Czym jest STEAM?
Projekt Zmiana
System oświaty ewoluuje, dopasowuje metody i narzędzia pracy do potrzeb zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Autorzy „Projektu Zmiana” w ramach cyklicznych spotkań podejmują tematy dotyczące współczesnej szkoły i zmian jakie w niej zachodzą. Publikowany materiał wyjaśnia czym jest STEAM, narzędzie, które we współczesnym systemie oświaty umożliwia zdobywanie wiedzy i umiejętności w atrakcyjny d...
STEAM w klasie. Jak to zrobić?
Projekt Zmiana
Edukacja jest stałym i ważnym elementem życia każdego człowieka a rozważania na jej temat podejmują zarówno praktycy jak i laicy w dziedzinie. Autorzy „Projektu Zmiana” w ramach cyklicznych spotkań poruszają tematy związane z systemem oświaty, współczesną szkołą i problematyką powiązaną z dydaktyką. W publikowanych podcastach zainteresowani mogą znaleźć zarówno ciekawe informacje dotyczące edukacj...
POLICY NOTE 1/2022: Osiągnięcia uczniów szkół średnich po zmianach w oświacie i nauczaniu w pandemii
Maciej Jakubowski, Tomasz Gajderowicz, Sylwia Wrona
Fundacja Naukowa Evidence Institute
Pandemia zmieniła sposób funkcjonowania gospodarek. Z dnia na dzień system oświaty musiał zmienić metody i narzędzia pracy, żeby dopasować proces przekazywania wiedzy i umiejętności do możliwości i ograniczeń jakie pojawiły się wraz z rozprzestrzeniającym się wirusem zagrażającym zdrowiu i życiu. Badanie TICKS (Test for International Comparisons of Knowledge and Skill), zawiera informacje dotycząc...
Technologie mobilne jako nośnik zmiany – w opinii nauczycieli z czterech krajów europejskich
Nowoczesne technologie są dziś elementem rzeczywistości. Rozwój nowoczesnych narzędzi jest dynamiczny i niejednokrotnie postępuje szybciej niż proces nabywania kompetencji umożliwiających aktywne i adekwatne do celów korzystanie z nich. W artykule przedstawiono cząstkowe wyniki badań, które miały na celu określenie zakresu wykorzystania nowoczesnych technologii przez nauczycieli i uczniów realizuj...
„Zmiana” w doświadczeniach społeczności szkolnej w Radowie Małym
Danuta Uryga, Marta Wiatr
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Zmiany dotykają dziś wszystkich, niezależnie od wieku wykształcenia, statusu społecznego czy miejsca zamieszkania. Każdy musi dziś mierzyć się z koniecznością dopasowania się do zmieniającej się rzeczywistości. Panie Danuta Uryga i Marta Wiatr z Akademii Pedagogiki Specjalnej przygotowały na potrzeby Forum: „ Szkoła w zmianie, zmiana w szkole” odbywającego się w ramach projektu: „Szkoła poszukując...
Forum "Szkoła w zmianie, zmiana w szkole" 14.06.2019
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Postęp technologiczny, którego doświadczamy wprowadził zmiany w wielu obszarach życia człowieka. Jednym z nich jest edukacja, do niedawna uważana za niezmienny filar o tradycyjnych podstawach i wartościach. Dziś i ona poddała się modyfikacjom dopasowując narzędzia i metody pracy do potrzeb zmieniających się wraz z ekspansją technologii oczekiwań i potrzeb. 14 czerwca 2019 roku w Akademii Pedagogik...
Gotowość do zmiany nauczycieli szansą edukacji XXI wieku
Zmiany są elementami współczesnej rzeczywistości. Postęp technologiczny niemal wymusza dopasowanie się do trendów jakie kształtuje na rynku pracy, nauki i rozrywki. Jednym z obszarów w którym technologia odgrywa istotną rolą jest edukacja. Ekspansja technologii określa oczekiwania i stawia nowe wyzwania przed społeczeństwem a system oświaty ma za zadanie dopasować proces kształcenia do oczekiwań. ...
Teoria kształcenia w przestrzeni medialnej – między tradycją a zmianą
Katarzyna Borawska-Kalbarczyk
Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wydział Nauk Społecznych
Dynamiczny rozwój technologii sprawił, że zmienił się sposób kształcenia we współczesnej szkole. Placówki oświatowe otworzyły się na nowy model nauczania i uczenia się, zaczęły łączyć nauczanie tradycyjne z dydaktyką cyfrową wspieraną nowoczesnymi narzędziami i środkami medialnymi. W publikacji opisano proces transformacji współczesnej teorii uczenia się w kontekście przekształceń związanych z eks...
Chapter 10. New business models that incorporate the digital economy
Ekspansja technologii sprawiła, że wciąż pojawiają się nowe innowacje cyfrowe w wielu obszarach działalności ludzi i instytucji. Nowości technologiczne stały się jednym z czynników wzrostu gospodarczego, dlatego ogrywają istotne znaczenie dla gospodarki i ekonomii kraju. Zmiany, które wprowadzają innowacje poprawiają konkurencyjność , obniżają koszty produkcji i poprawiają bezpieczeństwo pracy . W...
Wyzwania edukacji w XXI wieku
Technologie informacyjno-telekomunikacyjne, interaktywne media cyfrowe rozwijają się w tempie zbliżonym do wykładniczego. Rodzi do nowe szanse, ale też nowe wyzwania i zagrożenia. Autor wskazuje na nowe kwestie, którymi powinna się w związku z tym zająć pedagogika. Lokuje je w trzech głównych obszarach – są to wyzwania cywilizacyjno-społeczne, informacyjno-technologiczne oraz pedagogiczno-praktycz...
- 1
- 2