Nowa wizja edukacji. Przyszłość uczenia (się)
Wraz z pojawieniem się pandemii związanej z dynamicznym rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-COV-2 świat zmienił się, zmienił się sposób funkcjonowania gospodarek i codzienne życie obywateli. Jednym z obszarów najbardziej dotkniętych zmianami jest edukacja. Tradycyjny system, który od lat funkcjonował w stały sposób musiał poddać się radykalnym zmianom. W publikacji pokazano kolejne etapy transform...
Przestrzeń wirtualna i technologiczna. Przestrzenie edukacji 21. Otwieramy szkołę!
System oświaty wychodząc naprzeciw oczekiwaniom jakie niesie cyfryzacja rozszerzył narzędzia dydaktyczne o narzędzia cyfrowe, które znacznie ułatwiają i uatrakcyjniają realizację procesu dydaktycznego. W publikacji omówiono zalety wprowadzenia technologii do skostniałego systemu oświaty, wskazano narzędzia, za pomocą których szkoły mogą realizować w nowoczesny sposób proces kształcenia i zapropon...
Edukacyjne drogowskazy
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Współczesna edukacja stoi u progu zmian. Globalizacja i cyfryzacja stawia przed anachronicznym systemem oświaty nowe wyzwania, które mają zmienić oblicze szkoły. Załączona publikacja stanowi zbiór tekstów, które odnoszą się do zachodzącej wokół nas transformacji, mają inspirować do kreowania i wprowadzania zmian wynikających z potrzeb społecznych. W pierwszym rozdziale publikacji omówiono warsztat...
Jak zorganizować system edukacji, by kształcić w nim kompetencje przyszłości?
Rafał Lew-Starowicz, Jędrzej Witkowski
Centrum Edukacji Obywatelskiej
Szkoła dla innowatora to projekt, który wspiera placówki oświatowe w rozwijaniu kompetencji przyszłości u uczniów, nauczycieli i dyrektorów. Publikowane opracowanie zawiera rekomendacje i wnioski z projektu. W materiale znalazły się odpowiedzi na pytanie, jak zorganizować system edukacji, by kształcić w nim kompetencje przyszłości – kompetencje proinnowacyjne (współpracę, zarządzanie sobą, rozwią...
DIGITAL INDIA INITIATIVES AND ONLINE EDUCATION SYSTEM IN INDIA AMIDST COVID 19 PANDEMIC
Szkoła wraz z pojawieniem się pandemii wywołanej dynamicznym rozprzestrzenianiem się wirusa Covid-19 musiała zmienić sposób realizacji procesu kształcenia. Tradycyjny system klasowo-lekcyjny został zastąpiony nowoczesną formą edukacji - online, która umożliwiła realizację nauki w zmienionych poprzez pandemię warunkach. W publikacji omówiono sposób realizacji zadań szkoły w czasach epidemii w India...
Uwarunkowania, potencjał i perspektywy wykorzystania zdalnego nauczania w systemie nowoczesnej edukacji
Paweł Modrzyński , Małgorzata Zajdel, Małgorzata Michalcewicz-Kaniowska , Kamil Rezmer
Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
10 marca 2021 roku odbyła się I ogólnoeuropejska e-konferencja naukowa, w której poruszono zagadnienia związane z wykorzystaniem zdalnego nauczania w nowoczesnej edukacji. W publikowany, materiale dokonano prezentacji wyników badań zrealizowanych przez Zespół Badawczy Wydziału Zarządzania UTP w Bydgoszczy, które obrazują uwarunkowania lokalowo-techniczne, determinanty oraz potencjał jaki niesie wy...
Edukacja światowej klasy. Jak kształtować systemy szkolne na miarę XXI wieku
Transformacja jaka dokonuje się za przyczyną ekspansji technologii w kolejne obszary życia człowieka dotyka dziś również sytemu edukacji, który do niedawna funkcjonował w tradycyjnej, niezmiennej od lat formie. Szkoła zmienia się dopasowując formy, metody i narzędzia dydaktyczne do potrzeb zmieniającej się rzeczywistości. Taka sytuacja rodzi potrzebę wyznaczania nowych kierunków i opracowywania st...
Shifting Paradigm of Education Landscape in Time of the COVID-19 Pandemic: Revealing of a Digital Education Management Information System
Współczesny system edukacyjny stoi przed trudnym wyzwaniem, musi dopasować formy i metody nauczania do potrzeb zmieniającej się rzeczywistości. Dziś w dobie pandemii wywołanej dynamicznym rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19 sytuacja jest znacznie trudniejsza, ponieważ wraz z wprowadzeniem ograniczeń epidemicznych zmienił się również system komunikacji uczeń-nauczyciel. Z dnia na dzień przenies...
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania...
Pandemia, z którą boryka się świat w związku z dynamicznym rozprzestrzenianiem się wirusa Covid-19 wprowadziła duże zamieszanie w sposobie funkcjonowania gospodarek i życiu obywateli. Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało rozporządzenie „w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i z...
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 marca 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania ...
W sytuacjach szczególnych, a taką jest dziś sytuacja systemu oświaty w kontekście problemów z dostosowaniem metod i form kształcenia do ograniczeń epidemicznych jakie narzuca rząd w ramach walki z rozprzestrzeniającym się wiruem Covid -19, konieczne jest podejmowanie działań umożliwiających sprawne i efektywne funkcjonowanie w odmiennej rzeczywistości. Ministerstwo Edukacji przygotowało rozporządz...