The use of ICT by ESL teachers working with young learners during the early COVID-19 pandemic in Poland
COVID-19 zmienił sposób funkcjonowania placówek edukacyjnych. Zmiany dotknęły zarówno nauczycieli, uczniów jak i rodziców dzieci, które z dnia na dzień stanęły przed koniecznością realizowania obowiązku szkolnego w formie zdalnej. W publikowanym artykule przedstawiono wyniki badań prowadzonych w Polsce podczas pierwszej fali pandemii, po zamknięciu większości placówek edukacyjnych. Wyniki badania ...
Professional Digital Competence in Teacher Education
Kompetencje cyfrowe są współcześnie jednymi z najważniejszych umiejętności jakie nabyć musi człowiek aby aktywnie uczestniczyć w życiu społeczno-gospodarczym. Kształcenie i podnoszenie kwalifikacji stało się elementem edukacji, która wychodzi poza dotychczasowe ramy i wyznacza nowe trendy, w których uczenie się i nauczanie trwa przez całe życie. W publikacji dokonano analizy potrzeb w zakresie um...
DIGCOMP: A Framework for Developing and Understanding Digital Competence in Europe.
Współczesny świat to w dużej mierze świat cyfrowy. Człowiek XXI wieku stoi przed koniecznością zdobywania wielu umiejętności i sprawności, które umożliwiają mu czynny udział w życiu społecznym. Kompetencje cyfrowe stały się współcześnie kompetencjami kluczowymi, warunkującymi aktywne uczestnictwo w środowisku cyfrowym, stanowiącym coraz częściej uzupełnienie świata realnego. W publikowanym raporci...
Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w aktywizacji osób niepełnosprawnych
Nowoczesne technologie niewątpliwie ułatwiają wykonywanie wielu codziennych czynności. Dzięki nim człowiek bez wychodzenia z domu, oszczędzając czas i pieniądze związane z potrzebą przemieszczania się, jest w stanie załatwić wiele spraw. Wraz z rozwojem TIK czas i miejsce tracą na znaczeniu. Zdolność komunikacji na odległość bez konieczności opuszczania własnego fotela otworzyła wiele możliwości. ...