Technologie mobilne jako nośnik zmiany – w opinii nauczycieli z czterech krajów europejskich
Anna Weiss, Sylwia Galanciak, Miriam Judge
Wydawnictwo Naukowe UAM
Nowoczesne technologie są dziś elementem rzeczywistości. Rozwój nowoczesnych narzędzi jest dynamiczny i niejednokrotnie postępuje szybciej niż proces nabywania kompetencji umożliwiających aktywne i adekwatne do celów korzystanie z nich. W artykule przedstawiono cząstkowe wyniki badań, które miały na celu określenie zakresu wykorzystania nowoczesnych technologii przez nauczycieli i uczniów realizuj...
Urządzenia mobilne i ich udział w edukacji XXI wieku
Wraz z ekspansją technologii na rynek rosną oczekiwania i potrzeby konsumentów. Prowadzone badania pokazują, że duża część społeczeństwa nie wyobraża sobie życia bez technologii a urządzenia mobilne uważa za najważniejsze narzędzia codziennego użytku. W artykule dokonano analizy wpływu TIK na codzienne życie człowieka oraz roli technologii w procesie edukacji w kontekście dynamiki przemian cywiliz...
Wybrane aspekty stosowania technologii mobilnych w edukacji językowej
Wraz z pojawieniem się nowoczesnych technologii zmienił się sposób komunikacji. Tradycyjne formy zastąpione zostały nowoczesnymi. Narzędzia cyfrowe ułatwiły kontakty międzyludzkie. Bariery komunikacyjne związane z odległością przestały mieć znaczenie. Potrzeba komunikowania się jest jedną z podstawowych potrzeb człowieka, a nowoczesne technologie umożliwiają komunikację bez ograniczeń, dlatego tak...
Technologia szansą dla personalizacji kształcenia
Niemal każdy system edukacji, czy też każda reforma edukacji, w swoich założeniach podkreśla potrzebę indywidualizacji kształcenia, czyli inaczej personalizacji. Dokumenty programowe, określające kierunki rozwoju edukacji, jako podmiotowe wskazują indywidualne zainteresowania, możliwości i potrzeby edukacyjne, zawodowe i osobiste uczącego się. Wydaje się, że nowoczesne technologie medialne tworzą ...
O potrzebie rewitalizacji edukacji medialnej
Niemal każdy system edukacji, czy też każda reforma edukacji, w swoich założeniach podkreśla potrzebę indywidualizacji kształcenia, czyli inaczej personalizacji. Dokumenty programowe, określające kierunki rozwoju edukacji, jako podmiotowe wskazują indywidualne zainteresowania, możliwości i potrzeby edukacyjne, zawodowe i osobiste uczącego się. Wydaje się, że nowoczesne technologie medialne tworzą ...