Dr hab. Łukasz Arendt
Dyrektor Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych
Doktor habilitowany nauk ekonomicznych. Dyrektor Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych, adiunkt w Katedrze Polityki Ekonomicznej Uniwersytetu Łódzkiego. Członek Polskiego Towarzystwa Polityki Społecznej, Redaktor naczelny czasopisma Rynek Pracy. Brał udział w wielu krajowych oraz międzynarodowych projektach badawczych, realizowanych m.in. w ramach programu PROGRESS oraz na zlecenie Dyrekcji Generalnej ds. Edukacji i Kultury, Parlamentu Europejskiego i CEDEFOPu. Zainteresowania badawcze obejmują przede wszystkim problematykę rynku pracy i wpływu technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych na gospodarkę, w szczególności: zmianę technologiczną na rynku pracy i procesy polaryzacji; prognozowanie zatrudnienia; rozwój społeczeństwa informacyjnego; wykluczenie cyfrowe; zmiany w systemie edukacji indukowane potrzebami rynku pracy.
Marek Banaszak
Kierownik Katedry Edukacji i Nowych Mediów na Wydziale Nauk Społecznych Collegium Da Vinci w Poznaniu
Pełnomocnik Rektora ds. studiów na kierunku Mediaworking, członek Grupy Roboczej ds. Kompetencji Cyfrowych w Ministerstwie Cyfryzacji. Współtwórca unikatowych kierunków studiów: Mediaworking (II stopnia), Data Science (I stopnia) oraz Kreatywna Produkcja Filmowa (I stopnia) w Collegium Da Vinci. Współtwórca projektów finansowanych z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju dotyczących III Misji Uczelni kierowanych do dzieci w wieku przedszkolnym oraz młodzieży licealnej, metodyk kształcenia w projekcie „Zawody przyszłości” finansowanym w ramach funduszy NCBiR. Droga zawodowa jaką przebył była kręta i skomplikowana: był nauczycielem informatyki, fizyki oraz przyrody w szkole podstawowej i gimnazjum, wychowawcą, trenerem, wykładowcą akademickim. W wolnych chwilach (których zbyt wiele nie było, ale jednak) wspierał kilka innowacyjnych projektów marketingowych związanych z reklamą natywną. Połączenie doświadczenia w edukacji oraz biznesie nauczyło go, że nie ma rzeczy niemożliwych - w jego języku czołowe miejsca zajmują słowa: asap, dedlajn, bez fakapu. Prywatnie pasjonat sprzętu z nadgryzionym jabłkiem.
Elżbieta Dydak
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
Od blisko 20 lat związana z organizacjami pozarządowymi, m.in. jako pracowniczka Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej, a następnie – od 2008 roku - Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego w zespole realizującym Program Rozwoju Bibliotek. Posiada duże doświadczenie w pisaniu wniosków projektowych do instytucji polskich i zagranicznych, w tym w ramach funduszy europejskich (m.in. PO Polska Cyfrowa, Erasmus+) i w zarządzaniu projektami (środki Fundacji Billa i Melindy Gates, Centrum Projektów Polska Cyfrowa – dz. 3.1 i 3.2). W latach 2014-2018 udział w pracach Komitetu Monitorującego POPC i jego grupie roboczej ds. kompetencji cyfrowych. Obecnie w Fundacji koordynuje jej zadania jako partnera projektu „e-Mocni: cyfrowe umiejętności, realne korzyści”, w którym rolą Fundacji jest przygotowanie programów szkoleń obejmujących Ramowy Katalog Kompetencji Cyfrowych, szkolenie ok 160 trenerów z tego zakresu, wsparcie gmin w budowaniu partnerstw na rzecz edukacji cyfrowych oraz przygotowywanie szkoleń online dot. wybranych elementów ww. Katalogu (3.1 POPC)).
Absolwentka studiów magisterskich i doktoranckich w zakresie Unii Europejskiej na Uniwersytecie Warszawskim.
Krzysztof Dyki
Członek Zarządu nadzorujący Pion Operacji i Eksploatacji Systemów ZUS
Specjalista z zakresu kodu maszynowego, inżynierii wstecznej oprogramowania oraz optymalizacji procesów zakupowych w sektorze IT.
Biegły sądowy w zakresie: zagadnień informatycznych klasy przedsiębiorstwa; systemów mainframe; analizy umów i specyfikacji zamówień informatycznych; audytów i wycen oprogramowania oraz systemów informatycznych; oceny praw własności intelektualnej oprogramowania i kodów źródłowych; inżynierii wstecznej oprogramowania i baz danych oraz analizy kryminalnej w informatyce (spyware, phising, pharming, botnet). Autor publikacji naukowych i wdrożeń praktycznych z zakresu bezpieczeństwa oprogramowania, kodu maszynowego i problematyki licencyjnej oprogramowania.
Doświadczenie zawodowe
Niezależny ekspert w dziedzinie przeciwdziałania i zwalczania nadużyć finansowych oraz kontroli zamówień informatycznych w zakresie sprzętu, oprogramowania i praw autorskich. Współpracuje z urzędami administracji rządowej, organami rządowej administracji zespolonej oraz jednostkami sektora finansów publicznych, w tym państwowymi instytucjami publicznoprawnymi. Autor rozstrzygających analiz i opinii dotyczących zamówień informatycznych klasy przedsiębiorstwa w obszarze strategicznych systemów państwowych. Autor szkoleń z zakresu informatyzacji, konfliktu interesów, zagrożeń korupcyjnych, cyberprzestępczości, kodu maszynowego, inżynierii wstecznej i praw autorskich.
Członek Rady do Spraw Cyfryzacji powołanej przez Ministra Cyfryzacji. Członek Rady Naukowej NASK. Doradca Komitetu Sterującego projektu e-Dowód powołany przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministra Cyfryzacji oraz Ministra Zdrowia.
W przeszłości współtwórca i Członek Zarządu spółki Aplikacje Krytyczne należącej do Ministerstwa Finansów, tworzącej analityczne systemy informatyczne wspomagające Administrację Podatkową i inne organy państwa w działalności karno-skarbowej.
Twórca oprogramowania dla organów państwowych objętego ochroną informacji niejawnych. Poza doświadczeniem w sektorze publicznym samodzielnie realizował zagraniczne projekty komercyjne związane z dekompilacją i inżynierią wsteczną oprogramowania (w tym malware) oraz baz danych. Odpowiedzialny za analizę i optymalizację kodu maszynowego oprogramowania wykonywalnego w zakresie prędkości przetwarzanych danych bez dostępu do kodów źródłowych i dokumentacji. Autor analiz oraz testów zabezpieczeń sprzętowych i programowych zlecanych przez ich producentów (między innymi Sony DADC).
Aleksandra Dykta
Accenture
Aleksandra jest związana z e-learningiem od 2010 roku, kiedy jako absolwentka filologii angielskiej współtworzyła pierwszy w Polsce projekt podręcznika online dla dzieci do nauki języka. Niedługo wkrótce podręcznik dostał akceptację Ministerstwa i został dopuszczony do użytku szkolnego, a Ola przez kolejne lata tworzyła różnorodne narzędzia ICT dla edukacji: od koncepcji po content design i zawsze miała styczność z żywą edukacją dziejącą się w szkole i na uczelni. Aleksandra ma mocne doswiadczenie w nauczaniu, ponieważ nie tylko uczyła przez wiele lat, ale też przeszkoliła ponad 3 tysiące nauczycieli z narzędzi internetowych. Wykładała na uczelniach wyższych, takich jak: UWr, SWPS, UAM, WSF i paru innych. W 2012 roku Ola zdobyła nagrodę ELL (European Language Label) przyznawaną przez Radę Europy za wybitne osiągnięcia w dziedzinie dydaktyki.
Stworzyła aplikacje do nauki języków obcych, których używa obecnie ponad tysiąc instytucji w Polsce i kilkaset tysięcy użytkowników na całym świecie.
Chętnie angażuje się w akcje społeczne promujące nowe technologie. Należy do #OurFutureWorld i wiedeńskiej organizacji technologicznej Pioneers oraz wspiera inicjatywy z ramienia FRSI (Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego) i Stowarzyszenia PASE.
Obecnie wciąż pracuje z nowymi technologiami, ale już w roli konsultanta learningowego w dużej korporacji.
Dr Sylwia Galanciak
Adiunkt i prodziekan na Wydziale Nauk Pedagogicznych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
Dr kulturoznawstwa, adiunkt i prodziekan na Wydziale Nauk Pedagogicznych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Jej zainteresowania naukowe związane są z pedagogiką medialną oraz wykorzystaniem nowych technologii w dydaktyce. Interesuje ją także kwestia współczesnego dyskursu medialnego dotyczącego edukacji. Jest autorką licznych publikacji poświęconych zastosowaniu TIK w edukacji, osobowym, społecznym i kulturowym konsekwencjom obecności dziecka w przestrzeni medialnej, metodologii badań pedagogicznych z obszaru pedagogiki medialnej.
Publikowała m. in. w czasopismach „Kwartalnik Filmowy”, „Media - Kultura - Społeczeństwo”, „Szkice Humanistyczne”, „Panoptikum”, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, „Problemy Wczesnej Edukacji”, a także w licznych monografiach naukowych. Współredaktorka książek „Cyfrowa przestrzeń kształcenia” (Wyd. Impuls 2015), „Na krawędzi - szkoła przed ekranem” (Wyd. APS 2017), „Mistrz i uczeń w cyfrowym świecie” (Wyd. Impuls 2018).
Koordynatorka polskiej części badań Tablets for inclusive teaching and learning in a mainstream setting w ramach projektu Mobile Intercultural Cooperative Learning, Erasmus+, z udziałem Irlandii, Portugalii, Szwajcarii, Niemiec i Czarnogóry. Współorganizatorka ogólnopolskich konferencji z cyklu „Cyberprzestrzeń i światy wirtualne”. Redaktorka międzynarodowego czasopisma „International Journal of Pedagogy, Innovation and New Technologies”.
Marta Kozak-Gołębiowska
Dyrektor ds. Technologii Edukacyjnych w Akademii Finansów i Biznesu Vistula
Oktawia Gorzeńska
Dyrektorka 17 LO w Gdyni
Absolwentka Leadership Academy for Poland. Członkini dwóch globalnych sieci - The Global Change Leaders Fundacji Ashoka oraz Microsoft Innovator Educator Experts. Na co dzień trenerka i dyrektorka 17 LO w Gdyni (pierwszej w Europie Centralnej Microsoft Flagship School), szefowa globalnego programu J2CC fundacji Ashoka dla uczelni wyższych, mówczyni motywacyjna (w tym TEDx), prelegentka na krajowych i miedzynarodowych konferencjach poświęconych edukacji, przywództwu, innowacjom i przedsiębiorczości. Współinicjatorka ogólnopolskiego ruchu #wiosnaedukacji. Swym doświadczeniem i inspiracjami dzieli się na blogu http://www.gorzenska.com oraz w społecznościach edukatorów - eduzmieniaczy, którym przewodzi.
Anna L. Grygoruk
Polski Uniwersytet Wirtualny
Pedagog, kulturoznawca, terapeuta, socjoterapeuta, specjalista ds ZZL, szkoleniowiec, trener, nauczyciel akademicki. E-nauczyciel i Metodyk Nauczania Zdalnego certyfikowany przez Stowarzyszenie E-learningu Akademickiego. Od ponad 10 lat związana zawodowo z e-learningiem akademickim jako pracownik Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego. Współpracuje z Uniwersytetem Warszawskim i Wyższą Szkołą Bankową w Gdańsku. Właściciel firmy szkoleniowej EDU ICT PLUS, autor programów szkoleń i materiałów szkoleniowych głównie z obszaru wykorzystania nowych technologii w edukacji (AR, VR), nauki programowania na wszystkich etapach edukacyjnych, sensodydaktyki i neurodydaktyki.
Dr Maciej Jakubowski
Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego
Ekonomista i socjolog. Badacz edukacji i polityk edukacyjnych oraz rynku pracy. Doktor nauk ekonomicznych (2006), pracownik Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Prowadził badania na University of Pittsburgh w USA, Ludwig Maximilian University w Niemczech oraz European University Institute we Włoszech. Podsekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej w latach 2012–2014. Założyciel Fundacji Naukowej Evidence Institute, promującej wykorzystanie badań w kształtowaniu polityki oraz badania uczniów nowoczesnymi narzędziami online. W latach 2008–2012 pracował jako analityk w zespole zarządzającym badaniem PISA w siedzibie OECD w Paryżu. Konsultant Banku Światowego, UNDP, OECD i UNESCO. Autor kilkudziesięciu prac naukowych i raportów badawczych.
Dr hab. Barbara Kędzierska
Kierownik Zakładu Pedagogiki Medialnej, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
Członek Naukowego Kolegium Ekspertów ds. Rozwoju TIK w Edukacji przy Instytucie Badawczym NASK; zainteresowania naukowo-badawcze uwzględniają problematykę dotyczącą między innymi: roli i miejsca technologii informacyjno-komunikacyjnych w nowoczesnej edukacji, kompetencji informacyjnych jako kluczowych w procesie edukacji całożyciowej, kompetencji kluczowych w zrównoważonym rozwoju jednostki, technologicznie uwarunkowanych przemian społecznych, kształcenia i doskonalenia nauczycieli w zakresie skutecznego integrowania nowoczesnych mediów w procesie dydaktycznym.
Tomasz Klekowski
Członek Zarządu Konfederacji Lewiatan, Związku Pracodawców Technologii Cyfrowych Lewiatan
Tomasz Klekowski jest ekspertem i popularyzatorem tematyki cyfrowej transformacji gospodarki i wpływu technologii na społeczeństwo.
Jest współpracownikiem think tanków, funduszy VC, mentorem i konsultantem. Działa na rzecz branży IT, będąc Członkiem Zarządu Konfederacji Lewiatan, Związku Pracodawców Technologii Cyfrowych Lewiatan. Jest również członkiem Kolegium Rektorskiego Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki oraz ekspertem Sektorowej Rady ds. Kompetencji Informatyka.
Poprzednio był dyrektorem w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki w firmie Intel, odpowiedzialnym za rozwój rynku i marketing w segmentach technologii Data Center i Intrnetu Rzeczy. Funkcję tę pełnił od 2013 do 2018 roku
Wcześniej Tomasz Klekowski pracował jako dyrektor regionalny na Europę Centralną i Wschodnią w Intel Corporation. Związany z branżą IT od 1994 roku. W ciągu swojej kariery zajmował się wszystkimi segmentami rynku i pracował z całym spektrum kanałów sprzedaży i marketingu.
Tomasz Klekowski jest absolwentem wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej oraz INSEAD International Executive Programme.
Przemysław Kosek
Dyrektor Projektów Specjalnych, Apzumi Spatial
Menedżer, praktyk (blisko 25 lat w branży rozwiązań informatycznych dla przemysłu). W swojej karierze zawodowej, związanej z pozyskiwaniem, kierowaniem, organizacją i realizacją projektów informatycznych (w szczególności ERP, PLM, MES/SFC) przeszedł szczeble realizacyjne od asystenta do Kierownika Projektu, sprzedażowe - od Account Managera do Dyrektora Sprzedaży oraz zarządcze - do stanowiska Dyrektora Zarządzającego włącznie.
Prowadził sprzedaż i nadzorował realizację ponad stu projektów informatycznych w przedsiębiorstwach produkcyjnych (krajowych i międzynarodowych). W bezpośredniej współpracy z producentami z USA oraz Włoch (ORSI, Allen-Bradley, Rockwell Automation, US DATA, JD Edwards, Oracle, Infor) odpowiadał za skuteczne wprowadzenie wyspecjalizowanych rozwiązań/produktów na rynek polski.
Posiada również wieloletnie doświadczenie szkoleniowe, coachingowe oraz mentoringowe (przez kilka lat prowadził m. in. zajęcia na Politechnice Łódzkiej).
Autor licznych artykułów, publikacji oraz wystąpień konferencyjnych. Uhonorowany m. in. nagrodami „JD Edwards Personal Achievement Award EMEA” oraz „2006 Oracle Partner of the Year EMEA”.
Dr hab. inż. Jacek Leśkow
Dyrektor NASK
Główne obszary kompetencji: analityka dużych zbiorów danych, sztuczna inteligencja,
problemy strategiczne Państwa Polskiego.
Doświadczenie zawodowe (wybór)
1989 – 1997: Profesor, University of California, Santa Barbara, USA;
1997 - 2012 Prorektor ds. naukowych, Polsko-Amerykańska Wyższa Szkoła
Biznesu WSB-NLU, Nowy Sącz, Polska.
2007 – 2013 Członek Komitetu Monitorującego Małopolski Regionalny
Program Operacyjny MRPO.
2012 - 2018; Profesor, Politechnika Krakowska, kierownik Pracowni Analityki
Danych
Od 2018 NASK, Warszawa, zastępca Dyrektora ds. projektów
administracyjno-edukacyjnych
Autor 59 artykułów publikowanych w międzynarodowych czasopismach oraz 5
monografii, cztery z nich publikowane w Springer Verlag.
Doświadczenie międzynarodowe (wybór)
1989 – 1997 – Dyrektor Statistical Consulting Lab, University of California, USA.
1996 – 2007 – Koordynator międzynarodowych grantów NATO w zakresie
sygnałów telekomunikacyjnych.
2014-2017 - Koordynator międzynarodowego grantu Narodowego Centrum
Nauki w zakresie modelowania sygnałów.
2000-2003 - Uczestnik programu US AID dotyczącego współpracy uczelni
amerykańskich, polskich i ukraińskich w zakresie modeli
zarządzania.
2015-2016 członek Polsko-Amerykańskiej Rady Doradczej ds. Polityki przy
Ambasadorze USA w Warszawie.
Profesor wizytujący w: USA, Meksyk, Francja, Brazylia, Ukraina, Kirgistan,
Szwecja.
Języki: angielski, hiszpański, francuski – biegle w mowie i piśmie; portugalski, rosyjski – biegle w mowie.
Tomasz Łukawski
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3 w Ząbkach
Członek Rady ds. Cyfryzacji w latach 2016-2018 i 2019 - powołany przez Ministra Cyfryzacji.
Innowator oświatowy, działacz społeczny, którego pasją jest zmienianie polskiej szkoły.
Członek Rady Programowej Sieci Edukacji Cyfrowej KOMET@, Członek Rady Programowej Szerokiego Porozumienia Na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce.
Jest dyrektorem Szkoły Podstawowej Nr 3 im. Małego Powstańca w Ząbkach - pokazowej szkoły, która otrzymała tytuły Microsoft Showcase School w latach 2015-2018. Placówka posiada m.in. certyfikaty „Szkoła w chmurze” oraz „Modelowa Szkoła”. Zdobył prestiżowy tytuł eksperta innowacyjnego nauczania Microsoft Innovative Educator Expert oraz w 2017 Microsoft Innovative Educator Fellow i pełnił funkcję koordynatora międzynarodowego programu Microsoft in Education, prezentował dorobek placówki na Global Forum E2 w Redmont w USA.
Przeprowadził szereg zmian, wdrożeń, innowacji tworząc szkołę od podstaw jako pierwszy dyrektor SP3. Prowadzi seminaria dla studentów pedagogiki i zarzadzania oświatą. Jest prelegentem na ogólnopolskich konferencjach prowadząc wykłady i warsztaty z zastosowania TIK w zarządzaniu placówkami oświatowymi, wdrożeń systemów komputerowych, zastosowań TIK w metodyce nauczania, zarządzania zmianą czy modelu funkcji dyrektora szkoły.
Współpracuje jako ekspert z Ministerstwiem Edukacji Narodowej. Ukończył kierunek Zarządzanie Ogólnomenedżerskie na Wydziale Zarządzania UW. Studia podyplomowe dla Koordynatorów IT na Uniwersytecie Wrocławskim. Magister pedagogiki UW, nauczyciel dyplomowany informatyki.
Prowadził działalność gospodarczą zajmującą się szkoleniami nauczycieli, wdrożeniami systemów informacyjnych i administrowaniem systemów sieciowych. Egzaminatorr ECDL, Trenera Intel-Teach to the Future, Menedżer Oświaty, Administratora Sieci. Członek komisji Dyscyplinarnej dla Nauczycieli na lata 2015-2020. W roku 2015 otrzymał Medal KEN. Fundacja Edukacja Na Nowo przyznała mu statuetkę „TOP 3 Mężczyźni w Edukacji 2016”.
Dr Anna Michniuk
Wykładowca w Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim oraz na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Pedagog, psycholog. Członkini Polskiego Towarzystwa Technologii i Mediów Edukacyjnych. Studia doktoranckie ukończyła na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Obecnie wykładowca w Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim
oraz na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wcześniej, nauczyciel edukacji elementarnej i języka angielskiego w Zespole Szkół Mistrzostwa Sportowego nr 2 w Poznaniu. W latach 2008-2014 współpracowała z mediami (m. in. z Radiem Eska oraz z Telewizją
Polską). Autorka wielu publikacji naukowych i popularno-naukowych dotyczących
edukacyjnych kontekstów nowych mediów.
Piotr Mieczkowski
Dyrektor wykonawczy Fundacji Digital Poland
Posiada 13 letnie doświadczenie, które zdobył pracując w doradztwie biznesowym, telekomunikacji, IT, mediach i sektorze energetycznym. Ma praktyczne doświadczenie we wdrażaniu nowych technologii, analizy biznesowej, rozwój biznesu, formułowania strategii, wyceny, transformacji cyfrowej, fuzji i przejęć. Piotr doradzał decydentom w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, funduszom inwestycyjnym i dyrektorom generalnym pomagając im stworzyć skuteczne strategie w zakresie rozwoju biznesu jak i polityki. Jest zaznajomiony z najnowszymi trendami i technologiami tworząc analizy, raporty i opracowania w zakresie AI, RPA, big-data, cloud, blockchain, IoT i 5G.
Piotr pracował dla NCBiR, EY, Cyfrowy Polsat, Polkomtel, Orange Polska, Shell Polska. Jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Obecnie jako Dyrektor Wykonawczy pracuje dla Fundacji Digital Poland, która ma na celu sprawić by Polska, stała się jednym z wiodących ośrodków cyfrowej innowacji w Europie oraz przekuć wyzwania związane z cyfryzacją na szanse dla Polskiej gospodarki.
Posiada certyfikaty specjalistyczne, takie jak TOGAF, PRINCE2 oraz ukończył szereg szkoleń z zagadnień IT (np. ITIL). Jeden z autorów aplikacji Pola na smartfony, promującej zakupy polskich produktów.
Prywatnie pasjonat zagadnień z tematyki rynków finansowych, futurystki i globalizacji.
Żonaty, ma jednego syna.
Izabela Milewska
Senior EMEA Education Programs Manager, Amazon Web Services
Izabela Milewska pracuje dla Amazon Web Services (AWS) w zespole Szkoleniowym i Certyfikacyjnym jako Senior EMEA Education Programs Manager. Jest odpowiedzialna za udział AWS w programie UE poświęconym umiejętnościom cyfrowych oraz funduszom UE na edukację i szkolenia. Zajmuje stanowisko przewodniczącej grupy roboczej ds. umiejętności cyfrowych i pracy w DITIGALEUROPE, Europejskim Stowarzyszeniu Sektora TIK (European ICT Industry Association).
Jej doświadczenie zawodowe obejmuje pracę w marketingu publicznym w centrali Microsoft Central and Eastern Europe, marketingu inwestorów w regionalnej agencji rządowej na Mazowszu, a także jako konsultantki funduszy unijnych, ekspertki Europejskiego Funduszu Społecznego oraz ekspertki w zakresie pomocy technicznej UE w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego, Ministerstwie Gospodarki oraz Ministerstwie Skarbu.
Dr Danuta Morańska
Adiunkt w Instytucie Pedagogiki Wyższej Szkoły HUMANITAS w Sosnowcu
Pedagog mediów, dydaktyk. Dyrektor Instytutu Innowacyjnej Edukacji. Inicjatorka sieci współpracy nauczycieli Forum Twórczych Nauczycieli oraz Seminariów Twórczych Nauczycieli. Zainteresowania badawcze obejmują problematykę nowoczesnej edukacji w cyfrowym świecie a szczególnie cywilizacyjne, w tym społeczne, kulturowe i edukacyjne implikacje rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Prowadzone badania są ściśle związane z problematyką dotyczącymi kształtowania kultury informatycznej społeczeństwa, motywacji do nauki, wdrażaniu rozwiązań learning by doing do edukacji na wszystkich etapach kształcenia w cyfrowej rzeczywistości.
Organizatorka międzynarodowych konferencji naukowych poświęconych edukacyjnym i społecznym konsekwencjom zastosowania technologii informacyjnej (Edukacja 4.0 – Dokąd zmierzamy? Nowoczesna edukacja dla nowoczesnej szkoły. 2018, Multimedia w świecie dziecka. Konteksty pedagogiczne i społeczne, 2012; WWW. Człowiek w cyberprzestrzeni, 2013 i 2014.)
Autorka kilkudziesięciu artykułów naukowych i współautorka kilku monografii. Członkini Stowarzyszenia e‑Learningu Akademickiego, Polskiego Towarzystwa Kognitywistycznego, Polskiego Towarzystwa Informatycznego oraz Polskiego Towarzystwa Technologii i Mediów Edukacyjnych. Egzaminator ECDL, certyfikowany e-Nauczyciel Stowarzyszenia E-Learningu Akademickiego.
Dr Paweł A. Nowak
Adiunkt w Katedrze Informatyki Ekonomicznej Uniwersytetu Łódzkiego, Naczelnik Wydziału Społeczeństwa Informacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego
Zainteresowania naukowe związane z szeroko rozumianą problematyką społeczeństwa informacyjnego, szczególnie z obszarem efektywności e-usług publicznych oraz budową kompetencji cyfrowych. Autor i współautor kilkudziesięciu artykułów naukowych i książek poświęconych tym zagadnieniom. Praktyk z doświadczeniem ponad 15 lat w administracji samorządowej. Autor, współautor, kierownik i menadżer kilkudziesięciu projektów z zakresu budowy społeczeństwa informacyjnego. Członek Rady ds. informatyzacji edukacji przy MEN.
Zdzisław Nowakowski
Dyrektor Centrum Kształcenia Praktycznego i Doskonalenia Nauczycieli w Mielcu
Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Warszawskiej, sekretarz Rady ds. Informatyzacji Edukacji przy Ministrze Edukacji Narodowej, honorowy profesor oświaty. Posiada 30-letnie doświadczenie w nauczaniu informatyki w szkołach ponadgimnazjalnych. Autor podręczników szkolnych z informatyki. Współpracuje z Wydziałem Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej prowadząc zajęcia na studiach podyplomowych z informatyki dla nauczycieli oraz z Centrum e-Learningu Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie wdrażając do praktyki szkolnej e-kształcenie.
Marcin Paks
Dyrektor ds. Współpracy z Sektorem Edukacji BeCREO Technologies Sp. z o.o.
Wieloletni nauczyciel i entuzjasta wykorzystania nowoczesnej technologii w edukacji. Zaangażowany w liczne projekty edukacyjne, twórca autorskiej aktywnej metody opartej o based learning – Drama OnLine, propagator edukacji w modelu STEAM. W ramach Systemu doskonalenia nauczycieli opartym na kompleksowym wspomaganiu szkół jako SORE, profilował doskonalenie zawodowe kilkuset nauczycieli. Twórca autorskich scenariuszy wprowadzających programowanie w nauczaniu przedmiotowym w ramach projektu Superkoderzy. Felietonista, konsultant ośrodków doskonalenia, twórca Szkolnych Klubów ScottieGo! Członek grupy superbelfrzy RP, ambasador amerykańskiej platformy Edmodo w Polsce.
Dorota Pietrzak
Fundacja Digital Poland
Ukończyła Szkołę Główną Handlową w Warszawie na kierunku Finanse i Bankowość, a w ramach programów stypendialnych studiowała także w Aarhus School of Business (obecnie Aarhus University) w Danii oraz w Vienna University of Economics and Business Administration w Austrii.
Posiada 10-letnie doświadczenie zawodowe w obszarze realizacji projektów, finansów przedsiębiorstwa (w tym wdrożeń narzędzi BI wspierających rachunkowość zarządczą) oraz strategii, zdobyte w branży doradczej (Deloitte) oraz w firmie telekomunikacyjnej (Polkomtel).
Trener umiejętności psychospołecznych (Szkoła Treningu i Warsztatu Psychologicznego INTRA), specjalizujący się w prowadzeniu szkoleń dla biznesu w obszarach tematycznych takich jak: asertywność, komunikacja, radzenie sobie ze stresem, zarządzanie sobą w czasie oraz współpraca zespołowa.
Dr Justyna Pokojska
Adiunkt w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego
Socjolog i badacz społeczny. Koordynator Programu Jobs & Skills for the Future w DELab UW. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół kompetencji cyfrowych i sytuacji zawodowej kobiet w Polsce. Bada rynek pracy w perspektywie zmian w dobie postępującej digitalizacji.
Grzegorz Pytkowski
Prezes międzynarodowej firmy Accelerated Learning International Poland, pełnomocnik i doradca zarządu Asseco ds. edukacji
Twórca i wieloletni szef firmy GP Bis, którą wydawnictwo WBJ Book of Lists sklasyfikowało w roku 2005 na pierwszej pozycji w rankingu firm Facility Management w Polsce, a także były Prezes Zarządu Pirelli RE Polska oraz ColdwellBanker Polska. Doświadczony w budowaniu biznesów, rozwoju organizacji i zarządzaniu. Animator licznych projektów z zakresu nowoczesnej edukacji w Polsce i na świecie. Zaangażowany w wiele projektów unijnych w zakresie edukacji, rozwoju zawodowego i osobistego.
Dr hab. Jacek Pyżalski
Pedagog specjalny, profesor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Uczestnik i koordynator ok. 60 krajowych i międzynarodowych projektów badawczych, głównie dotyczących zachowań ryzykownych młodzieży (w tym zachowań online, ze szczególnym uwzględnieniem cyberprzemocy) oraz kompetencji i warunków pracy nauczycieli. Jego zainteresowania badawcze związane są zagadnieniami: tradycyjnych i nowych zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży (np. cyberprzemoc, hazard i hazard online) . Był reprezentantem Polski w konsorcjum międzynarodowym badaczy cyberprzemocy (COST IS801), IS1210 dotyczącego wpływu wyglądu i wizerunku online na funkcjonowanie i zdrowie młodzieży oraz COST CA16297 European Network for Problematic Usage of the Internet. Problematic use of the internet (PUI). Autor wielu publikacji, w tym pierwszej monografii na rynku polskim dotyczącej agresji elektronicznej „Agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży" (GWP, Sopot 2011) oraz książki „Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży" (Impuls, 2012).
Autor licznych programów szkoleniowych dla nauczycieli w zakresie przeciwdziałania przemocy rówieśniczej, pracy z uczniami przejawiającymi zaburzenia zachowania oraz edukacji medialnej.
Dr hab. Andrzej Radomski
Prof. UMCS, Wydział Humanistyczny, Instytut Kulturoznawstwa
Kulturoznawca, zajmuje się badaniem takich obszarów kultury współczesnej, jak: kultura popularna, kultura Internetu, kultura społeczeństwa informacyjnego, kultura wizualna, humanistyka cyfrowa i zastosowaniem narzędzi informatycznych do badania świata kultury i edukacji. Autor pięciu książek i ponad 100 artykułów. Wypromował pięciu doktorów. Twórca pierwszego w Polskiej humanistyce czasopisma internetowego: Kultura i Historia (2001, www.kulturaihistoria.umcs.lublin.pl). Twórca pierwszego w Unii europejskiej periodyku multimedialnego: Medialica (2017, www.medialica.umcs.lublin.pl). Redaktor Naczelny wydawnictwa e-naukowiec (2014, www.e-naukowiec.eu). Redaktor naczelny portalu: Wiedza i Edukacja (2008-2016, www.wiedzaiedukacja.eu).
Monografie autorskie:
- Kultura – Prawda – Poznanie, Agencja Wydawniczo-Handlowa AD, Lublin, 1994,
- Kultura – Tekst – Historiografia, wyd. UMCS, Lublin, 1999,
- Historiografia w kulturze współczesnej, wyd. UMCS, Lublin, 2006,
- Nauka – Internet – Historia, Lublin, 2014,
- Humanistyka w świecie Informacjonalizmu, Lublin, 2015.
Izabela Rusin
Dyrektor Działu Projektów Wyższej Szkoły Humanitas
Autorka koncepcji projektów "Eksperci Programowania". Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Katowicach, ukończyła studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Projektem Europejskim oraz Psychologii w biznesie. Wieloletni trener, doradca i wykładowca akademicki z zakresu pozyskiwania środków i realizacji projektów współfinansowanych ze środków unijnych. Pomysłodawczyni licznych projektów dedykowanych placówkom oświatowym oraz projektów innowacyjnych. Od 2006 koncentruje się na zagadnieniach związanych z polską szkołą i jej rozwojem, m.in. w obszarze korzystania z nowoczesnych technologii w procesie uczenia i uczenia się. Konsekwentnie dąży do tego, aby praca osób związanych ze środowiskiem oświatowym była bardziej efektywna i satysfakcjonująca i aby dzieci i młodzież uczyły się mądrzej i ciekawiej.
Obecnie Ekspert z zakresu analizy i oceny wniosków z ramienia Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.
Bartłomiej Rycharski
CourseMakers
Producent edukacyjnych treści video z 10-letnim doświadczeniem. Obecnie, założyciel studia CourseMakers (www.coursemakers.pl) specjalizującego się w kursach internetowych i hybrydowych. Wcześniej, współzałożyciel studia Filmpoint zajmującego się szeroko pojętą produkcją video i video marketingiem. Autor najlepiej ocenianego kursu online w swojej kategorii na platformie Udemy (ponad 900 uczestników z 77 krajów). Entuzjasta kursów online promujący ten format przede wszystkim w kształceniu zawodowym. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Katarzyna Skowrońska
Dyrektor Sprzedaży do Kluczowych Klientów w Asseco Data Systems
Absolwentka Politechniki Łódzkiej oraz Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej.
O 7 lat współpracuje z Uczelniami Wyższymi, od 19 lat związania z branżą IT.
Jako Dyrektor Sprzedaży do Kluczowych Klientów w Asseco Data Systems odpowiada za relacje z Uczelniami Wyższymi oraz budowanie strategii współpracy i komunikacji firmy z sektorem szkolnictwa wyższego. Realizuje projekty sprzedaży nowoczesnych systemów zarządzania procesem edukacyjnym (platformy e-learningowe, serwis Biura Karier, e-baza wiedzy, nDziekanat,).
Współpracując z wszystkimi obszarami biznesowymi firmy Asseco DS przyczynia się do rozwoju innowacyjnych rozwiązań dla edukacji, dostosowując współczesne rozwiązania informatyczne do specyficznych potrzeb tego sektora.
Pracując wcześniej w polskim oddziale Microsoft rozwijała sprzedaż najnowszych rozwiązań do 150 Uczelni, przyczyniając się tym samym do największego w historii wzrostu wykorzystania technologii Microsoft Office 365.
Dariusz Stachecki
P.o. dyrektora Szkoły Podstawowej nr 3 im. Feliksa Szołdrskiego w Nowym Tomyślu
Nauczyciel dyplomowany. Absolwent UAM w Poznaniu. P.o. dyrektora Szkoły Podstawowej nr 3 im. Feliksa Szołdrskiego w Nowym Tomyślu (Gimnazjum przed reformą systemu edukacji).
Apple Distinguished Educator (ADE) oraz Apple Professional Development Trainer (APD). Członek PTI. Egzaminator ECDL. Ekspert edukacji cyfrowej w PCSS. Microsoft Innovative Education Expert i Microsoft Innovative Educator Fellow.
Informatyką w szkole zajmuje się od 1991 roku. Animator i propagator idei wykorzystania TIK w pracy szkoły. Prelegent wielu krajowych i międzynarodowych konferencji. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli, opiekunów pracowni i administratorów szkolnych sieci komputerowych. Organizator ogólnopolskich konferencji KASSK (Konferencja Administratorów Szkolnych Sieci Komputerowych) oraz „Technologie mobilne w edukacji”.
Inicjator wielu działań wdrażających technologię w edukacji, programów komputeryzacji szkół, tworzenia i rozbudowy szkolnych infrastruktur informatycznych.
Za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania odznaczony w 2009 roku Medalem Komisji Edukacji Narodowej, w 2013 Brązowym Krzyżem Zasługi. Wyróżniony został również w 2017 roku przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych jako jedna ze stu osób w Polsce, które w sposób szczególny, swoją aktywnością przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych.
Członek Rady ds. Informatyzacji Edukacji - organu pomocniczego MEN.
Dr hab. Piotr Stankiewicz
Dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych
Socjolog, doktor habilitowany nauk społecznych, zajmuje się problematyką rozwoju nowych technologii oraz edukacją naukową, w tym społecznym rozumieniem innowacji naukowo-technologicznych. Adiunkt w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Bierze udział w międzynarodowych projektach badawczych, obecnie jest kierownikiem projektu Integrating Social Sciences and Humanities into Teaching about Energy: TEACHENER – Erasmus+, program partnerstw strategicznych w szkolnictwie wyższym.
Ukończył studia podyplomowe na Uniwersytecie w Kolonii oraz odbył staż badawczy na Uniwersytecie w Hamburgu. Należy do międzynarodowych stowarzyszeń naukowych, m.in. do: European Sociological Association (ESA), European Association for the Study of Science and Technology (EASST). Jest członkiem rady redakcyjnej czasopism „Climate Policy”, „Energetyka-Społeczeństwo-Polityka”; współpracuje z Biurem Analiz Sejmowych.
Autor i współautor licznych publikacji m.in. z zakresu socjologii, edukacji i dialogu społecznego dotyczącego rozwoju technologicznego. Rozprawę habilitacyjną poświęcił działaniom informacyjno-edukacyjnym i komunikacji społecznej przy wdrażaniu energetyki jądrowej w Polsce („Gra w atom. Społeczne zarządzanie technologią w rozwoju energetyki jądrowej w Polsce”, Toruń, Wyd. UMK 2017).
Swoją wiedzę i zainteresowania naukowe wykorzystuje w praktyce. Brał udział w kampaniach informacyjno-edukacyjnych związanych z poszukiwaniem gazu łupkowego oraz budową elektrowni atomowej w Polsce.
Prywatnie jest pasjonatem biegania i sportów pokrewnych. Bierze udział w maratonach i biegach na orientację. Ma żonę i trzy córki.
Rafał Lew-Starowicz
Zastępca dyrektora Departamentu Podręczników, Programów i Innowacji MEN
Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW oraz studiów doktoranckich w Zakładzie Edukacji Medialnej, Wydziału Nauk Pedagogicznych, Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Zastępca dyrektora Departamentu Podręczników, Programów i Innowacji MEN. Wcześniej jako pracownik Instytutu Badań Edukacyjnych, brał udział w ewaluacji Rządowego Programu „Cyfrowa Szkoła”. Poprzednio w Biurze Rzecznika Praw Dziecka, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej kierował pracami Zespołów, których zadaniem było zwiększenie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w mediach elektronicznych. Członek Grup Roboczych Komisji Europejskiej ds. rozwoju umiejętności i kompetencji cyfrowych, oraz Komitetu Konsultacyjnego Programu "Safer Internet" w Polsce, ekspert programu „Szkołą z klasą 2.0”. Członek Komitetu polityki edukacyjnej OECD, Rady międzynarodowego badania PISA.
Jest autorem kilkunastu publikacji oraz kilkudziesięciu audycji radiowych poświęconych funkcjonowania dzieci i młodzieży w środowisku TIK.
Marek Szafraniec
Nauczyciel - konsultant w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli "WOM" w Katowicach
Specjalista ds. funduszy strukturalnych i programów edukacyjnych UE. Doświadczenie w przygotowywaniu, realizacji i zarządzaniu projektami europejskimi, ewaluacji projektów, współpracy międzynarodowej, organizowaniu, prowadzeniu szkoleń i doradztwie z zakresu wykorzystywania innowacyjnych metod kształcenia wykorzystujących cyfrowe zasoby Internetu.
Od 2004 roku upowszechnia w Polsce Metodę WebQuest, jest autorem kilku podręczników metodycznych i kilkunastu artykułów z tej tematyki. Autor 60 WebQuestów, które zostały wdrożone do realizacji w ponad 100 szkołach wszystkich typów, także na uczelniach wyższych.
Podczas konferencji zamierza podzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z pracą metodą
WebQuest.
Wojciech Szajnar
Dyrektor Centrum Projektów Polska Cyfrowa
Zarządza instytucją odpowiedzialną za wdrażanie funduszy europejskich przeznaczonych na cyfryzację kraju. Odpowiada za realizację projektów finansowanych przez UE o wartości 10 mld zł, obejmujących m.in.: budowę infrastruktury IT i telekomunikacyjnej zapewniającej dostęp do szybkiego Internetu, rozwój usług elektronicznych o wysokiej dostępności i jakości, cyfryzację w administracji i kulturze, poprawę kompetencji cyfrowych w skali kraju ze szczególnym naciskiem na kodowanie, a także upowszechnianie podstawowej wiedzy informatycznej w różnych grupach społecznych.
Jest absolwentem Wydziału Prawa w Uniwersytecie Humanistyczno-Społecznym SWPS, Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Studiów Europejskich w Szkole Głównej Handlowej. Doświadczony menadżer, który posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu środkami z funduszy europejski. Swoje kompetencje zdobywał m.in. w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości gdzie nadzorował projekty dotyczące zwiększenia adaptacyjności polskich przedsiębiorstw.
Katarzyna Szwedor
Fundacja Pro Cultura
Socjolożka i ewaluatorka. Absolwentka Collegium Civitas oraz Podyplomowego Studium Ewaluacji Programów Społecznych w Instytucie Socjologii UW. Współpracuje z ISP PAN, uczelniami wyższymi oraz organizacjami pozarządowymi. Od 12 lat zajmuje się koordynowaniem i realizacją projektów społeczno – edukacyjnych oraz prowadzeniem badań w zakresie edukacji, ekonomii społecznej, innowacji społecznych, rozwijania kompetencji cyfrowych oraz wykorzystywaniem nowoczesnych technologii w życiu codziennym. Najbardziej lubi badania z gatunku action research – dążące do zmiany sytuacji a współczynnik humanistyczny to jej żywioł. W Fundacji Pro Cultura zajmuje się koordynowaniem i prowadzeniem badań w projekcie „KoderJunior – Szkoła Mistrzów Programowania”, którego celem jest rozwijanie kompetencji cyfrowych w zakresie programowania wśród nauczycieli i uczniów.
Cecylia Szymańska
Dyrektor ds. Edukacji, Microsoft
Absolwentka socjologii Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Do zespołu polskiego oddziału Microsoft dołączyła w 2010 roku. Pełni funkcję Dyrektora ds. Edukacji, realizując politykę Microsoft w obszarze edukacji, zarówno na rynku szkolnictwa niższego, jak i wyższego. Odpowiedzialna za relacje z rządem w tym zakresie, kształtowanie strategii firmy, budowanie komunikacji. Ma doświadczenie w zarządzaniu międzynarodowymi i lokalnymi programami edukacyjnymi (Partners in Learning, Microsoft in Education, Shape the Future, Szkoła w Chmurze, Szkoła Nowych Technologii, platformy regionalne) koncentrującymi się na wykorzystaniu najnowszych rozwiązań IT w szeroko pojętej edukacji.
Rozwija innowacyjne projekty informatyczne oraz buduje środowiska innowacyjnych nauczycieli i edukatorów. Współpracuje z instytucjami publicznymi szczebla centralnego i regionalnego oraz placówkami edukacyjnymi w zakresie wykorzystywania TIK w nauczaniu i zarządzaniu edukacją.
Wcześniej prowadziła linię biznesową edukacja w firmie Young Digital Planet S.A., gdzie współtworzyła i wprowadzała na rynek prekursorskie rozwiązania elektroniczne.
Z rynkiem edukacyjnym związana ponad 20 lat.
Dr hab. Katarzyna Śledziewska
Dyrektor Zarządzający DELab, Uniwersytet Warszawski
Nie boi się wyzwań i chętnie włącza się w ambitne przedsięwzięcia wkraczające na niezbadane obszary nauki. Od 2014 roku prowadzi eksperymentalny program badawczy DELab UW, gdzie stworzyła otwarte, interdyscyplinarne środowisko naukowe inkubujące studentów, doktorantów i młodych pracowników naukowych z UW wokół badań nad gospodarką i społeczeństwem cyfrowym. Prowadzi prestiżowe projekty międzynarodowe (m.in. dwa projekty Horyzont 2020 i projekt COSME), ale też popularyzuje i komercjalizuje wiedzę współpracując z biznesem i administracją publiczną. Wierzy w publiczną misję uniwersytetu, dlatego tworzy zarówno artykuły i książki naukowe oraz podręczniki akademickie, jak i raporty popularyzujące badania DELab UW czy rekomendacje dla polityki publicznej. Członkini Readie, Rady do Spraw Cyfryzacji przy Ministerstwie Cyfryzacji, a także Rady 17 przy Kampanii 17 Celów.
Sławomir Świder
Zastępca dyrektora Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej Urzędu Miasta Rzeszowa
Absolwent Politechniki Rzeszowskiej na kierunku informatycznym oraz Politechniki Wrocławskiej w zakresie telekomunikacji. Jest autorem koncepcji Miejskiej Sieci Teleinformatycznej, opartej na systemach szerokopasmowej, radiowej transmisji danych, takich jak: LMDS, WiMAX, LTE, WiFi oraz radioliniowych. Koncepcja ta stała się podstawą do wdrażania wielu nowatorskich, opartych na technologiach bezprzewodowych, projektów teleinformatycznych w Rzeszowie, w tym:
- wieloetapowego projektu ResMAN - w ramach którego 161 jednostek organizacyjnych administracji publicznej uzyskało dostęp do bezpiecznego IntraNetu, telefonii VoIP oraz wewnętrznych systemów zarządzania miastem i e-usług. Dodatkowo – bezpłatny, tzw. Internet socjalny został udostępniony mieszkańcom w otoczeniu tych jednostek poprzez zainstalowanie na nich kilkuset punktów dostępu do Internetu - hotspotów Wi-Fi. Dzięki temu Rzeszów jest pierwszym miastem w Polsce, które na całym swym terenie i okolicach zapewnia bezpłatny Internet. Wdrożone ostatnio e-usługi umożliwiają w sposób kompleksowy zarzadzanie edukacją, w tym przeprowadzanie naborów do szkół i przedszkoli, korzystanie z elektronicznych dzienników uczniowskich, elektronicznych arkuszy organizacyjnych, planowanie budżetu i prowadzenie e-rachunkowości oraz e-sekretariatów w placówkach oświatowych;
- projektu RIST - Rzeszowskiego Inteligentnego Systemu Transportu Publicznego, w ramach którego sieć bezprzewodowa służy jako platforma wymiany danych pomiędzy systemem obszarowego sterowania sygnalizacją świetlną, systemem informacji pasażerskiej na przystankach, systemem elektronicznego biletu. Pozwala też na sterowanie ulicznymi znakami zmiennej treści, automatami do doładowywania biletów, informacją pogodową. Sieć umożliwia ciągły dostęp do autobusów komunikacji miejskiej w ruchu, zbieranie danych o pracy instalacji wewnątrz autobusów (steruje pracą ich autokomputerów), monitorowanie napełnienia pasażerami, przekazywanie informacji z autobusów do systemu sygnalizacji świetlnej dla upłynnienia przejazdów komunikacji publicznej na skrzyżowaniach (tzw. zielona fala);
- systemu miejskiego monitoringu cyfrowego, obejmującego kilkaset kamer HD zainstalowanych na rozlokowanych na terenie całego miasta skrzyżowaniach, przystankach oraz w autobusach.
Dr Tomasz Tokarz
Autor bloga "Innowacyjna edukacja"
Trener, mediator, wykładowca akademicki, nauczyciel w alternatywnych szkołach. Prowadzi Centrum Edukacyjne "Wspieram ucznia". Zaangażowany w działania na rzecz upowszechniania nowej kultury edukacyjnej, opartej na uznaniu podmiotowości dziecka. Autor bloga "Innowacyjna edukacja". Od wielu lat zajmuje się wdrażaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach alternatywnych. Tworzy narzędzia i scenariusze. Specjalizuje się w szkoleniach z obszarów: edukacyjnego wykorzystania nowych technologii, kompetencji społecznych, gamifikacji, procesów motywowania, inspirowania rozwoju i zarządzania zmianą.
Robert Turski
Wiceprezes i edukator w Stowarzyszeniu Edukacja 3.0
Doświadczony edukator dzieci, nauczycieli, rodziców i seniorów z zakresu TIK (tablice interaktywne, urządzenia mobilne, rozszerzona i wirtualna rzeczywistość, robotyka, programowanie i wykorzystania gier komputerowych w nauczaniu). Specjalista w zakresie działań profilaktycznych dotyczących współczesnych zagrożeń rozwoju dzieci i młodzieży. Ekspert projektów twinning’owych dotyczących optymalizacji i funkcjonalności rządowych witryn internetowych w Chorwacji i Albanii. Koordynator i trener projektów młodzieżowych.
Współzałożyciel Ośrodka Badawczo-Rozwojowego „Edukacja 3.0” (badania nowych technologii w edukacji, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu rzeczywistości rozszerzonej na proces nauczania). Wykładowca Uniwersytetu Dziecięcego UMCS, trener umiejętności cyfrowych w ramach projektu dla Facebook’a. Moderator grupy społecznościowej „AR i VR w edukacji”. Organizator gier terenowych i innych wydarzeń edukacyjno-rozrywkowych. Ekspert Sieci Edukacji Cyfrowej „KOMETA”.
Dr Joanna Rabiega-Wiśniewska
Fundacja Pro Cultura
Językoznawczyni i edukatorka. Doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa UW. Stypendystka Uniwersytetu Eberharda i Karola w Tybindze. Wykłada na wydziałach humanistycznym i pedagogicznym od kilkunastu lat, 4 lata współpracuje z sektorem pozarządowym. Angażuje się w problematykę (i propagowanie) wykorzystywania nowoczesnych technologii w edukacji, prowadzi zajęcia TSI dla nauczycieli, aby zachęcić ich do rozwijania warsztatu zawodowego oraz kompetencji cyfrowych. Gorąco popiera tworzenie Otwartych Zasobów Edukacyjnych w Polsce. W Fundacji Pro Cultura tworzy platformę edukacyjną dla nauczycieli, merytorycznie włącza się w przygotowywanie materiałów edukacyjnych i szkoleń (w szczególności on-line) w projekcie „KoderJunior – Szkoła Mistrzów Programowania”, którego celem jest rozwijanie kompetencji cyfrowych w zakresie programowania wśród nauczycieli i uczniów.
Dr Krzysztof Wojewodzic
Prezes ESCOLA S.A.
Realizuje projekty zakresie edukacji i aplikacji mobilnych. W zakresie edukacji pracował jako konsultant z Boston Consulting Group (BCG), a także dla NE AB, Brockhaus GmBH, Vlerick School. Visiting professor na Akademii Leona Koźmińskiego. Aplikacje mobilne i kursy e-learningowe, które współtworzył trafiły na listę bestsellerów w kilkunastu krajach. Obecnie prezes ESCOLA S.A. tworzącej aplikacje mobilne nie tylko dla branży edukacyjnej.
Jacek Wojnarowski
Kierownik Programu Społeczeństwa Cyfrowego w Instytucie Spraw Publicznych
Kierownik Programu Społeczeństwa Cyfrowego w Instytucie Spraw Publicznych, jednego z wiodących think-tanków istniejącego od 1995 roku. Absolwent Politechniki Warszawskiej i studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej w zakresie polityk i funduszy europejskich. Prowadzi sekretariat Szerokiego Porozumienia na rzecz Umiejętności Cyfrowych. Posiadający wieloletnie doświadczenie w kierowaniu dużymi inicjatywami pozarządowymi w kraju i zagranicą m.in. Fundacja im. Stefana Batorego, Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe, Program Rozwoju Bibliotek Fundacji Billa i Melindy Gates. W latach 2012-2014 doradca ministra administracji i cyfryzacji. Członek Komitetu Monitorującego Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020. Pasjonat rozwoju lokalnego i regionalnego, współpracy miast-ogrodów, były radny, członek zarządu gminy i delegat do mazowieckiego sejmiku samorządowego. Prezes Towarzystwa Przyjaciół Miasta Ogrodu Podkowy Leśnej w powiecie grodziskim.
Marcin Wolski
Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Edukacja 3.0
Informatyk, przedsiębiorca, specjalizujący się w kompleksowej obsłudze i wdrożeniach IT; doświadczony edukator dzieci i dorosłych w tym nauczycieli i seniorów w zakresie TIK (narzędzia biurowe, praca w chmurze, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, robotyka, programowanie, system LEGO Education, wykorzystanie gier w edukacji). Ekspert w projektach finansowanych ze środków UE, współautor programu dla nauczycieli zawodu kierunków IT w ramach projektu „E-warsztat - doskonalenie nauczycieli zawodu kierunków IT”. Koordynator i trener projektów młodzieżowych.
Założyciel Ośrodka Badawczo-Rozwojowego „Edukacja 3.0” (badania nowych technologii w edukacji, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu rzeczywistości rozszerzonej na proces nauczania). Wykładowca Uniwersytetu Dziecięcego UMCS, trener umiejętności cyfrowych w ramach projektu dla Facebook’a. Organizator gier terenowych i innych wydarzeń edukacyjno-rozrywkowych, wieloletni instruktor ZHP.
Marek Zagórski
Minister cyfryzacji
Odpowiada za politykę państwa w zakresie informatyzacji, rozwoju e-usług administracji publicznej, bezpieczeństwa cywilnego w cyberprzestrzeni, infrastruktury i wykorzystywania nowoczesnych technologii.
Urodzony 6 sierpnia 1967 roku w Kamieniu Pomorskim. Poseł na Sejm RP (IV i VIII kadencja). Od stycznia 2018 roku kieruje Ministerstwem Cyfryzacji jako sekretarz stanu.
Ukończył studia na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Szczecińskiego (magister pedagogiki, 1993) i studium podyplomowe w zakresie bankowości i finansów w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego (2001).
W latach 2006-2007 był sekretarzem stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, w latach 2015-2016 sprawował funkcję sekretarza stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa, a od 2016 roku był sekretarzem stanu w Ministerstwie Cyfryzacji.
W latach 2005-2006 oraz 2009-2015 był prezesem zarządu Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej. Zasiadał w zarządach i radach nadzorczych spółek prawa handlowego. Był członkiem Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, Rady Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa i Komitetu Polityki Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych.
W latach 1999-2001 był szefem gabinetu politycznego w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Był redaktorem naczelnym tygodnika „Punkt Widzenia” (1991-93), kierował redakcją szczecińskiej telewizji kablowej TV Gryfnet (1993-95), był prezesem zarządu Pomorskiej Stacji Radiowej (1995-98). W 1998 roku był pełnomocnikiem Prezydenta Miasta Szczecina. Rok później pracował jako zastępca dyrektora w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Jest żonaty, ma dwójkę dzieci.