Biblioteka Cyfrowa

Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II - Branża telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa. Raport z I edycji badań

Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II - Branża telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa. Raport z I edycji badań

Branża telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa stoi przed wieloma wyzwaniami, które mają wpływ na jej funkcjonowanie. W dobie dynamicznych przemian związanych z cyfryzacją kolejnych obszarów w jakich funkcjonuje człowiek zmieniają się czynniki kształtujące branżę. W publikowanym raporcie przedstawiono sytuację polskiej branży telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa w kontekście globalnych zmian techno...

Edukacyjne drogowskazy

Edukacyjne drogowskazy

Współczesna edukacja stoi u progu zmian. Globalizacja i cyfryzacja stawia przed anachronicznym systemem oświaty nowe wyzwania, które mają zmienić oblicze szkoły. Załączona publikacja stanowi zbiór tekstów, które odnoszą się do zachodzącej wokół nas transformacji, mają inspirować do kreowania i wprowadzania zmian wynikających z potrzeb społecznych. W pierwszym rozdziale publikacji omówiono warsztat...

Technologie mobilne jako nośnik zmiany –  w opinii nauczycieli  z czterech krajów europejskichartykuł naukowy

Technologie mobilne jako nośnik zmiany – w opinii nauczycieli z czterech krajów europejskich

Anna Weiss, Sylwia Galanciak, Miriam Judge

Wydawnictwo Naukowe UAM

Nowoczesne technologie są dziś elementem rzeczywistości. Rozwój nowoczesnych narzędzi jest dynamiczny i niejednokrotnie postępuje szybciej niż proces nabywania kompetencji umożliwiających aktywne i adekwatne do celów korzystanie z nich. W artykule przedstawiono cząstkowe wyniki badań, które miały na celu określenie zakresu wykorzystania nowoczesnych technologii przez nauczycieli i uczniów realizuj...

Usługi publiczne w kryzysie: edukacja do zmianyraport z badań

Usługi publiczne w kryzysie: edukacja do zmiany

Hanna Cichy, Monika Helak

Polityka Insight, Warszawa

Edukacja jest jednym z najważniejszych obszarów, w których funkcjonuje człowiek, ponieważ proces nauczania wielu towarzyszy nam od wczesnego dzieciństwa i trwa poprzez całe życie. Pandemia Covid-19 wprowadziła nowe zasady, które zmieniły sposób zarówno nauczania jak i uczenia się. Niemal z dnia na dzień szkoły zostały przeniesione z tradycyjnej przestrzeni klasowo-lekcyjnej do wirtualnego środowis...

RAPORT - Co zmieniło się w edukacji zdalnej podczas trwania pandemii?

RAPORT - Co zmieniło się w edukacji zdalnej podczas trwania pandemii?

Edukacja cyfrowa od kilku lat była elementem procesu kształcenia i sukcesywnie uzupełniała tradycyjny model dydaktyczny. Wraz z pojawieniem się i dynamicznym rozprzestrzenianiem pandemii wywołanej wirusem Covid-19 proces wdrażania nowoczesnych technologii do edukacji nabrał przyspieszenia a jakość narzędzi cyfrowych zaczęła mieć duży wpływ na efektywność kształcenia i jakość edukacji realizowanej ...

Zmieniajmy edukację w oparciu o badania, a nie intuicje, opinie i mody!

Zmieniajmy edukację w oparciu o badania, a nie intuicje, opinie i mody!

Na proces kształcenia składa się wiele czynności dydaktycznych rozłożonych w czasie i miejscu. Zarówno uczniowie jak i nauczyciele podejmują wiele czynności, które wpływają na jakość i efektywność nauczania i uczenia się. W publikacji podjęto dyskusję o aktualnym stanie oświaty i poziomie nauczania w kontekście nowych trendów edukacyjnych i nowych metod kształcenia, które mają zmieniać i ulepszać ...

SpołTech: ludzie, technologie, przyszłość

SpołTech: ludzie, technologie, przyszłość

Dynamiczny rozwój technologii cyfrowych wprowadza zmiany w sposobie funkcjonowania ludzi. Społeczeństwo dopasowuje się do potrzeb i oczekiwań jakie niesie cyfryzacja. Wiele dziś mówi się o potrzebie kształcenia i doskonalenia kompetencji cyfrowych, które ułatwiają i usprawniają wykonywanie wielu codziennych czynności a zapomina się o tym, że to technologie powinny służyć człowiekowi a nie odwrotni...

Zmiany, innowacje, eksperymenty – w poszukiwaniu inspiracji. Poradnik dla dyrektorów szkół i nauczycieliporadnik, książka, opis dobrej praktyki

Zmiany, innowacje, eksperymenty – w poszukiwaniu inspiracji. Poradnik dla dyrektorów szkół i nauczycieli

Oktawia Gorzeńska, Ewa Radanowicz

Ośrodek Rozwoju Edukacji

Zmiany zachodzą w życiu każdego z nas ciągle i systematycznie. Każdy etap życia jest naznaczony zmianami, duża część z nich wynika z potrzeby dopasowania się do sytuacji społeczno-gospodarczej.   Zmiany dotykają niemal wszystkich obszarów w jakich funkcjonuje człowiek, jednak ekspansja nowoczesnych technologii sprawiła, że szczególnie dotknęły systemu oświaty. Tradycyjne metody kształcenia są dziś...

A case study in social change through education: Fogarty EDvance

A case study in social change through education: Fogarty EDvance

Edukacja jest jednym z kluczowych czynników rozwoju. Umiejętności i wiedza pozycjonują człowieka w środowisku i na rynku pracy. Nie można mówić o rozwoju gospodarki nie uwzględniając czynników ludzkich takich jak wykształcenie czy doświadczenie zawodowe, które przekłada się na wzrost tempa rozwoju gospodarczego. Jak wskazują wyniki badań większość krajów boryka się z problemami nierówności edukacy...

Technologia w służbie społeczeństwu. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?

Technologia w służbie społeczeństwu. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?

Rozwój technologii niesie wiele zmian, które dotykają zarówno szeroko pojętej gospodarki jak i indywidualnego człowieka. Wraz z postępem technologicznym zmienił się sposób zarówno pracy jak i nauki i rozrywki, a kształcenie i doskonalenie kompetencji umożliwiających aktywne uczestnictwo w zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości stało się umiejętnością kluczową, która determinuje jakość życia każde...