasta w Internecie”

Nowoczesne technologie z ekspansją wkraczają w codzienne życie człowieka. Ułatwiają pracę, pomagają w nauce, służą komunikacji, ułatwiają zdobywanie informacji i dostęp do rożnych form rozrywki. Narzędzia technologii stają się nieodłącznym elementem wykorzystywanym do codziennego użytku. Jednym z liderów na rynku powszechnie dostępnych narzędzi cyfrowych są smartfony, które zyskują dużą popularnoś...

Nauczyciel epoki smartfonaprezentacja

Nauczyciel epoki smartfona

Krzysztof Głomb

Stowarzyszenie „Miasta w Internecie”

Współczesny nauczyciel musi zmierzyć się wieloma wyzwaniami jakie stawia przed nim system oświaty i zmiany jakie w jego obszary wnosi  ekspansja cyfrowych technologii. Nauczyciel musi sukcesywnie podnosić swoje kompetencje cyfrowe aby móc skutecznie kierować procesem kształcenia dzieci, dla których nowoczesne technologie są narzędziami codziennego użytku. W prezentacji wskazano, określoną na podst...