Biblioteka Cyfrowa

Academic offer and demand for advanced profiles in the EU. Artificial Intelligence, High Performance Computing and Cybersecurity,

Academic offer and demand for advanced profiles in the EU. Artificial Intelligence, High Performance Computing and Cybersecurity,

Rozwój technologii cyfrowych niesie potrzebę kształtowania kompetencji umożliwiających sprawne i efektywne wykorzystanie narzędzi cyfrowych w codziennym życiu. W publikowanym raporcie dokonano analizy możliwości edukacyjnych jakie oferuje system oświaty w odpowiedzi na potrzeby wyrównywania szans na zmieniającym się rynku. Analizie poddano ofertę edukacyjną z jaką mogą się spotkać zainteresowani k...

Digitalisation of Schools from the Perspective of Teachers’ Opinions and Experiences: The Frequency of ICT Use in Education ...

Digitalisation of Schools from the Perspective of Teachers’ Opinions and Experiences: The Frequency of ICT Use in Education ...

Cyfryzacja jest elementem rozwoju cywilizacyjnego i dotyka coraz szerzej kolejnych obszarów społeczno-gospodarczych. Coraz dynamiczniej wkracza również w obszar edukacji, która do niedawna  opierała się na tradycyjnych narzędziach i metodach pracy.  Choć cyfryzacja edukacji stała się faktem wciąż budzi kontrowersje i ma zarówno zwolenników jak i przeciwników. W publikacji dokonano analizy postaw j...

Bring Your Own Device for Schools: Technical Advice for School Leaders and IT Administrators

Bring Your Own Device for Schools: Technical Advice for School Leaders and IT Administrators

Współcześnie nowoczesne narzędzia technologii cyfrowej stały się elementem procesu kształcenia. Coraz częściej urządzenia cyfrowe zastępują tradycyjne narzędzia dydaktyczne i coraz szerszym zakresie są wykorzystywane w procesie nabywania i przekazywania wiedzy i umiejętności. W publikacji omówiono zagadnienia związane z udziałem technologii w procesie kształcenia, omówiono w  jaki sposób technolog...

Teachers’ Digital Skills Readiness During COVID-19 Pandemic

Teachers’ Digital Skills Readiness During COVID-19 Pandemic

Nauczyciel,  to zawód wymagający od osób wykonywujących go kształcenia się przez całe życie zawodowe. W dzisiejszych czasach, kiedy pandemia zmieniła sposób dochodzenia do wiedzy i umiejętności wprowadzając  nowoczesne technologie jako narzędzia dydaktyczne, wielu nauczycieli stanęło przed trudnym wyzwaniem. W publikacji omówiono problemy z jakimi mierzą się nauczyciele realizujący proces kształce...

Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II - Branża telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa. Raport z I edycji badań

Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II - Branża telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa. Raport z I edycji badań

Branża telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa stoi przed wieloma wyzwaniami, które mają wpływ na jej funkcjonowanie. W dobie dynamicznych przemian związanych z cyfryzacją kolejnych obszarów w jakich funkcjonuje człowiek zmieniają się czynniki kształtujące branżę. W publikowanym raporcie przedstawiono sytuację polskiej branży telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa w kontekście globalnych zmian techno...

ADDRESSING THE EU CYBERSECURITY SKILLS SHORTAGE AND GAP THROUGH HIGHER EDUCATION

ADDRESSING THE EU CYBERSECURITY SKILLS SHORTAGE AND GAP THROUGH HIGHER EDUCATION

Nowoczesne technologie wchodzą na rynek w dynamicznym tempie i niewątpliwie pomagają w wielu obszarach działalności zwiększać efektywność pracy i obniżać koszty produkcji. Korzyści wynikające z wdrażania narzędzi cyfrowych uwidoczniły się zwłaszcza w dobie pandemii, okazało się, że umożliwiły funkcjonowanie przedsiębiorstw i instytucji w czasie lockdownu. Sytuacja pandemiczna ujawniła jak istotny ...

Monitoring źródeł spoza UE w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości

Monitoring źródeł spoza UE w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości

Niniejszy raport jest kolejną publikacją dotyczącą monitoringu źródeł międzynarodowych w zakresie kompetencji przyszłości. Materiał opracowany przez Platformę Przemysłu Przyszłości pokazuje kierunki zmian jakie zachodzą na rynkach pracy w krajach leżących poza wspólnotą UE. W raporcie dokonano analizy tendencji zmian jakie zachodzą na rynkach pracy, wskazano grupy zawodów, które dotykać będą nadch...

The use of ICT by ESL teachers working with young learners during the early COVID-19 pandemic in Poland

The use of ICT by ESL teachers working with young learners during the early COVID-19 pandemic in Poland

COVID-19 zmienił sposób funkcjonowania placówek edukacyjnych. Zmiany dotknęły zarówno nauczycieli, uczniów jak i rodziców dzieci, które z dnia na dzień stanęły przed koniecznością realizowania obowiązku szkolnego w formie zdalnej. W publikowanym artykule przedstawiono wyniki badań prowadzonych w Polsce podczas pierwszej fali pandemii, po zamknięciu większości placówek edukacyjnych. Wyniki badania ...

Home-school communication on children’s digital skills development. Based on interviews with experts from the education sector

Home-school communication on children’s digital skills development. Based on interviews with experts from the education sector

Kształcenie kompetencji cyfrowych jest jednym z elementów edukacji, na który szkoły kładą duży nacisk. Wraz z pojawieniem się pandemii COVID-19 zmienił się sposób kształcenia i poziom umiejętności cyfrowych zaczął odgrywać znaczącą rolę. W publikowanym raporcie zawarto opinie i poglądy ekspertów na temat poziomu kompetencji cyfrowych uczniów, wskazano w nim najistotniejsze problemy z jakimi boryka...

Smartphone addiction, daily interruptions and self-reported productivity

Smartphone addiction, daily interruptions and self-reported productivity

Nowoczesne technologie są elementem zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Rozwój narzędzi cyfrowych narzuca nowe trendy w komunikacji, która zmienia formę z tradycyjnej na cyfrową. Znakiem rozpoznawczym zmian jakie niesie cyfryzacja jest smartfon, który stał się narzędziem codziennego użytku, bez którego trudno często sobie wyobrazić możliwość funkcjonowania. Posiadanie mobilnego, kieszonkowego...